Gjest lurer bare Skrevet 26. oktober 2002 #1 Skrevet 26. oktober 2002 Jeg har lagt merke til at bryllupssiden er den suverent største siden her på KG. Er det så ufattelig viktig å gifte seg at det er noe man har lyst til å diskutere nærmest hver dag? Bryllup er èn dag av livet, pluss en god del forberedelser. Hva med resten av tilværelsen?
Unn_T Skrevet 26. oktober 2002 #2 Skrevet 26. oktober 2002 Det er jo et sted hvor: - de som skal gifte seg kan få gode råd - de som har giftet seg har muligheten til å mimre + å GI gode råd - ellers generelt de som har lyst til å diskutere bryllup. Du vil jo se inne på en del av innleggene at det faktisk ikke er slik at bryllupet er det absolutt viktigste i løpet av livet. De som har barn vil jo si at det å få barn er det viktigste, og liknende. Mener egentlig det er ganske positivt at det er et så stort forum. Det viser jo at det fortsatt er mange mennesker som setter ekteskapet ganske høyt. Selv om bryllupsdagen kanskje ikke vil være den VIKTIGSTE dagen i livet, vil den nok være en av de viktige dagene som du aldri vil glemme :D
Gjest O.J. Skrevet 26. oktober 2002 #3 Skrevet 26. oktober 2002 " Meningen med livet ", er det mange som har sagt.
Imax Skrevet 27. oktober 2002 #4 Skrevet 27. oktober 2002 neida, bryllup er ikke det eneste og største i livet! Men det er flott å kunne være her inne og snakke med andre i samme situasjon, og det er klart at alle trådene her blir "ensrettet", men det er jo allerede definert av temaet. Du vil også legge merke til at mange av temaene som tas opp her like godt kunne være under hobby f.eks., jeg skal ha julefest og har plukket opp noen morsomme tips her til borddekorasjoner osv. Hobbysidene er jo dessuten utrolig lite besøkt. Legg også merke til at mange som poster på bryllup også poster på de andre sidene...
Karoline Skrevet 27. oktober 2002 #5 Skrevet 27. oktober 2002 Det er vel noe med det, at det å skulle arrangere et bryllup, er å bevege seg inn i en helt ny verden for de aller fleste av oss. Plutselig skal man ha meninger om alt fra hva man skal ha til forrett, til hvordan slør og brudebukett skal se ut. Da kan det være godt å ha noen å få gode tips og råd fra. ...og så er det jo gjerne en dag en gleder seg litt til da.... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #6 Skrevet 28. oktober 2002 For meg er meningen med livet kjærligheten. Derfor blir bryllupet viktig fordi jeg har funnet den personene jeg vil dele resten av mitt liv med. Er ikke det stort, så vet ikke jeg!
LilliBlaze Skrevet 28. oktober 2002 #7 Skrevet 28. oktober 2002 Skjønner ikke disse små sleivsparkene til disse brukerne at bryllupsforumet selv om kanskje ikke dette var ment som det (det var kanskje "bare" et spr.) , men har et inntrykk at de som skriver slike innlegg (har vært et par innlegg av den typen) ser for seg oss brukere av forumet innrullet i tyll og chiffon med stjerner i øynene foran maskinen og det eneste som tenkes på er bryllup og bordkort med diverse. Meningen med livet har alle hver sin formening om. En kan jo titte på diverse sportsforum på nettet. Er det meningen med livet for at folk syntes det er interresant å diskutere fotball? En trenger ikke å mene det er meningen med livet for at en diskuterer en viktig fortballkamp neste helg. Syntes det er helt unødvenig...Interreserer bryllups planleggingen deg midt i ræ* så er det bare å la være å titte inn. Jeg bruker aldri "Vi over 40" forumet. Jeg er ikke over 40 og lar dem få ha dette i fred kommer ikke med kommentarer i det forumet som neglisjerer det de syntes er interresant å prate om. MVH Mitt alter ego: LilliBlaze
Ada=) Skrevet 28. oktober 2002 #8 Skrevet 28. oktober 2002 OK, jeg blir ikke saa provosert av sporsmaalet, for jeg synes det er berettiget. Det finnes dem som "gifter seg for aa gifte seg", og skilles igjen ett aar etterpaa (eller ti). det synes jeg ogsaa at er rimelig patetisk. MEN saa er det dem som gjor det pga den o store kjaerligheten, og jeg har ikke opplevd noe i mitt liv som er storre enn det. UANSETT, saa er det MYE som skal planlegges hvis man skal ha et bryllup med 60 gjester (som var det vi hadde), og da hjelper det aa faa raad og tips. Vi som er her inne skjonner kanskje at ikke alle er like interesert i planleggingen som oss selv, og da er det jo logisk at vi prater med andre i samme situasjon. Hvis noen har funnet noe storre i livet enn kjaerligheten saa synes jeg dere er heldige (kanskje det kommer noe enda bedre etterhvert)! Det hadde jammen vaert noe
Augustbrud02 Skrevet 28. oktober 2002 #9 Skrevet 28. oktober 2002 For min del kan jeg si at bryllupet vårt er det største som har skjedd i livet mitt foreløpig. Jeg har ennå ikke opplevd å få barn, så jeg har ingen slike ting å sammenlikne det. Men det å oppleve å møte et menneske jeg ønsker å dele resten av livet mitt med og som føler akkurat det samme for meg, det er en utrolig opplevelse. Dermed har jeg også vært helt i hundre når det gjelder bryllupet vårt. Fordelen med Kvinneguiden er da at man møter andre mennesker som er akkurat live ivrige som meg og som man kan få innspill og ideer fra. På den måten har jeg "spart" familie og venner litt fra alt bryllupssnakket som nok ikke opptar så mange andre enn de som skal gifte seg. Uten KG tror jeg at planleggingen hadde gått mye mer langsomt og at ting hadde tatt lenger tid. Bryllupet vårt er fortsatt friskt i minne og jeg elsker å tenke tilbake på det. Hovedgrunnen til at jeg fortsatt er her inne er at jeg ønsker å dele noen av mine erfaringer og tips med andre som skal gifte seg, og på den måten hjelpe dem på samme måte som andre hjalp meg. Forøvrig finnes det nå mange andre ting som er viktigere enn bryllupet vårt i livet, men bryllupet vekker så mange gode minner at det er verdt å tenke på i lange tider fremover.
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #10 Skrevet 28. oktober 2002 jeg er en singel skikkelig jente-jente.. som har drømt om bryllup hele livet.. jeg er langt fra desperat.. og livet mitt har absolutt mening som singel og når jeg møter en gutt jeg blir glad i kommer jeg ikke til å begynne å snakke om bryllup.. MEN jeg synes brylluper er interessante... jeg drømmer litt av og til i hverdagen.... Og da er forumet her på KG plassen for meg.. så slipper jeg å plage venninnene mine og bli stemplet som bryllups-sprø osv Selvfølgelig er ikke bryllup meningen med livet.. men det er interessant nok og festlig nok til å bruke noen minutter i uka på.. synes jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå