Gå til innhold

Sliter med bråk fra naboen over. Vil isolere leiligheten bedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en blokk som er laget av betong. Jeg har åpen ventil, så jeg hører naboene ganske godt. Det hjelper ikke at jeg opplever naboene som såpass bråkete at de nesten invaderer privatlivet mitt.

Har vurdert og å snakke med de. Men det har vært problemer med støy før disse naboene flytta inn også. Er så drittlei. 

Og å gå med musikk på ørene hver jævla dag for og å slippe tramping, høy prating og barnegraat er så unødvendig. 

Har kjøpt virkelig støy- dempere 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal lydisolere fra din lelilighet må du gjøre det i himling/tak med f.eks lydbøyler. Men da må taket senkes, og da spørs det hvor mye du har å gå på - også i forhold til vinduer. 

Anonymkode: f7648...683

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva slags ventil er det? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er blokka?

Anonymkode: 59928...d35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du skal lydisolere fra din lelilighet må du gjøre det i himling/tak med f.eks lydbøyler. Men da må taket senkes, og da spørs det hvor mye du har å gå på - også i forhold til vinduer. 

Støtter dette!

Og dersom naboen forteller at de skal legge nytt gulv, kan du forklare at det er lydt, og tilby deg å betale for parkettunderlag som reduserer trinnlyd.

Det er ikke så mye ekstra jobb for den som legger parkett, men kan gjøre stor forskjell i leiligheten under. :)

Anonymkode: 94aa6...be1

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Støtter dette!

Og dersom naboen forteller at de skal legge nytt gulv, kan du forklare at det er lydt, og tilby deg å betale for parkettunderlag som reduserer trinnlyd.

Det er ikke så mye ekstra jobb for den som legger parkett, men kan gjøre stor forskjell i leiligheten under. :)

«Ikke så mye ekstra jobb», altså: hadde gjerne lagt det inn selv i planen.

Men den under hadde måttet betale for materiale OG jobb. 

Anonymkode: 1ff4e...adc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Ikke så mye ekstra jobb», altså: hadde gjerne lagt det inn selv i planen.

Men den under hadde måttet betale for materiale OG jobb. 

Anonymkode: 1ff4e...adc

Ikke når nabo over likevel skal legge nytt gulv. Det legges jo alltid underlag uansett, bare at TS tilbyr seg å betale for ekstra isolerende underlag. Jobben blir jo den samme, med mindre det må tilpasses i høyde i forhold til lister og karmer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Støtter dette!

Hehe, tilby seg å betale? Ee jo noe naboen selv burde ha vett til å betale for… 

Anonymkode: 1ff60...2b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...