Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før har andre bekymringer holdt meg oppe til veldig sent på natta, og da var jeg veldig klar over at det var derfor jeg ikke fikk sove. Men nå er disse bekymringene mine ute av mitt liv, og jeg får fremdeles ikke sove. Sitter til sent på natta og prøver å sove, men det fungerer ikke. Sitter heller ikke på pc, tlf osv før leggetid, men det ser ut til at alle mine forsøk ikke fungerer. Begynner å bli rimelig desperat nå. Er det noen som har noen tips til søvn, kanskje noe som har hjulpet dere? 

Anonymkode: 03983...cd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker quetiapin og sover så godt hver eneste natt. Resept får du av legen.

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk reseptfri melatonin?:) Har du problemer med å sovne inn eller å opprettholde søvn? Det finnes to typer, en som hjelper deg å sovne, og en som hjelper å opprettholde søvn. Ingen hangover av disse.

Anonymkode: 3c89d...e32

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte akkurat på dette i en annen tråd. Copy/paster den inn her, med litt redigering:

Søvn er veldig individuelt, og hva som kan hjelpe varierer veldig fra person til person. Jeg har slitt med søvn i alle år, og har prøvd det meste. For meg fungerer Seroquel (quietapin 25 mg) veldig bra. Det er på resept, og ikke alle leger vil gi deg dette, da det ikke er ment for søvn. Det kan være til god hjelp hvis du har mye uro/tankekjør, da det roer ned hodet. Det hjelper ikke bare på innsovning, men også på å sove hele natten. Noen legger på seg av denne, da den kan øke sultfølelsen. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette.

Melatonin Vital fungerer bedre for meg enn Circadin, som er på resept, da det også inneholder noen andre, naturlige virkestoffer som virker beroligende. Denne er reseptfri, og kan kun kjøpes på nett.

Akupunktur hadde også kjempegod effekt på meg i starten. Etter hvert forsvant effekten av det. Dette er visstnok vanlig.

Søvnrestriksjon har god effekt for veldig mange, men det er veldig tøft og krever at du har god selvdisiplin. Du kan gjøre dette på egen hånd, bare les deg opp på dette på nett. Det handler om å redusere tiden i sengen, f. eks. kun fem timer i starten. Hvis du ikke har sovnet i løpet av 15 minutter, skal du stå opp igjen, og vente med å legge deg til du er skikkelig trøtt igjen.

Husk at det er koffein også i sjokolade. Selv er jeg veldig sensitiv for koffein, og drikker kaffe kun på morgenen. Sjokolade og cola kan jeg kun spise/drikke før kl. 17.

Det som har fungert aller best for meg, er mikrodosering av fleinsopp. Dvs. at du tar en veldig liten dose av denne et par ganger i uka i kortere perioder, ca. 1/10 av den dosen de som ønsker en rusopplevelse tar. Jeg har kun prøvd dette i utlandet, siden det ikke er lovlig her. Jeg ble kjempetrøtt da jeg la meg på kvelden, og har aldri sovnet så fort før, som da jeg prøvde dette.

Håper du finner en løsning som fungerer for deg, det er grusomt å ikke få sove.

Anonymkode: 52cdf...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...