AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Andre som har opplevd det, og hvordan merker du det? Hos meg fikk de ikke ut alt av morkaken, men det meste. Fikk også antibiotika rett etter fødsel. Nå er det 2 uker siden, fikk vondt i magen i går, gikk til legen og måtte fjernet litt rester på ultralyd.. har fortsatt vondt i dag, og er såå redd for infeksjon. Dere som har fjernet litt rester, hadde dere vondt etterpå?? Og hvordan var blødningen? Anonymkode: ab754...267
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 TL;DR på bunnen, ble litt langt 😛 Hadde rester etter fødsel, de gav cytotec, men det virket ikke. I dagene etter fødsel ble blødningene og smertene sterkere og sterkere, men alle sa det var normalt. Vi var på sykehuset fem dager etter fødsel grunnet gulsott hos babyen. Sleit veldig med melkeproduksjonen, den kom aldri skikkelig i gang. Jeg sleit veldig med å gå fordi det var så vondt. Dro hjem fra barsel med en følelse av at noe var «feil» og det føltes feil å dra. 8 dager etter fødsel var vi tilbake på sykehuset for å sjekke babyens gulsott. På vei fra hjemmet til sykehuset blødde jeg gjennom nattbindet jeg tok på rett før vi dro (ca 5 min til bussholdeplassen, 10 min med buss, så sykehuset fra hjemmet). Måtte stjele en bleie på ammepoliklinikken. Klarte ikke sitte, eller gå skikkelig. Beveget meg som en 80-åring. Da klarte jeg til slutt å få tak i en jordmor og spørre om dette fremdeles var normalt. Fikk time for sjekk senere på dagen, og da trodde de først at det var sydd feil (fikk 2-3 pyntesting) og gjennom til endetarmen. Men så fant de restene i livmora, og ble sendt tilbake på barsel. Det ble operasjon en time tid etterpå, og etter det lå vi på barsel fem dager med intravenøs antibiotika, og så var det vel 14 dager med antibiotika hjemme etterpå. TL;DR Det var møkkvondt, kunne ikke sitte, knapt gå. I tillegg veldig store blødninger. Men det kom gradvis i dagene etter fødsel. Ble ikke trodd før en uke etter fødsel, da ble der utskrapning og lang antibiotikakur. Hvis du er i tvil, oppsøk lege! Anonymkode: 415d3...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TL;DR på bunnen, ble litt langt 😛 Hadde rester etter fødsel, de gav cytotec, men det virket ikke. I dagene etter fødsel ble blødningene og smertene sterkere og sterkere, men alle sa det var normalt. Vi var på sykehuset fem dager etter fødsel grunnet gulsott hos babyen. Sleit veldig med melkeproduksjonen, den kom aldri skikkelig i gang. Jeg sleit veldig med å gå fordi det var så vondt. Dro hjem fra barsel med en følelse av at noe var «feil» og det føltes feil å dra. 8 dager etter fødsel var vi tilbake på sykehuset for å sjekke babyens gulsott. På vei fra hjemmet til sykehuset blødde jeg gjennom nattbindet jeg tok på rett før vi dro (ca 5 min til bussholdeplassen, 10 min med buss, så sykehuset fra hjemmet). Måtte stjele en bleie på ammepoliklinikken. Klarte ikke sitte, eller gå skikkelig. Beveget meg som en 80-åring. Da klarte jeg til slutt å få tak i en jordmor og spørre om dette fremdeles var normalt. Fikk time for sjekk senere på dagen, og da trodde de først at det var sydd feil (fikk 2-3 pyntesting) og gjennom til endetarmen. Men så fant de restene i livmora, og ble sendt tilbake på barsel. Det ble operasjon en time tid etterpå, og etter det lå vi på barsel fem dager med intravenøs antibiotika, og så var det vel 14 dager med antibiotika hjemme etterpå. TL;DR Det var møkkvondt, kunne ikke sitte, knapt gå. I tillegg veldig store blødninger. Men det kom gradvis i dagene etter fødsel. Ble ikke trodd før en uke etter fødsel, da ble der utskrapning og lang antibiotikakur. Hvis du er i tvil, oppsøk lege! Anonymkode: 415d3...eb5 Har vært hos legen. Var litt igjen, men legen sa det kunne komme ut av seg selv.. men fikk cytotec, men usikker på om jeg tør å ta de. Er det noen som har brukt de etter fødsel for å få ut alt? Vondt? jeg har ikke høy crp så ingen infeksjon.. så lurer på å vente? Anonymkode: ab754...267
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Hadde rester etter fødsel. Hadde mer ubehag enn vondt, og følte meg sliten/ at noe var feil. Gikk til lege som ikke fant noe galt på crp etc og sa at alt var normalt. Fikk ikke ro med dette og tok selv kontakt med føden og fikk komme tilbake for sjekk. Hadde da rester og fikk cytotec. Var redd for at det skulle bli ille, men fikk bare et par kraftige mageknip og ingenting mer skjedde. Tok kontakt med føden igjen og ble ny ultralyd. Da var det faktisk mer rester enn tidligere og jeg hadde også feber. Fikk operert ut resten samme dag. Gynekologen sa at hun trodde ikke det ville ha komt ut av seg selv. Mao, du trenger ikke være dausyk for å ha rester, jeg var veldig usikker selv, er det noe galt eller har jeg bare vondt og er sliten fordi jeg har nettopp født. Anonymkode: 10487...130
Topsi Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært hos legen. Var litt igjen, men legen sa det kunne komme ut av seg selv.. men fikk cytotec, men usikker på om jeg tør å ta de. Er det noen som har brukt de etter fødsel for å få ut alt? Vondt? jeg har ikke høy crp så ingen infeksjon.. så lurer på å vente? Anonymkode: ab754...267 Ta tablettene. Du har ikke lyst å vente til du får høy crp, infeksjon i livmoren kan være svært farlig 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Topsi skrev (13 timer siden): Ta tablettene. Du har ikke lyst å vente til du får høy crp, infeksjon i livmoren kan være svært farlig Jeg vet. Men er så redd for smertene av dei tablettene.. skal snart på ny ultralyd. men infeksjon i livmor gir vell ikke symptom som vondt å tisse? Stikkende smerte? tenker me UVI da. Men får vente å se etter ultralyden.. Anonymkode: ab754...267
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Om det ikke kommer ut av seg selv vil du nok merke det😅 men bør jo sjekkes før den tid kommer Anonymkode: 4ecfd...c9d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 On 1/5/2023 at 12:02 PM, AnonymBruker said: Jeg vet. Men er så redd for smertene av dei tablettene.. skal snart på ny ultralyd. men infeksjon i livmor gir vell ikke symptom som vondt å tisse? Stikkende smerte? tenker me UVI da. Men får vente å se etter ultralyden.. Anonymkode: ab754...267 Har du fått smertelindrende tabletter med deg også? Eller beskjed om hvilke du kan ta hjemme? Viss ikke kan du høre med legen eller ring gynekologisk avdeling eller fødeavdeling og spør om de har info om smertelindring du kan ta. Infeksjonssymptomer ( typ influensasymptomer, som feber, frostbyger, hodepine), magesmerter / smerter i underlivet, verk i kroppen, illeluktende utflod/renselse. En bekkeninfeksjon er verre, og kan utvikle seg til en svært farlig infeksjon om man ikke behandler det tidlig nok. Om legen din har sett med ultralyd og sagt du må få ut restene med cytotec kur så hør på dem. Anonymkode: de57f...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå