Gå til innhold

Srtømselskap med app lik Tibber, men uten forskuddsbetaling.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

Anonymkode: 8bc85...59f

AnonymBruker
Skrevet

tibber, bareat du utsetter betaling 14 dager eller endrer forfall fra midt i måneden til månedskifte

Anonymkode: 02b30...79b

AnonymBruker
Skrevet

Tibber er fortsatt billigere, så jeg bruker det

Anonymkode: d60d1...69f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk over til Vibb. Ikke like fornøyd med app+ som jeg betaler for. Ok. Nesten samme månedsbeløp som Tibber hadde så ingen ekstra kostnad. 

Går tilbake til Tibber så fort de slutter med forskuddsfakturering. 

Anonymkode: e9759...29e

Skrevet

Det finnes ikke, det er problemet

og grunnen til at jeg fortsatt har Tibber

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (3 timer siden):

Det finnes ikke, det er problemet

og grunnen til at jeg fortsatt har Tibber

Jeg også.

Og det er jo litt misvisende å kalle det forskuddsbetaling. Når fakturaen forfaller er jo strømmen brukt, selv om den ikke var det når fakturaen ble utstedt. Og Tibber har vært ganske gode til å estimere forbruket mitt, i alle fall.

Det store problemet var overgangen der vi måtte betale for en halv måned mer enn beregnet på alt for kort varsel. Der dummet Tibber seg grundig ut, og jeg skjønner godt at mange fant seg nye strømleverandører da. Men jeg hadde økonomi til å tåle overgangen, og fordelene med appen oppveier irritasjonen over den dårlige kundebehandlingen det utgjorde. 

Anonymkode: f72fb...995

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gikk over til Vibb. Ikke like fornøyd med app+ som jeg betaler for. Ok. Nesten samme månedsbeløp som Tibber hadde så ingen ekstra kostnad. 

Går tilbake til Tibber så fort de slutter med forskuddsfakturering. 

Anonymkode: e9759...29e

Vurderte vibb men de hadde dyrere engangspris sanntidsmodul i tillegg til at måtte betale for den hver mnd. Slikt kan jeg ikke støtte, grådige greier

Anonymkode: 0ada1...2c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg også.

Og det er jo litt misvisende å kalle det forskuddsbetaling. Når fakturaen forfaller er jo strømmen brukt, selv om den ikke var det når fakturaen ble utstedt. Og Tibber har vært ganske gode til å estimere forbruket mitt, i alle fall.

Det store problemet var overgangen der vi måtte betale for en halv måned mer enn beregnet på alt for kort varsel. Der dummet Tibber seg grundig ut, og jeg skjønner godt at mange fant seg nye strømleverandører da. Men jeg hadde økonomi til å tåle overgangen, og fordelene med appen oppveier irritasjonen over den dårlige kundebehandlingen det utgjorde. 

Anonymkode: f72fb...995

Det er ikke misvisende dersom faktura blir betalt før forfallsdato. Men et mer korrekt uttrykk blir nok forskuddsfakturering.

Og flott at de har truffet bra hos deg på estimatene. Det finnes ganske mange eksempler på det motsatte. Og i tillegg flere som opplever at Tibber «glemmer» å trekke fra mellomlegget dersom det går i kundens favør over flere måneder.

Dersom en da får kombinasjon med både høyt estimat og glemt å trekke fra tilgodehavende over flere måneder så snakker vi fort om litt penger for folk.

Men uansett. Misnøyen handler ikke så mye om det egentlig, men måten det ble gjort på.

Og som svar til TS så finnes det dessverre ikke fullgodt alternativ til appen om man skal både en god app og integrasjoner mot ulikt forbruk. Uten å lage det selv med ulike smarthussystemer.

Skrevet
Snublefot62 skrev (53 minutter siden):

Det er ikke misvisende dersom faktura blir betalt før forfallsdato. Men et mer korrekt uttrykk blir nok forskuddsfakturering.

Og flott at de har truffet bra hos deg på estimatene. Det finnes ganske mange eksempler på det motsatte. Og i tillegg flere som opplever at Tibber «glemmer» å trekke fra mellomlegget dersom det går i kundens favør over flere måneder.

Dersom en da får kombinasjon med både høyt estimat og glemt å trekke fra tilgodehavende over flere måneder så snakker vi fort om litt penger for folk.

Men uansett. Misnøyen handler ikke så mye om det egentlig, men måten det ble gjort på.

Og som svar til TS så finnes det dessverre ikke fullgodt alternativ til appen om man skal både en god app og integrasjoner mot ulikt forbruk. Uten å lage det selv med ulike smarthussystemer.

De estimerer dårlig hos oss, gjerne flere tusen kroner mer pr gang. I destember var estimatet 8500, vi brukte 6000

Men vi har alltid fått igjen mellomlegget.

AnonymBruker
Skrevet

Tibber lar oss nå betale kun for det faktiske forbruket fremt til forfallsdato, dvs jeg som kunde kan velge å endre fakturabeløpet til det jeg har brukt frem til forfallsdato om jeg har brukt mindre en estimert. Med andre ord ikke lenger forskuddsbetaling.

Anonymkode: c11a8...08d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tibber lar oss nå betale kun for det faktiske forbruket fremt til forfallsdato, dvs jeg som kunde kan velge å endre fakturabeløpet til det jeg har brukt frem til forfallsdato om jeg har brukt mindre en estimert. Med andre ord ikke lenger forskuddsbetaling.

Det heter fortsatt forskuddsfakturering.

Og hadde de kommet med dette om det ikke hadde vært mye motstand når de endret vilkårene ulovlig? Tviler.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Vibb. Bytta fra Tibber. Helt ok app, men ikke samme funksjonalitet for lading av bil. Bytta mest i protest, hadde fint hatt råd til den fakturarutinen, og for oss traff de greit på estimat, men ble provosert over dårlig info. 

Anonymkode: 82e52...839

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Det heter fortsatt forskuddsfakturering.

Og hadde de kommet med dette om det ikke hadde vært mye motstand når de endret vilkårene ulovlig? Tviler.

Tibber sender ut på forskudd ja, men nå når du selv får endret beløpet så blir det jo ikke forskuddsbetaling, og man står ikke i fare for å betale for mye, eller tape noe om Tibber om formodning skulle eksempelvis gå konkurs.

Med denne endringen som Tibber informere kundene om i går ser jeg ikke lenger noe problem med måten Tibber gjør sin fakturering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...