Høstluft Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Jeg er alenemamma med barn 50% og en hund på 1 år 100%. Nå har jeg dessverre havnet i en veldig vanskelig situasjon, og jeg er nødt til å vurdere avlastningshjem de ukene jeg har barnefri. Det gjør utrolig vondt i hele meg bare å tenke den tanken , jeg elsker jo den lille pelsdotten vår så høyt og jeg er så redd han skal savne meg og oss og hjemme siden han er veldig knyttet til oss, men akkurat nå ser jeg ingen annen løsning. Er det noen som har erfaring med to hjem? Positive eller negative erfaringer mottas med takk 😊
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 8 minutter siden, Høstluft said: Jeg er alenemamma med barn 50% og en hund på 1 år 100%. Nå har jeg dessverre havnet i en veldig vanskelig situasjon, og jeg er nødt til å vurdere avlastningshjem de ukene jeg har barnefri. Det gjør utrolig vondt i hele meg bare å tenke den tanken , jeg elsker jo den lille pelsdotten vår så høyt og jeg er så redd han skal savne meg og oss og hjemme siden han er veldig knyttet til oss, men akkurat nå ser jeg ingen annen løsning. Er det noen som har erfaring med to hjem? Positive eller negative erfaringer mottas med takk 😊 En annen løsning vil være å gi hunden til noen som har tid til den. Avlastningshjem fungerer sjeldent over tid med mindre det er et familiemedlem. Anonymkode: 57cda...830 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En annen løsning vil være å gi hunden til noen som har tid til den. Avlastningshjem fungerer sjeldent over tid med mindre det er et familiemedlem. Anonymkode: 57cda...830 Dette❤️ Anonymkode: f086f...147
Høstluft Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2023 Jeg vet, men jeg greier bare ikke. Det er så vondt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Høstluft skrev (1 minutt siden): Jeg vet, men jeg greier bare ikke. Det er så vondt. Det er da det er viktigst å tenke på hunden og dens behov. Ikke dine. Anonymkode: 9b5de...e49 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Høstluft skrev (2 minutter siden): Jeg vet, men jeg greier bare ikke. Det er så vondt. Det blir ikke lettere av å utsette det. Tenk på hundens beste først og fremst. Den er helt avhengig av deg for å ha det bra. Anonymkode: b5369...799
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Når det ikke er en midlertidig situasjon er det uten tvil det beste for hunden å komme til et nytt hjem (med nok tid osv til hund). Hunder er vanedyr og har behov for rutiner og rammer for å ha det optimalt. Blir ikke hjemmet for langt unna kan du håpe du kan få møte hunden eller passe nå og da. Anonymkode: cb1f0...727 2
ada@ Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Vi er besøkshjem! Fungerer fint for oss alle syns vi. Hunden virker også til å ha det greit! Jeg tenker det er verdt å prøve ut! I all fall ikke omplasser før du har prøvd avlastning/besøkshjem. 4
Høstluft Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2023 ada@ skrev (3 timer siden): Vi er besøkshjem! Fungerer fint for oss alle syns vi. Hunden virker også til å ha det greit! Jeg tenker det er verdt å prøve ut! I all fall ikke omplasser før du har prøvd avlastning/besøkshjem. Åh, kanskje du kan fortelle litt mer? Hvordan er avtalen deres ? Hvor ofte? Har dere en skriftlig avtale?
ada@ Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 Høstluft skrev (18 timer siden): Åh, kanskje du kan fortelle litt mer? Hvordan er avtalen deres ? Hvor ofte? Har dere en skriftlig avtale? Nei, ingen skriftlig avtale. De spør hvis de har behov og skal reise vekk. Vi spør om innimellom. Ca en helg pr mnd. Har også hatt hunden hele høstferien f eks. Det funker for oss. Men er sikkert lurt å avtale litt mer fast.
Elle Melle Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 (endret) Hørte en person/kjendis (husker ikke hvem) som ønsket seg hund, men endte opp med å dele en hund 50/50 med en kollega siden det var mer praktisk for alle. Så hunden hadde to familier som den elsket å være hos, og var alltid glad for å "komme hjem" uansett hvor den var, og alle fikk god tid til ting som ikke var hundevennlig når hunden var hos de andre. Hva med å forsøke og se hvordan det går? Endret 5. januar 2023 av Elle Melle 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 Jeg er besøkshjem for en vakker skatt, men ikke så ofte som du har behov for. Personlig hadde det blitt for mye for meg, og jeg kunne like gjerne hatt min egen hund. Men det skader ikke å prøve, tenker jeg. Det kan jo fungere helt fint. Anonymkode: 8c491...642
Hundejente Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 Hvis du finner et veldig godt hjem hvor hunden trives godt, kan det gå helt fint. Men sørg for å være ærlig overfor et nytt hjem om hvordan hunden er, både på godt og vondt, så de ikke får overraskelser og går lei etter et halvår, så hunden akkurat rekker å bli kjent med dem før den mister dem igjen. 1
Gjest89754 Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 Tipper det finnes mange som gjerne vil ha hund 50 %, så hadde absolutt prøvd å finne det. Man ser fort hvis hunden mistrives med ordningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå