99anonym99 Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Noen som har reist med Colorline til Kiel de siste dagene eller på vinteren før? Skal reise imorgen og lurer på hva jeg kan forvente av bølger🙈
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 99anonym99 skrev (7 minutter siden): Noen som har reist med Colorline til Kiel de siste dagene eller på vinteren før? Skal reise imorgen og lurer på hva jeg kan forvente av bølger🙈 Værvarsel. https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/2-2960845/Skagerrak Kan bli noe vind, men disse Kielfergene er så store at du kommer ikke til å merke så mye. God tur! Anonymkode: 0b9a5...652 1
Kjetil E Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Værvarsel. https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/2-2960845/Skagerrak Kan bli noe vind, men disse Kielfergene er så store at du kommer ikke til å merke så mye. God tur! Anonymkode: 0b9a5...652 Er det bølger så merker du dem, også på de store båtene. Tok ferja til Kiel i oktober og det gynget godt en periode 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Nå er vel TS tilbake fra tur, men her er min erfaring: Har reist med Color Line til Kiel i vinterstorm noen ganger og det merkes godt når det er høye bølger, selv om skipene er store. Det verste partiet er når man seiler i "åpent hav" mellom Færder og nordspissen av Jylland. På turen sørover er dette fra 17-18 tiden på ettermiddagen til 21-22 tiden på kvelden. På tur nordover er det på natta, så da ligger man sannsynligvis i senga og merker lite eller ingenting til det. Et av de verste stedene å oppholde seg ombord når det er mye sjø er oppe i Observation Lounge. Det er høyt oppe (øverst faktisk) og langt frem på skipet og det gynger skikkelig der oppe når det er høy sjø. Jo nærmere midt i skipet man er, jo bedre. Promenaden ligger på dekk 7 og er et av de bedre stedene å oppholde seg når det er røff sjø synes jeg. Blir det for ille velger jeg å legge meg på senga de timene det gynger som verst, for som sagt er det over når man kommer i le av Danmark. Litt kjedelig, men jeg unngår i alle fall å bli skikkelig sjøsyk på den måten. Anonymkode: 9e6de...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå