AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Del Skrevet 4. januar 2023 Dere som har prøvd og prøvd og prøvd, hadd SA etter SA osv og det bare ikke går. Har dere noensinne tankene at dere kanskje ikke burde reprodusere dere? At det er en GRUNN til at dere sliter? Evolusjonsmessig, biologisk osv. Er ikke ment som et angrep, sliter med disse tankene selv. Anonymkode: 7f6cf...639 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Del Skrevet 4. januar 2023 Ja. Mange ganger. Men hver gang jeg går på lengre antibiotikakurer, så sitter den. Alle i mellom går til grunne, og ifølge embryologene er det fine egg som settes inn. IVF grunnet dårlig spermproduksjon hos mannen (som igjen skyldes en sykehustabbe da han var barn). Så det jeg lander på er at genetisk er det ikke noe som feiler, det er helt klart dårlige forhold bakterielt i livmora uten at jeg vet hvorfor, men det er jo overraskende lett å fikse. Skulle gjerne visst hva som forårsaker det… Anonymkode: 42ba3...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Del Skrevet 4. januar 2023 Her så hadde jeg 6 SA, og de klarte ikke å finne noe feil med meg eller far, så ingen grunner til at vi skulle miste. Syvende gangen fikk vi det til, og det barnet har Asperger og Tourettes. Så er vel godt mulig at det er gener som ikke går så godt sammen her. Og kanskje vi skal være glade for at det bare er Asperger og Tourettes, barnet har begge deler i relativt mild grad og. Anonymkode: 5b6ab...626 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Del Skrevet 4. januar 2023 Nei Anonymkode: 06a48...409 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Mange ganger. Men hver gang jeg går på lengre antibiotikakurer, så sitter den. Alle i mellom går til grunne, og ifølge embryologene er det fine egg som settes inn. IVF grunnet dårlig spermproduksjon hos mannen (som igjen skyldes en sykehustabbe da han var barn). Så det jeg lander på er at genetisk er det ikke noe som feiler, det er helt klart dårlige forhold bakterielt i livmora uten at jeg vet hvorfor, men det er jo overraskende lett å fikse. Skulle gjerne visst hva som forårsaker det… Anonymkode: 42ba3...91b Hvilken antibiotika, og hva har du behandlet? Anonymkode: 10590...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Del Skrevet 4. januar 2023 Nei. aldri. Livet, med alt det har av tilfeldigheter, skjer. Ellers burde vi jo bare latt barn som havner i ulykker, kreftpasienter, fødende og alt, bli overlatt til seg selv uten medisinsk hjelp. Fordi evolusjonen og biologien skjer. Anonymkode: 6f046...bb6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Baxter Skrevet 4. januar 2023 #7 Del Skrevet 4. januar 2023 Vel, ser ut som barnet mitt ikke har fått noen av mine fysiske og psykiske vansker… så ikke alt det negative går i arv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Del Skrevet 4. januar 2023 Noen i familien min sleit veldig med å bli gravid, men fikk tilslutt barn. Barna har nå selv fått barn helt uproblematisk på den naturlige måten og både barna og barnebarna er alle friske og raske. Så nei, jeg tror ikke det er slik du skisserer. Anonymkode: 8ee8d...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 4. januar 2023 #9 Del Skrevet 4. januar 2023 Nei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 4. januar 2023 #10 Del Skrevet 4. januar 2023 Nei, men jeg forstår at de tankene kan komme. En del som er religiøse kan jo også ofte tenke at det er en straff. Noen kvinner kan føle seg mindre kvinnelige når de sliter med fertilitet. Jeg tenker det er helt tilfeldig. Sånn er livet, motgang og medgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Del Skrevet 4. januar 2023 Nei, jeg tenkte heldigvis ikke det, det høres ut som vonde tanker å ha. Jeg tenker at årsakene bak infertiliteten kan noen ganger være arvelige, og at mulighetene til assistert befruktning som vi har i dag, vil kunne være en av grunnende til at det kan bli en større del av befolkningen som har fertilitetsproblemer på sikt (men det er flere grunner til det). Jeg oppleve en gang at en kompis fortalte at han tenkte slik mens vi holdt på med IVF. Han visste ikke om det, og jeg fikk meg ikke til å si noe da. Uansett må min og mannens kropp ha skjerpet seg. Etter flere års prøving og flere IVF-forsøk som til slutt endte med at vi fikk et barn, fikk vi et til med en gang vi prøvde litt på det og uten noen assistanse. De er like sunne og herlige begge to. Anonymkode: 327d2...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #12 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, jeg tenkte heldigvis ikke det, det høres ut som vonde tanker å ha. Jeg tenker at årsakene bak infertiliteten kan noen ganger være arvelige, og at mulighetene til assistert befruktning som vi har i dag, vil kunne være en av grunnende til at det kan bli en større del av befolkningen som har fertilitetsproblemer på sikt (men det er flere grunner til det). Jeg oppleve en gang at en kompis fortalte at han tenkte slik mens vi holdt på med IVF. Han visste ikke om det, og jeg fikk meg ikke til å si noe da. Uansett må min og mannens kropp ha skjerpet seg. Etter flere års prøving og flere IVF-forsøk som til slutt endte med at vi fikk et barn, fikk vi et til med en gang vi prøvde litt på det og uten noen assistanse. De er like sunne og herlige begge to. Anonymkode: 327d2...9c5 Det finnes noen arvelige faktorer, ja. Men barn blir jo uansett født som "tikkende bomber" når det gjelder genetikk/arv. Kreft er arvelig og noe mange unge opplever å få hvert år, hjerteproblemer, diabetes, kolesterol, og ikke minst mental sykdom, har vesentlige arvelige komponenter. Hadde gentest vært obligatorisk ville mange måttet avstå fra å få barn. Og av alt dette synes jeg ikke det å bli født med mulige fertilitetsproblemer er det verste, jeg ville likevel valgt livet. Så har du jo også det faktum at det veldig ofte ikke er arv som er årsaken. Sykdom i ung alder, ytre påvirkninger, medisinbruk, overvekt, og mye mer. Så har du jo paradokset i det hele, at alle dine forgjengere har klart å få barn, så av alle ting kan man jo diskutere hvor sterk den arvelige komponenten er her. Anonymkode: 6f046...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Shady Skrevet 5. januar 2023 #13 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her så hadde jeg 6 SA, og de klarte ikke å finne noe feil med meg eller far, så ingen grunner til at vi skulle miste. Syvende gangen fikk vi det til, og det barnet har Asperger og Tourettes. Så er vel godt mulig at det er gener som ikke går så godt sammen her. Og kanskje vi skal være glade for at det bare er Asperger og Tourettes, barnet har begge deler i relativt mild grad og. Anonymkode: 5b6ab...626 https://forskning.no/evolusjon-sex/eggcellen-foretrekker-noen-menns-saedceller-foran-andres-ifolge-ny-studie/1700513 Endret 5. januar 2023 av Miss Shady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #14 Del Skrevet 5. januar 2023 Når man ser på alle rare folk som får barn, foreldre med psykopatiske trekk osv, så tenker man ikke slik. Naturen er tilfeldig. Idioter får barn hele tida. Faktisk er det idiotene blant oss som får flest barn. Anonymkode: 3a062...6b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #15 Del Skrevet 5. januar 2023 Ja, da jeg prøvde på nummer to. Det gikk ikke. Da tenkte jeg at det finnes en grunn til det, og i mitt tilfelle var det alder. Jeg var 38 da jeg sa stopp til flere forsøk, og innså at jeg fra naturens side ikke var i stand til å få flere. Man er i praksis steril ti år før overgangsalderen begynner, iflg artikler med intervjuer med overleger og jordmødre som jeg har lest her på kvinneguiden. Min overgangsalder begynte da jeg var 46, og det vil si at jeg allerede var steril da jeg prøvde på barn nummer to i perioden da jeg var 36-38 år. Anonymkode: 0962a...ac8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #16 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det finnes noen arvelige faktorer, ja. Men barn blir jo uansett født som "tikkende bomber" når det gjelder genetikk/arv. Kreft er arvelig og noe mange unge opplever å få hvert år, hjerteproblemer, diabetes, kolesterol, og ikke minst mental sykdom, har vesentlige arvelige komponenter. Hadde gentest vært obligatorisk ville mange måttet avstå fra å få barn. Og av alt dette synes jeg ikke det å bli født med mulige fertilitetsproblemer er det verste, jeg ville likevel valgt livet. Så har du jo også det faktum at det veldig ofte ikke er arv som er årsaken. Sykdom i ung alder, ytre påvirkninger, medisinbruk, overvekt, og mye mer. Så har du jo paradokset i det hele, at alle dine forgjengere har klart å få barn, så av alle ting kan man jo diskutere hvor sterk den arvelige komponenten er her. Anonymkode: 6f046...bb6 Ja, jeg er helt enig i dette. Jeg mente egentlig ikke at det var noen sterk sammenheng, bare at fertilitetsproblemer er det eneste jeg tenker det finnes en mulighet for barn av foreldre med fertilitetsproblemer kan ha en økt sjanse for å få. Anonymkode: 327d2...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #17 Del Skrevet 7. januar 2023 Det stemmer ikke at man er steril 10 år før overgangsalderen kommer. Jeg fikk mitt siste barn som 45 åring. Anonymkode: c2850...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar 2023 #18 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg vet ikke om du mener om det er en medisinsk grunn til at du ikke får barn, eller om "universet" mener at det var ikke meningen. Det første kan selvsagt være tilfelle, men livet er tilfeldig og urettferdig ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #19 Del Skrevet 7. januar 2023 Ja, jeg prøvde en periode å få barn med en tidligere samboer. Jeg hadde anoreksi på den tiden og mistet mensen i mange år. Så jeg var ikke fruktbar og det var jo den åpenbare grunnen. Jeg hadde ikke noe stort barneønske selv, det har jeg aldri hatt. Fikk senere vite at jeg har hjerteformet livmor som gjør det vanskelig å bli gravid. Så fikk jeg celleforandringer og måtte fjerne deler av livmorhalsen. Nå er jeg over 40 og frisk fra anoreksi en, har fremdeles bulimi. Men det er ikke så intenst lengre, kan fint gå en uke uten å spise og spy viss jeg bestemmer meg for det. Tror jeg har nok med å ta vare på meg selv og at barn ikke passer for alle. Har et veldig fint liv uten barn, har 2 katter som jeg elsker, en veldig fin familie med herlige tantebarn som jeg elsker å skjemme bort. Har en frihet i livet som jeg setter veldig stor pris på. Med barn, så ville ansvaret tatt den friheten bort. Anonymkode: cae28...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg har sett i et syn under påvirkning av høydose fleinsopp; masse lystråder som er koblet sammen i et enormt stort nettverk. Beveget seg i et kaleidoskopisk mønster og lyskuler strømmet gjennom nettverket. Glødende, varmt og vakkert. Og det var et stort sentrum i dette lyset, som jeg forstod at jeg skulle gå inn i en dag og at jeg er en del av alt. Utrolig sterk opplevelse. Det var som å få en beskjed om at jeg er koblet sammen med menneskeheten helt uavhengig om jeg får egne barn. Mitt dna er der ute og deles med hele haugen av mennesker, dyr og planter. Alt går bra. ❤️ Anonymkode: cae28...29c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå