Gå til innhold

Lærer (re) lot barnet mitt gå med full tisset utebukse,bukse,strømpebukse og sokker hele skoledagen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Bare lurer på om dere kan hjelpe, prøver å søke opp det som hendte igår med barnet mitt, hun pleier ikke å ha uhell, men i førstefriminuttet på skolen igår (førsteskoledag etter nyttår, Bursdagen hennes) hadde hun vært ute og aket og ledd så mye at hun tisset på seg, hun ga derfor beskjed til en lærer, og læreren sa det til en annen lærer og de prøvde å finne skifteklær til henne, men hun hadde dessverre ikke skifteklær igår førsteskoledag etter jul da dette var med for gjennomgang før juleferien (pleier alltid å ha skifte klær, og dette var første gangen noe sånt skjedde)

Lærerne bestemte da at barnet skulle bare sitte med utebuksa full av tiss samt sokker osv i 2 timer pluss ved tilsyn 2 timer også i buss 1 time, uten og kontakte oss foreldre. Vi fant ut dette da barnet kom hjem med buss, hun fylte 10år igår.
bare lurer på om dere  har hørt om lignende histore, og barnet var helt fortvilet da hun kom hjem, spurt henne hva som hadde skjedd, og hun sa det hadde skjedd noe helt forferdelig på skolen, vi tenkte at kanskje det var noen som hadde vært slem med henne, men så sa hun "noe som aldri har skjedd før" helt knust.. så fikk vi hele historien, og vi sendte til kontaktlærer og transponder melding til skolen. fikk kun svar " ja, det stemmmer at det skjedde i første friminuttet, beklager virkelig. skal kontakte dere om noe sånt skjer igjen. mvh læreren". 
noe så nedverdig har vi aldri hørt om, er ikke dette noe lovbrudd? vi vet faktisk ikke hvem vi skal kontakte, føler at de tenker vi overdriver selv om vi faktisk føler helt forferdelig overfor barnet vårt at hun måtte gå igjennom noe sånt. Jenta vår ville ikke gå inn i timen igjen, men fikk da beskjed fra læreren at de andre kom til å tenke det bare var SNØ!

Mvh Fortvilte foreldre

Anonymkode: 0e80f...e1b

• Liker 3
  • Hjerte 32
AnonymBruker
Skrevet

Tiss lukter jo! 

Kunne hun ikke lånt klær av noen andre. Det gjør de hos oss når uhellet har vært ute. Eller i det minste ringt dere. Jeg ville i alle fall ha sendt en mld til rektor, en klage om at dette ikke er greit.

Anonymkode: c08b7...709

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt av lærer. Hadde tatt det opp med rektor eller avdelingsleder. Skolen burde ringt dere.

Anonymkode: a2797...34b

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De burde ringt dere, og om dere ikke hadde hatt mulighet til å komme med klær så burde hun fått lånt av noen. Enten ei klassevenninne eller fra gjenglemt tøy. 

Dette er ikke greit. 

Anonymkode: 3d25d...229

• Liker 17
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår du reagerer! Jeg hadde blitt lei meg på mine skolebarn sine vegne hadde dette vært tilfellet. De kunne ringt eller sendt beskjed igjennom kommunikasjonsportal. En ting er å være våt av vann - en annen ting er urin, som gjerne lukter!! Stakkar ❤️ jeg synes ikke dere overreagerer.

Her ble jeg oppringt uka før jul fordi vi (og halve klassen) hadde glemt av bassengtøy. Det er ikke så vanskelig å gi en beskjed. 

Anonymkode: d49e4...889

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir sint pånderes vegne. Det er IKKE greit! Hadde kontaktet rektor..

Anonymkode: 005a9...a33

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei,

Bare lurer på om dere kan hjelpe, prøver å søke opp det som hendte igår med barnet mitt, hun pleier ikke å ha uhell, men i førstefriminuttet på skolen igår (førsteskoledag etter nyttår, Bursdagen hennes) hadde hun vært ute og aket og ledd så mye at hun tisset på seg, hun ga derfor beskjed til en lærer, og læreren sa det til en annen lærer og de prøvde å finne skifteklær til henne, men hun hadde dessverre ikke skifteklær igår førsteskoledag etter jul da dette var med for gjennomgang før juleferien (pleier alltid å ha skifte klær, og dette var første gangen noe sånt skjedde)

Lærerne bestemte da at barnet skulle bare sitte med utebuksa full av tiss samt sokker osv i 2 timer pluss ved tilsyn 2 timer også i buss 1 time, uten og kontakte oss foreldre. Vi fant ut dette da barnet kom hjem med buss, hun fylte 10år igår.
bare lurer på om dere  har hørt om lignende histore, og barnet var helt fortvilet da hun kom hjem, spurt henne hva som hadde skjedd, og hun sa det hadde skjedd noe helt forferdelig på skolen, vi tenkte at kanskje det var noen som hadde vært slem med henne, men så sa hun "noe som aldri har skjedd før" helt knust.. så fikk vi hele historien, og vi sendte til kontaktlærer og transponder melding til skolen. fikk kun svar " ja, det stemmmer at det skjedde i første friminuttet, beklager virkelig. skal kontakte dere om noe sånt skjer igjen. mvh læreren". 
noe så nedverdig har vi aldri hørt om, er ikke dette noe lovbrudd? vi vet faktisk ikke hvem vi skal kontakte, føler at de tenker vi overdriver selv om vi faktisk føler helt forferdelig overfor barnet vårt at hun måtte gå igjennom noe sånt. Jenta vår ville ikke gå inn i timen igjen, men fikk da beskjed fra læreren at de andre kom til å tenke det bare var SNØ!

Mvh Fortvilte foreldre

Det er hadde jeg ikke latt forbigå i stillhet. Maken til tiltaksløse lærere! Man kontakter selvfølgelig foreldre når slikt skjer. Stakkars jente som satt slik en hel dag. Klag til rektor, skolesjefen i kommunen! 

Anonymkode: 9c602...10d

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo dere som har sviktet i første omgang, men det skal selvfølgelig ordnes med en telefon til foreldre. Dere har grunn til å reagere og bør absolutt ta det opp, men jeg ville vært svært ydmyk på at det aldri hadde utgjort et problem om dere hadde fulgt opp deres plikter.

Anonymkode: 7318c...1ed

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo dere som har sviktet i første omgang, men det skal selvfølgelig ordnes med en telefon til foreldre. Dere har grunn til å reagere og bør absolutt ta det opp, men jeg ville vært svært ydmyk på at det aldri hadde utgjort et problem om dere hadde fulgt opp deres plikter.

Slapp av du! De hadde glemt skift tøy en dag! Sånt skjer, det forsvarer ikke lærerens oppførsel.

Anonymkode: 56cbd...11b

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er kjipt, men å kalle det et lovbrudd er vel å dra det litt langt.

Anonymkode: f7ccf...758

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde ringt læreren jeg. Spurt om hun hadde syntes det var ok om noen lot hennes barn sitte i tiss 4 timer! Og spørre hvorfor ingen ringte foreldrene.

Det er langt fra greit! Selv om du hadde glemt skifttøy

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Her har dømmekraften til lærer sviktet totalt. Selvfølgelig skulle dere blitt oppringt, og om man ikke fikk tak i dere skulle de forsøkt igjen. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette unnskylder ikke lærerenes fullstendig manglende dømmekraft. Nesten sadistisk å la barnet sitte i egen urin som straff for en vimsete mamma. 

Anonymkode: 4d38a...ec2

• Liker 25
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slapp av du! De hadde glemt skift tøy en dag! Sånt skjer, det forsvarer ikke lærerens oppførsel.

Anonymkode: 56cbd...11b

Nei, det var derfor jeg sa at det var grunn til og ragere og at dere burde ta det opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Uheldig situasjon, men lærere er vel ikke ansvarlige for klær til en 10-åring? De burde nok ha ringt dere, og bedt dere komme med klær. Skoleelever har vel ikke skift av undertøy og alt liggende på skolen.

Anonymkode: 20c5a...594

Nei, og da gir de beskjed til foreldrene i tilfelle de har mulighet til å få levert- eller jenta selv kan gå hjem og bytte/dra hjem den dagen tidligere. 

Det er IKKE greit å la unger sitte i klær fullt av urin eller annet.

Anonymkode: 37fc3...f0d

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei,

Mvh Fortvilte foreldre

Har ikke skolen et lager med gjenglemte klær? Som "ingen" tydeligvis eier og ikke henter...de kunne ha funnet noe der. Evt lånt av en klassevenninne! De skulle tatt kontakt med dere så fort det skjedde og hørt om muligheten for at dere kunne komme med klær evt

Anonymkode: b92d3...cd8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har ikke skolen et lager med gjenglemte klær? Som "ingen" tydeligvis eier og ikke henter...de kunne ha funnet noe der. Evt lånt av en klassevenninne! De skulle tatt kontakt med dere så fort det skjedde og hørt om muligheten for at dere kunne komme med klær evt

Anonymkode: b92d3...cd8

Det er vel typisk gitt bort over jul

Anonymkode: 58f07...737

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har absolutt INGENTING ting å si hvor mye klær ts burde sendt med, om hun skulle sendt med hele kleskapet sitt i forkant, det er fullstendig bortkastet bruk av energi å lese slike innlegg, hva ts burde gjort er helt irrelevant her.

Når situasjonen først oppstod så handler dette om hva skolen skal og burde gjort, når de ikke klarte å løse det ved å finne klær til barnet, B U R D E de ringt foreldrene og lagt ansvaret over på dem. Å la en 10åring sitte hele dagen med ut tissa klær, for så å sette henne på bussen i de klærne, er i klassen  journalistmat. Dette er et alvorlig feilgrep så ikke gi deg med å presse på de. 

Anonymkode: faa4d...2a1

• Liker 33
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...