Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ikke lov å ta ut mer enn 85% av fondet man sparer i banken? 
Får man ikke bestemme over egne midler lengre? 

Anonymkode: 010d3...606

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må du nok forklare deg mye bedre.

Hvis fondet kun har en markedsverdi på 85% av opprinnelig kjøp, så er det nødvendigvis det du får utbetalt. 

Anonymkode: e7f90...2e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her må du nok forklare deg mye bedre.

Hvis fondet kun har en markedsverdi på 85% av opprinnelig kjøp, så er det nødvendigvis det du får utbetalt. 

Anonymkode: e7f90...2e2

Fondet mitt står på 70.000 og jeg får ikke ta ut mer enn 40.000 selv om det står jeg kan ta ut 47.000 skattefritt i året. Dette pga 85% regelen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fondet mitt står på 70.000 og jeg får ikke ta ut mer enn 40.000 selv om det står jeg kan ta ut 47.000 skattefritt i året. Dette pga 85% regelen 

Hæ? Du må ha misforstått noe.

Hvor har du fond?

Anonymkode: 99530...a5b

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om noen "85% regel".

Anonymkode: 5d42a...015

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken 85%-regel? Noe du har funnet på selv?

Anonymkode: 76b55...a8f

Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan antageligvis ta ut 47'000 kroner skattefritt fordi du antagelig har fondet på en ASK, og en ASK opererer med FIFO-prinsippet om innskutt kapital og utsatt skatt. De 85 prosentene du snakker om har jeg aldri hørt om. 

Vil tippe du kan selge rubbel og bit om du ønsker. 

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (5 timer siden):

Du kan antageligvis ta ut 47'000 kroner skattefritt fordi du antagelig har fondet på en ASK, og en ASK opererer med FIFO-prinsippet om innskutt kapital og utsatt skatt. De 85 prosentene du snakker om har jeg aldri hørt om. 

Vil tippe du kan selge rubbel og bit om du ønsker. 

Jeg førte over disse pengene på min konto, og jeg kan ikke ta ut mer enn fortjenesten som var 85% sto det. Det gikk ikke an å skrive større beløp enn det som sto oppført. Det er aksjesparekonto fra smn 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilken 85%-regel? Noe du har funnet på selv?

Anonymkode: 76b55...a8f

🙄

Skrevet

Jeg tviler på at SMN har en slik begrensning på en vanlig ASK, med mindre du har kjøpt noe veldig veldig sært.

En ASK er jo delt opp i tre biter. Du har fond-delen, aksje-delen og handelskontoen. Som regel kan du kun ta ut det som er på handelskontoen. Nå må jeg bare stille et dumt spørsmål: Er du fremdeles investert i noen produkter?

Selg eventuelle fond og aksjer. Etterpå bør du kunne ta ut alt fra ASK.

Tråden var så morsomt at jeg registrerte meg her på kvinneforum for å svare på det. Om du bare er en troll, så har du gjort en kjempe jobb ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...