AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Skjer og av og til etter å ha spist en sjelden gang kake eller sjokolade. Jeg er 35 år og stress og covid vaksine gjorde at jeg gikk fra ganske stabil menstrasjon til at det hopper over 1 mnd eller er opptil 6 uker forsinket. Svettingen er et stort problem for er utmattende både fysisk og psykisk. Må vel være hormonelt? Noen som har gått igjennom noe lignende og hva hjalp dere? Må vel få ordentlig sjekket hormonene Anonymkode: a8071...e81
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Jeg gjør det nesten hver gang jeg venter mens, altså nattesvette. Ja, er hormonelt og ganske normalt 🙂 slet med det samme i starten av svangerskap, samt de første tre ukene som ungen var ute. Anonymkode: a2f3f...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Jeg hadde en periode jeg slett veldig med nakkesvette. Var klissvåt i nakken når jeg våknet, og alle overdeler jeg sov i ble gulbrune (æsj) i nakken. Har ikke det nå, gikk aldri til lege, det bare gikk over av seg selv. Anonymkode: 14b21...4a6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Jeg nattesvettet hver eneste natt i måneder. Våknet og var iskald i vått sengetøy. sluttet på p-pillene jeg brukte og det forsvant over natten👍 Har minimalt med nattesvette nå, kanskje en natt pr måned i forbindelse med menstruasjon. Bruker du p-piller? Verdt å vurdere om dette i såfall er årsaken Anonymkode: 0170b...035 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Har ikke hatt akkurat det problemet, men mye hormontull etter at jeg var så dum at jeg begynte på p-piller selv om jeg egentlig visste at jeg ikke tålte det, tok årevis å komme i balanse sist jeg gikk på det. Nå ble jeg tipset om nevrorefleksolog og det fikk meg i balanse nærmest etter to uker! I tillegg ble jeg helt bra i en skulder som jeg trodde jeg alltid måtte slite med, og som jeg aldri nevne til behandleren fordi jeg ikke tenkte over det. Men hun gikk jo over hele systemet. Merkelig, men fantastisk! Anonymkode: 380af...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke hatt akkurat det problemet, men mye hormontull etter at jeg var så dum at jeg begynte på p-piller selv om jeg egentlig visste at jeg ikke tålte det, tok årevis å komme i balanse sist jeg gikk på det. Nå ble jeg tipset om nevrorefleksolog og det fikk meg i balanse nærmest etter to uker! I tillegg ble jeg helt bra i en skulder som jeg trodde jeg alltid måtte slite med, og som jeg aldri nevne til behandleren fordi jeg ikke tenkte over det. Men hun gikk jo over hele systemet. Merkelig, men fantastisk! Anonymkode: 380af...9f4 Meg over. Gikk dit seks ganger selv om jeg merket bedring etter to. Dette var før covid og både hormonbalansen og skuldern er fortsatt bra. Hvis jeg hadde fått trøbbel av vaksine eller covid var planen min å gå tilbake dit. Men det har jeg sluppet, heldigvis. Anonymkode: 380af...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg gjør det nesten hver gang jeg venter mens, altså nattesvette. Ja, er hormonelt og ganske normalt 🙂 slet med det samme i starten av svangerskap, samt de første tre ukene som ungen var ute. Anonymkode: a2f3f...ddc Skulle til å svare men ser at dette svaret ville bli helt likt mitt☺️ Det er helt klart hormonelt, men utrolig slitsomt! Må jo dusje og vaske håret hver dag. Vanligvis dusjer jeg 2 ganger per uke. Anonymkode: d2d7f...f00
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Jeg har også vært plaget med det uken før mensen. Nå har jeg hormonspiral og ikke mens, men jeg kan få det en gang i blant hvis jeg er stresset og har mareritt. Men hvis denne nattsvetten er ny for deg, tenker jeg det er lurt å gå til legen for sikkerhets skyld, siden det også kan være et symptom på sykdom. Anonymkode: e05bf...fca
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Så lenge dere ikke klør på leggene i tillegg, er det vel ikke noe å bry seg om hvis det kun henger sammen med mens Anonymkode: fad5c...a38 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg gjør det nesten hver gang jeg venter mens, altså nattesvette. Ja, er hormonelt og ganske normalt 🙂 slet med det samme i starten av svangerskap, samt de første tre ukene som ungen var ute. Anonymkode: a2f3f...ddc På det verste skjer det hver eneste natt i over en mnd. Skjedde nå i natt hvor jeg våknet opp 00:30 og var fin, og våknet opp 02:30 ganske svett. Tingen er det at jeg alltid får en intens drøm i tillegg. Det er ikke at jeg har mareritt og derfor svetter jeg. Opplevd dette før? Anonymkode: a8071...e81
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har også vært plaget med det uken før mensen. Nå har jeg hormonspiral og ikke mens, men jeg kan få det en gang i blant hvis jeg er stresset og har mareritt. Men hvis denne nattsvetten er ny for deg, tenker jeg det er lurt å gå til legen for sikkerhets skyld, siden det også kan være et symptom på sykdom. Anonymkode: e05bf...fca Legen er vanskelig ( er selvsagt mye mer som skjer enn hva jeg deler her) Hun begynte med angst osv og det stemmer virkelig ikke. Er ikke sånn at jeg bråk våkner av angst og er gjennomsvett. Hadde det vært en åpenbar grunn så ville det vært lettere. Jeg er alltid stresset og kan spise det samme men plutselig våkner jeg opp veldig svett og vanligvis en ikke så behagelig drøm. Ble så sliten at jeg begynte å faste 22 timer hver dag i lang tid for trodde det var grunnet maten men det kan ikke stemme. Vet du om det finnes noen tester hvor man får sjekket alt som har med hormoner? Anonymkode: a8071...e81
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 Nattsvette KAN være et symptom på lymfekreft, men tror man da svetter uten at det har sammenheng med det hormonelle og mensen. Anonymkode: fad5c...a38
Christina82 Skrevet 5. januar 2023 #13 Skrevet 5. januar 2023 Ryddet for innlegg fra utestengt bruker. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå