Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I alderen 0-45 er det langt flere gutter/menn enn kvinner. Det fødes altfor mange gutter i forhold til jenter. I tillegg består innvandring og asyl av stort sett menn. Summen av alt dette er at det er et stort underskudd av kvinner. Og problemet blir bare verre for hvert år.

Hva kan vi gjøre for å snu dette? Eller er dette bare noe  vi må lære å leve med?

Anonymkode: 98bdc...8f7

Skrevet

Hva er problemet? For få single damer? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slutte med innvandring av menn i sin beste alder. Bedre om de bidrar til hjemlandet istedenfor å rømme til det landet som gir de flest goder, langt fra sine koner og barn, og la de leve i møkka. Merkelig det der. Nesten så de shopper etter beste alternativ. Hadde trygghet vært den ene og alene bekymringen hadde det holdt med krysning av grensen til nabolandene.

For det andre, få flere barn

Anonymkode: 21c65...d52

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjøre det mer attraktivt å få barn.

Gjøre det mer attraktivt å få jentebarn, så folk ikke tar abort grunnet kjønn.

Anonymkode: eaf85...e08

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I alderen 0-45 er det langt flere gutter/menn enn kvinner. Det fødes altfor mange gutter i forhold til jenter. I tillegg består innvandring og asyl av stort sett menn. Summen av alt dette er at det er et stort underskudd av kvinner. Og problemet blir bare verre for hvert år.

Hva kan vi gjøre for å snu dette? Eller er dette bare noe  vi må lære å leve med?

Hva er tallene? Inntil du kommer med tall fra dokumenterte kilder med høy generell troverdighet vil vi ikke saksbehandle.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I Norge? Er det mindre attraktivt å ha jentebarn i Norge? Hva i alle dager. det er heller ikke så lett å ta abort basert på kjønn

Anonymkode: a75da...af4

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

I Norge? Er det mindre attraktivt å ha jentebarn i Norge? Hva i alle dager. det er heller ikke så lett å ta abort basert på kjønn

Anonymkode: a75da...af4

Det er kanskje ikke gjengs holdning i Norge, men vi har jo minoriteter hvor det absolutt er mer poppis med guttebarn. Abort grunnet kjønn er jo svært utbredt blant annet i enkelte asiatiske land. Man kan ta abort grunnet kjønn dersom man tar NIPT i utlandet og får vite kjønn tidlig nok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, du tenker det er svært utbredt i Norge å ta abort fordi man venter ei jente? Sist jeg sjekket er jenter det de første ønsker seg i Norge, av en eller annen merkelig grunn. 

Og for øvrig er det slik fra naturens side at det naturlig fødes flere gutter enn jenter. 

Anonymkode: 5699a...007

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er kanskje ikke gjengs holdning i Norge, men vi har jo minoriteter hvor det absolutt er mer poppis med guttebarn. Abort grunnet kjønn er jo svært utbredt blant annet i enkelte asiatiske land. Man kan ta abort grunnet kjønn dersom man tar NIPT i utlandet og får vite kjønn tidlig nok.

Tror ikke denne teorien holder vann, da Sverige har et kvinneoverskudd og langt flere minoriteter fra disse landene enn vi har.

Anonymkode: 36892...259

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Vitalogy
Skrevet
Snok1 skrev (6 minutter siden):

Hva er tallene? Inntil du kommer med tall fra dokumenterte kilder med høy generell troverdighet vil vi ikke saksbehandle.

*bump*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke denne teorien holder vann, da Sverige har et kvinneoverskudd og langt flere minoriteter fra disse landene enn vi har.

Har de? Så snålt, det visste jeg ikke. Hvordan har det skjedd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sverige har samme kvinneunderskudd hvis man tar bort de eldste årsklassene, altså pensjonistene. I pensjonsalder dør menn tidligere, derfor ser det ut som om kjønnsfordelingen er jevn. Men i aldersgruppen hvor det er natrulig å få barn er det kvinneunderskudd.

Anonymkode: 85b62...d2b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi kan ikke gjøre noe med fødselstallene, men det skjønner vel alle. 

Men jeg har selv merket at når det kommer til innvandring og asyl her jeg bor, så er størsteparten menn. Selv eldre menn kommer før yngre kvinner. Rart det der. De kvinnene som kommer ser ut til å være gift/partner med en mann som også kommer.

Selv om jeg er singel og mann så føler jeg meg ikke akkurat som en "overskuddsmann".

Kanskje man bør innføre "flermanneri". Altså at èn kvinne kan ha flere menn som partner? :D 

Endret av Bombasi
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
BeLeven skrev (Akkurat nå):

Tallene er vel her:
https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Men det er kanskje mer interessant å diskutere om det er et problem?
Inntil 2010 var kvinnene i Norge i flertall. Var det et problem da? 

Selvsagt er det et problem. Ufrivillig enslige kvinner blir ikke like sinte og voldelige som ufrivillig enslige menn kan bli. Ufrivillig enslige kvinner kan også oppnå mye de ønsker seg i livet til tross for at de er enslige, for eksempel barn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har de? Så snålt, det visste jeg ikke. Hvordan har det skjedd?

De fleste land i Europa har kvinneoverskudd. Sverige har ikke like stort kvinneoverskudd som de fleste andre europeiske land.

Sex_ratio_total_population_per_country_2020_svg.thumb.png.bf115dcd2dc5ceea17fc400faf2468e0.png

Blå er mannsoverskudd, rødt er kvinneoverskudd.

Kilden er wikipedia, basert på tall fra CIA World Factbook 2020

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
BeLeven skrev (1 minutt siden):

Tallene er vel her:
https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Men det er kanskje mer interessant å diskutere om det er et problem?
Inntil 2010 var kvinnene i Norge i flertall. Var det et problem da? 

Tar du vekk pensjonistene vil skjevfordelingen være svært stor. Og ja, det er et problem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (Akkurat nå):

Vi kan ikke gjøre noe med fødselstallene, men det skjønner vel alle. 

Men jeg har selv merket at når det kommer til innvandring og asyl her jeg bor, så er størsteparten menn. Selv eldre menn kommer før yngre kvinner. Rart det der. De kvinnene som kommer ser ut til å være gift/partner med en mann som også kommer.

Utover det har det vel også vært mannoverskudd i alle tider. Det er vel lite nytt. Selv om jeg er singel og mann så føler jeg meg ikke akkurat som en "overskuddsmann".

Kanskje man bør innføre "flermanneri". Altså at èn kvinne kan ha flere menn som partner? :D 

Mannsoverskuddet ble kanskje utlignet i krig og arbeidsulykker i større grad før? Samtidig som langt flere kvinner døde i barsel etc. enn i dag, så ikke sikkert det var så stor forskjell i balansen likevel. 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste land i Europa har kvinneoverskudd. Sverige har ikke like stort kvinneoverskudd som de fleste andre europeiske land.

Sex_ratio_total_population_per_country_2020_svg.thumb.png.bf115dcd2dc5ceea17fc400faf2468e0.png

Blå er mannsoverskudd, rødt er kvinneoverskudd.

Kilden er wikipedia, basert på tall fra CIA World Factbook 2020

Det er fordi man regner med pensjonistene.

Ta vekk pensjonistene så har alle land kvinneunderskudd.

• Liker 2
Skrevet

Tar du vekk pensjonistene vil skjevfordelingen være svært stor. Og ja, det er et problem.

Ok, regner med at det er et poeng her - også siden du tar vekk pensjonistene?
Er det fordi du mener det blir for få kvinner per mann i datingsammenheng, f.eks.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...