Gå til innhold

Tips til hvordan date og kommunisere med introverte menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med en fyr daglig fra Tinder i over en måned og omstendighetene har gjort det slik at første fysiske date ikke blir før om et par uker. Det er greit for meg, siden jeg har barn og jobb som tar en del tid. Selv om vi kommuniserer daglig og har en hyggelig tone, både på melding og telefon, så føler jeg at vi ikke kommuniserer om dype og viktige ting som er viktig for meg, da det må til for at jeg føler tilknytning og nærhet til noen. Jeg liker han kjempegodt og han er en fantastisk unik mann, men jeg vil jo gjerne bli bedre kjent han før vi evt. begynner å date. Han er alltid så positiv og jeg har aldri opplevd å se sinne, bekymring, sorg eller andre følelser fra han. Hver dag er det ❤️😍😘 fra han, som selvfølgelig er koselig, men jeg vet at livet hans ikke alltid er en dans på roser...

Noe jeg også har lagt merke til er, er at han stiller meg sjeldent spørsmål om meg og mitt liv, han gir meg kun komplimenter om jeg skriver komplimenter til han først, han har aldri spurt om selfie fra meg, flørter minimalt, og på grunn av at han er super positiv aner jeg sjeldent hva han føler og tenker, noe som gjør meg usikker. Skal jeg i det hele tatt gå på en date med han?

Så jeg må ofte stille han spørsmål for å få svar på det jeg lurer på og jeg føler det er litt slitsomt i blant. Jeg regner med at en mann er interessert om han skriver til deg hver dag, ringer deg en-to ganger i uken, og sier han gleder seg til å treffe meg? Men hvorfor spør han så og si aldri hvordan det går eller om private ting?  Og hvorfor flørter han ikke mer med meg for å vise interesse? Hvordan skal jeg få han til å åpne seg opp og dele mer om seg selv?

Jeg er ekstrovert og meget åpen som person, så jeg elsker å kommunisere om alt mellom himmel og jord og å dele mye av meg selv. 

Tips?

Anonymkode: 1bfe7...3af

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel redd for å krenke deg eller være for på. Kan du ikke spørre han selv og si du savner mer flørting, og spørre hvor interessert han er .

Anonymkode: d8d95...1fe

• Liker 1
Skrevet

Introvert er ikke det samme som sjenert! 

Men med introverte mennesker kommer du langt med å forsone deg med at de er litt innadvendte og foretrekker mindre sosiale sirkler. Det eneste skikkelig ille du kan gjøre med en introvert er å prøve å tvinge ham/hun til å oppføre seg ekstrovert.  ;)   Det er tortur!

Går an å snakke om det på en ok måte, men vær forsiktig med å presse på. Skap en trygg ramme. Jo mer trygg han er på deg jo mer er du inni "bobla" hans.  Mange introverte mennesker liker å være sammen med andre, men gjerne uten så mye ekstrovert kommunikasjon. Se film sammen, sitte ved siden av hverandre og lese en bok. Kan også hende at han liker å høre deg fortelle om livet ditt selv om han ikke spør så mye selv. Men prøve å snakk med ham om det. Fasiten finner du der ;)

Jeg snakker mest basert på mine egne erfaringer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert så det holder, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i at det gjenspeiler dybden i kommunikasjonen. Det er mer komplisert enn som så. 

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/introvert-og-ekstrovert-3540040

Jeg lurer forresten på hvordan du har kommet fram til at han er fantastisk og unik,  når dere ikke kan kommunisere om dypere tema?  Den frustrasjonen du føler, betyr jo at dette forholdet ikke kommer til å dekke dine behov og forventninger. 

Anonymkode: 0852b...ec2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse begrepene brukes ganske ulik og misforstås mye. Det er også splid på faglig hold - eller i hvertfall måten fagpersoner ordlegger seg når de beskriver dem.  Men mannen din høres mer sjenert og sosialt keitete/engstelig ut enn (nødvendigvis) introvert. Men godt mulig han er begge deler. - Eller noe helt annet.  

Introverte kan fint være gode til å kommunisere og mer enn villige til å snakke om følelser. De er bare ikke mennesker som gjør det over alt og til enhver tid. De er bare mye mer selektive med hvor/hvem de retter den sosiale energien sin.  

TS: Pass deg for alle er på KG som kommer til å slenge seg på og fortelle deg alle varianter av "dette kommer ikke til å gå" / "dump ham" osv. Det er en mental folkesykdom her på KG at folk sitter ved tastaturet og er bitre og mer enn gjerne vil søke bekreftelse i egen elendighet ved å se andres relasjoner gå til grunne også. 

Om dere du vil fungere sammen er det bare dere to som kan bestemme og finne ut av!

Dere må lære dere hvordan dere best kommuniserer sammen, tolker hverandre, forstår og aksepterer hverandres følelser og væremåte. Dette tar tid å lære hverandre. Det krever litt "jobb", kompromiss, empati og vilje.  - Akkurat som samtlige andre forhold her på jorda, uansett hva slags personlighet vi har og hva slags merkelapper folk setter på det.

Anonymkode: a8cdb...a47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de to over her. 
Jeg kommer nylig ut av et forhold med en introvert mann, og det tok meg 1,5 år å få han på kroken, men da satt han til gjengjeld så godt at jeg nesten ikke fikk han av igjen. Jeg er på datern med en ny introvert mann, og regner med å bruke like lang tid på han. I frustrasjon har jeg opprettet et par tråder her på kg om råd og tips, og har da utelukkende fått råd om å dumpe han, han er ikke interessert osv. Men han ER interessert, bare sjenert, introvert og veldig rolig. ‘Min’ har ikke hatt et forhold på mange, mange år, muligens pga dårlige råd fra bitre damer om å dumpe han. 
Mitt tips er å ta det rolig. Gjør han trygg. Gi han drypp innimellom at du faktisk er der og du tenker på han, men gi han også rom og tid. Det gjør jeg med min, og jeg satser på at det går veien. Lykke til!

Anonymkode: 3ec06...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke introvert, men det var som å lese om seg selv. 
Jeg liker ikke snakke om dype tema, jeg jeg kunne aldri funnet på bedt noen sende meg en selfie og jeg viser sjeldent følelser. 
Det betyr ikke at jeg ikke har følelser, men jeg lar de ikke komme til syne. Det har jeg aldri gjort. 

Folk som presser på for at jeg skal endre dette, ender jeg opp med å trekke meg unna. 

Anonymkode: c6382...91f

• Liker 1
Gjest vilkåret
Skrevet

Er det han eller du som sier han er introvert?

Jeg ville nok vært litt forsiktig med å ha for store forhåpninger til noen som viste så lite interesse. Jeg tenker du burde gå på date og se hvordan han er, kanskje er han bare dårlig på tekst, eller kanskje er han bare litt lat når det gjelder å engasjere seg i andre e.l.

Det er enkelt å skrive emojis til noen, det krever mer å være interessert i de. Det høres ut som han enten er litt avstengt følelsesmessig, eller så er han ikke så interessert i deg som person. Kanskje liker han bare ikke skrive så mye over tekst, men det er jo litt rart om han ikke innser at man burde anstrenge seg litt ekstra for noen man evt liker en periode i begynnelsen, i det minste

Skrevet

Det går an å holde hodet klart og radaren på. Jeg vil ikke oppfordre deg til å sabotere relasjonen, men du kan være litt obs: 

Skal jeg være djevelens advokat, så kan mye av det du skriver minne om at han er overfladisk og holder deg på gress.  Spesielt siden han ikke går dypt om seg selv eller gir komplimenter annet en som tilsvar når du gjør det. 

Skal jeg være romantiker, så tenker jeg at du kommuniserer gjennom kanaler som ikke er hans komfortsone og/eller at han generelt ikke er typen til å gå så dypt, men liker deg godt på hans måte. 

Som nevnt flere ganger allere: Dette finner du bare ut av ved å treffe ham, snakke om de tingene og sortere hva som er hva.

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke ekstrovert fordi du elsker å prate. Og han er ikke introvert fordi han ikke stiller dyper spørsmål.

Introversjon og ekstroversjon går på behovet for å "lade batteriene dine". Jeg er introvert og trenger egentid for å slappe skikkelig av og lade batteriet. Men jeg snakker mye med folk igjennom dagen, både overflatiske samtaler og veldig dype temaer. Fordi det handler ikke om å være introvert. Ekstroverte lader batteriene sine sammen med andre. Ofte flere samtidig i sosiale settinger.

Vanlig misforståelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en mann som var introvert, i kombinasjon med å ha store utfordringer med å snakke om følelser og vise en mykere side av seg selv. Det resulterte i at jeg på sikt ikke ante hvorfor han likte meg, og det var hovedsakelig jeg som dro samtalen hele tiden. Jeg spurte og var interessert i å vite mer om han, fikk aldri spørsmål i retur. Han mente folk ville prate og dele om seg selv dersom de ønsket det selv... Fikk faktisk veldig dårlig selvtillit av hele den opplevelsen, og sliter ikke med det ellers i datingfasen. 

Nå dater jeg en fyr som også er introvert, men veldig mye mer åpen av seg en til en, og som er opptatt av å ha mye intimitet og nærhet i et parforhold. Det er noe helt annet, og jeg er aldri i tvil på om han liker meg. 

Så det at en person oppfører seg slik, har ingenting å gjøre med at han er introvert. Det har å gjøre med hvor moden han er, og hvor trygg han er på å forstå at man bygger mye bedre relasjoner ved å tørre å være åpen og sårbar.

Anonymkode: 0faa2...11b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, vilkåret said:

Er det han eller du som sier han er introvert?

Jeg ville nok vært litt forsiktig med å ha for store forhåpninger til noen som viste så lite interesse. Jeg tenker du burde gå på date og se hvordan han er, kanskje er han bare dårlig på tekst, eller kanskje er han bare litt lat når det gjelder å engasjere seg i andre e.l.

Det er enkelt å skrive emojis til noen, det krever mer å være interessert i de. Det høres ut som han enten er litt avstengt følelsesmessig, eller så er han ikke så interessert i deg som person. Kanskje liker han bare ikke skrive så mye over tekst, men det er jo litt rart om han ikke innser at man burde anstrenge seg litt ekstra for noen man evt liker en periode i begynnelsen, i det minste

Han som selv har sagt det. 

Hvorfor vil han møte noen han ikke er interessert i da?

Ts

Gjest vilkåret
Skrevet (endret)
5 hours ago, AnonymBruker said:

Han som selv har sagt det. 

Hvorfor vil han møte noen han ikke er interessert i da?

Ts

I dette tilfelle høres introvert ut som en unnskyldning, dessverre. Hvorfor han vil møtes? Det finnes de som ønsker forhold der de slipper gjøre noe særlig. Om du fortsatt ønsker møtes etter å bli behandlet med minimum av oppmerksomhet, så er jo det et kjempekupp for noen som vil ha dame de vil gjøre minst mulig for. Han kan være interessert i et forhold med lett tilgang til sex og noen som gjør husarbeid, selv om han ikke er spesielt interessert i kjæresten som person. For enkelte menn er det status det å ha kjæreste, selv om man ikke er forelsket i den

Men som sagt, du kan ikke vite sikkert basert på tekst, men jeg ville definitivt vært forsiktig og sett om han faktisk gjør en innsats når du møter han, eller om det virker som han lener seg bakover og lar deg gjøre mesteparten av samtalen og annet.

Håper for øvrig det ordner for deg og du finner noen, du fortjener en bra mann

Endret av vilkåret
AnonymBruker
Skrevet
vilkåret skrev (7 minutter siden):

I dette tilfelle høres introvert ut som en unnskyldning, dessverre. Hvorfor han vil møtes? Det finnes de som ønsker forhold der de slipper gjøre noe særlig. Om du fortsatt ønsker møtes etter å bli behandlet med minimum av oppmerksomhet, så er jo det et kjempekupp for noen som vil ha dame de vil gjøre minst mulig for. Han kan være interessert i et forhold med lett tilgang til sex og noen som gjør husarbeid, selv om han ikke er spesielt interessert i kjæresten som person. For enkelte menn er det status det å ha kjæreste, selv om man ikke er forelsket i den

Men som sagt, du kan ikke vite sikkert basert på tekst, men jeg ville definitivt vært forsiktig og sett om han faktisk gjør en innsats når du møter han, eller om det virker som han lener seg bakover og lar deg gjøre mesteparten av samtalen og annet.

Håper for øvrig det ordner for deg og du finner noen, du fortjener en bra mann

Det er gjentagende hvordan du ALLTID svarer dette. Hvorfor? Hvorfor prøver du å knuse ts og ta fra hn håpet? Hva med å se det positive for en gangs skyld, og oppmuntre til grep som kan gjøre dette potensielle forholdet fint?

Gjest vilkåret
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er gjentagende hvordan du ALLTID svarer dette. Hvorfor? Hvorfor prøver du å knuse ts og ta fra hn håpet? Hva med å se det positive for en gangs skyld, og oppmuntre til grep som kan gjøre dette potensielle forholdet fint?

Hyggelig at du leser innleggene mine

Det kan godt være at jeg svarer på innlegg der det virker som om det er grunn til å være skeptisk, og ikke svarer på innlegg der det virker som om ting kan ordne seg, ja. Dersom det virker som om ting kan ordne seg, så er det jo ikke alltid så mye grunnlag for å gi råd eller komme med tanker

Det kan godt være at denne mannen bare er ekstremt keitete, men egentlig er en real kar, jeg skriver jo at ts kan gi han en sjanse ved å møtes. Det er tråder der jeg ikke en gang ville anbefalt å møte vedkommende. Men det hun skriver gir jo ikke et godt inntrykk, og jeg tror ikke at det å gå inn blindt er bra for noen heller. Vær skeptisk, men åpen, er nok mitt motto. Å håpe og ønske det beste kan gjøre at man ender opp i forhold som er destruktive, så det er ikke noe jeg vil oppmuntre. Man skal aldri legge bort skeptisisme

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det er ganske vanlig å måtte ta initiativet på tinder. Altså at jeg må spørre om ting, både for å bli kjent og hvordan det går. 

En del av dem spør ikke engang tilbake når jeg spør, så det er jo fint at din i hvert fall gjør det ...

Jeg er faktisk litt enig med hun over som sier at du bør være oppmerksom på om han er mer på når dere møtes. Det er mange fantasiløse menn som må møte folk for å engasjere seg, og forhåpentligvis er han en av disse. Jeg hadde ikke orket å ta på meg hovedansvaret for hele forholdet i lengden. Det å være introvert er ingen unnskyldning for å være så passiv, i hvert fall ikke når dere har hatt kontakt en stund, slik som du og han åpenbart har.

Jeg er selv introvert, men til og med jeg skjønner at det ikke kommer til å skje en dritt hvis jeg ikke byr litte grann på meg selv i et forhold og viser at jeg er interessert, enten det er i oppstartfasen eller videre.  

Anonymkode: f7616...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...