AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Hen andre har bodd her i over ti år, og er i slekt med utleier. Utleier bor ikke her. Jeg merker jeg begynner bli litt lei, men har ikke lyst å klage. Er så vidt jeg ser hen andre som bare er her fire netter i uka. Må jeg bare godta dette? Leia er lav, og jeg bor sentralt og selve husarbeidet er ikke noe problem, men alt ansvar for å måke, for nå laver det ned. Har heldigvis ikke ansvar for hagen om sommeren, og har helseutfordringer som gjør meg uegnet når det er glatt ute, svimmelhet. Dette visste utleier, men det er kanskje vanskelig å sette seg inn i. Redd for å si fra til utleier, hen andre er som en del av familien, og er redd leia skal øke eller at jeg skal bli sagt opp. Anonymkode: 19e3b...3b4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Står det i kontrakten at du skal måke? Anonymkode: 587b5...1d2 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Har du snakka med hen andre da? Må du måke? Anonymkode: dfca4...256 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Står det i kontrakten at du skal måke? Anonymkode: 587b5...1d2 Nei AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du snakka med hen andre da? Må du måke? Anonymkode: dfca4...256 Må jo måke en sti så man kommer seg ut... Har ikke snakka med hen andre. Hen drar på jobb før jeg står opp og kommer hjem etter at jeg har lagt meg. Utleier har gitt beskjed om at vi begge måtte gjøre en bedre innsats på badet, men når jeg var borte par uker var ingenting gjort, og selvfølgelig har jeg ikke lyst å klage siden hen andre er i familie /slekt. ts Anonymkode: 19e3b...3b4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Hen andre er i familie med utleier. Tar også av mitt dopapir, men det kan jeg fikse ved å kun ha papir på rommet. ts Anonymkode: 19e3b...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei Må jo måke en sti så man kommer seg ut... Har ikke snakka med hen andre. Hen drar på jobb før jeg står opp og kommer hjem etter at jeg har lagt meg. Utleier har gitt beskjed om at vi begge måtte gjøre en bedre innsats på badet, men når jeg var borte par uker var ingenting gjort, og selvfølgelig har jeg ikke lyst å klage siden hen andre er i familie /slekt. ts Anonymkode: 19e3b...3b4 Bedre innsats på badet? Anonymkode: 89172...066
Tbag Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Synes ikke du kan klage på måking, om det er ikke er spesifisert i kontrakt at det er noe som forventes at begge gjør, der er rett og slett folk forskjellige. Noen bryr seg ikke om å labbe i høy snø, mens for andre er det problematisk. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bedre innsats på badet? Anonymkode: 89172...066 For å holde det rent på badet. Anonymkode: db07d...9de 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Tbag skrev (Akkurat nå): Synes ikke du kan klage på måking, om det er ikke er spesifisert i kontrakt at det er noe som forventes at begge gjør, der er rett og slett folk forskjellige. Noen bryr seg ikke om å labbe i høy snø, mens for andre er det problematisk. Jo det kan man faktisk. Bor man i et kollektiv er det regler en må følge for å holde det noenlunde levelig. At en løk som ikke har noe i mot å vasse i snø skal få gå tørrskodd siden andre i kollektivet har vett til å måke, er en av de tingene som det kan settes opp regler for. Anonymkode: db07d...9de 2
Titania Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 Drit nå i at den andre personen er i familie med utleier, det gir ikke unnskyldning for å være lat og ikke gjøre en innsats.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Vanskelig. Du er heldig som får leie billig, og det kan du jo miste om du ryker i tottene på din « samboer» som jo er den som har tilgang på det billige leieobjektet. Tror egentlig jeg hadde latt det gå, om jeg trivdes ellers. Hvis den andre nesten ikke er hjemme, hva taper du på dopapiret hen bruker i forhold til det du sparer på og leie billig? det er ikke riktig at du skal måke snø alene, mulig den andre som knspt er hjemme legger merke til det. Om du ikke kan måke grunnet sykdom, kan dere betale noen ungdommer for og måke? Anonymkode: 89172...066 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For å holde det rent på badet. Anonymkode: db07d...9de Med grunn? Anonymkode: 89172...066
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 Titania skrev (1 minutt siden): Drit nå i at den andre personen er i familie med utleier, det gir ikke unnskyldning for å være lat og ikke gjøre en innsats. Nei, men en kan risikere og miste tilgang til billig leie. Anonymkode: 89172...066 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med grunn? Anonymkode: 89172...066 At det ikke skal stinke og råtne innpå der?! Anonymkode: db07d...9de
exictence Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 Men har du sagt til hen du bor med at det kunne vært fint om han også måkte av og til, og evt andre ting? Det synes jeg først du kan si.
Tbag Skrevet 4. januar 2023 #16 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo det kan man faktisk. Bor man i et kollektiv er det regler en må følge for å holde det noenlunde levelig. At en løk som ikke har noe i mot å vasse i snø skal få gå tørrskodd siden andre i kollektivet har vett til å måke, er en av de tingene som det kan settes opp regler for. Anonymkode: db07d...9de Selvsagt, men nå er det en gang slik at det ikke er en regel for det pr dags dato, ergo mener jeg at det ikke kan forventes.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #18 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bedre innsats på badet? Anonymkode: 89172...066 Bedre renhold. Det var rent før jeg dro og var borte tre uker, og etter det kom det klage om at vi begge måtte skjerpe oss. Har bilder fra jeg flyttet inn. Badet var veldig skittent. Tbag skrev (2 timer siden): Synes ikke du kan klage på måking, om det er ikke er spesifisert i kontrakt at det er noe som forventes at begge gjør, der er rett og slett folk forskjellige. Noen bryr seg ikke om å labbe i høy snø, mens for andre er det problematisk. Klage og klage. Nei, jeg kan vel ikke det. Men gjør jeg det ikke i dag, kan snøen ha lagt seg helt inntil ytterdøra i morgen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanskelig. Du er heldig som får leie billig, og det kan du jo miste om du ryker i tottene på din « samboer» som jo er den som har tilgang på det billige leieobjektet. Tror egentlig jeg hadde latt det gå, om jeg trivdes ellers. Hvis den andre nesten ikke er hjemme, hva taper du på dopapiret hen bruker i forhold til det du sparer på og leie billig? det er ikke riktig at du skal måke snø alene, mulig den andre som knspt er hjemme legger merke til det. Om du ikke kan måke grunnet sykdom, kan dere betale noen ungdommer for og måke? Anonymkode: 89172...066 Jeg kjenner ingen ungdommer her, og dopapiret er en bagatell. exictence skrev (2 timer siden): Men har du sagt til hen du bor med at det kunne vært fint om han også måkte av og til, og evt andre ting? Det synes jeg først du kan si. Jeg skal prøve å si det, men er konfliktsky. Er redd huseier forventer at det måkes så det ser ut som det bor folk i huset. Men, jeg drar bort om par dager og da må det bare snø så mye det vil selv om det kan bli mye ekstra jobb hvis det kommer lagvis med våt snø, fryser til og mer snø på det igjen. En sånn jobb har jeg ikke helse til. ts Anonymkode: 19e3b...3b4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei Må jo måke en sti så man kommer seg ut... Anonymkode: 19e3b...3b4 Hvis en må måke en sti for å komme ut, så kan du jo bare la vær å måke, så må han måke for å komme seg ut. Problem løst 😏 Anonymkode: 9ac1f...741 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis en må måke en sti for å komme ut, så kan du jo bare la vær å måke, så må han måke for å komme seg ut. Problem løst 😏 Anonymkode: 9ac1f...741 Du sier noe. Jeg kan jo få omgangssyke eller reise bort, og hvem skal måke da. ts Anonymkode: 19e3b...3b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå