Gå til innhold

Problemer med å steke kyllinglår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøperkyllinglår engang i blant men ender alltid opp med å måtte hive dem i ovnen igjen pga de ser rosa ut med beinet. Blir overstekt og tørt vær gang begynner å lure på om jeg sliter med og se om det er rosa eller brunt må alltid ha ekstra lys får å se. Hva kan jeg gjøre får å få gode kyllinglår? Jenter kan vell heller ikke bli fargeblind? Steker jeg kyllingfilet i panna ser også den rosa ut ofte så må alltid steke den også får lenge 

Anonymkode: de139...c8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Steker du fra frossen eller tint? Jeg tiner de alltid og steker deretter. Blir alltid bra

Anonymkode: a7b16...414

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du steker de rett og slett for lenge..😉

Spis de første gangen du tar de ut av ovnen neste gang du prøver, så skal du få se.

Anonymkode: fd15a...cf3

AnonymBruker
Skrevet

De ser gjerne litt rosa ut inn mot beinet. Så de er nok ferdig første gang dus jekker

Temperer før du legger i ovnen, stek på riktig temperatur, bruk steketermometer, la lårene hvile noen minutter før du skjærer i de. 

Anonymkode: f5cfa...7c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jenter være fargeblinde jo. Man kan derimot ikke bli fargeblind, verken jenter eller gutter.

Husk å spørre foreldrene dine om det er greit at du bruker ovnen da, det er alltid tryggest med en voksen i nærheten :)

Anonymkode: e6bc3...a7a

Skrevet

Det er forskjell på rått kjøtt og rosa kjøtt.  Som noen skriver over, kjøttet inntil beinet kan se rosa ut, men er ikke dermed sagt rått. Konsistensen er helt annerledes når den er rå, så hvis konsistensen er riktig trenger du ikke tenke noe mer på det. 

Et tips er å bruke en tannpirker eller liknende  å stikke ned gjennom skinnet, ned i kjøttet og beinet. Den saften som pipler ut skal være klar og ikke rosa. Slik slipper du å skjære i de for å se om de er ferdige. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Langtidsteke i minst to timer. Google. 

Anonymkode: 2ada7...95f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...