Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har reist med Colorline til Kiel de siste dagene eller på vinteren før? Skal reise imorgen og lurer på hva jeg kan forvente av bølger🙈

AnonymBruker
Skrevet
99anonym99 skrev (7 minutter siden):

Noen som har reist med Colorline til Kiel de siste dagene eller på vinteren før? Skal reise imorgen og lurer på hva jeg kan forvente av bølger🙈

Værvarsel. https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/2-2960845/Skagerrak

Kan bli noe vind, men disse Kielfergene er så store at du kommer ikke til å merke så mye. God tur! :)

Anonymkode: 0b9a5...652

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Værvarsel. https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/2-2960845/Skagerrak

Kan bli noe vind, men disse Kielfergene er så store at du kommer ikke til å merke så mye. God tur! :)

Anonymkode: 0b9a5...652

Er det bølger så merker du dem, også på de store båtene. Tok ferja til Kiel i oktober og det gynget godt en periode

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er vel TS tilbake fra tur, men her er min erfaring:

Har reist med Color Line til Kiel i vinterstorm noen ganger og det merkes godt når det er høye bølger, selv om skipene er store.

Det verste partiet er når man seiler i "åpent hav" mellom Færder og nordspissen av Jylland. På turen sørover er dette fra 17-18 tiden på ettermiddagen til 21-22 tiden på kvelden. På tur nordover er det på natta, så da ligger man sannsynligvis i senga og merker lite eller ingenting til det.

Et av de verste stedene å oppholde seg ombord når det er mye sjø er oppe i Observation Lounge. Det er høyt oppe (øverst faktisk) og langt frem på skipet og det gynger skikkelig der oppe når det er høy sjø. Jo nærmere midt i skipet man er, jo bedre. Promenaden ligger på dekk 7 og er et av de bedre stedene å oppholde seg når det er røff sjø synes jeg.

Blir det for ille velger jeg å legge meg på senga de timene det gynger som verst, for som sagt er det over når man kommer i le av Danmark. Litt kjedelig, men jeg unngår i alle fall å bli skikkelig sjøsyk på den måten.

Anonymkode: 9e6de...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...