Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:00 - 11:30 ×

Hvordan bli kvitt hard hud under føttene

Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Har lenge vært plaget med hard hud under føttene. Når jeg dusjer "preller" vannet bare av. Kan stå i dusjen, og når jeg skal tørke meg er jeg tørr under føttene. Veldig ekkel følelse. Føler jeg aldri blir ren på beina, at de er "seige" på en måte, altså huden. 

Andre som har det sånn? Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Baby foot! Kan kjøpes på Vita og lignende steder. Anbefales virkelig 😊

Anonymkode: 7b0c3...34c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en time med en fotpleier og legg inn bedre egeninnsats i etterkant.. Fotbad en gang i uka og en god fil gjør underverker.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp fotmaske der huden preller av over tid. Bruk det ofte og en god krem 😊

Anonymkode: 87781...25c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan enten kjøpe babyfoot, eller, så har Boots iallefall miniskalpell ment for føtter.

Denne må du være forsiktig med.

Ta et fotbad så huden myknes opp, og bruk skalpellen forsiktig der du ser huden er hard. 

IKKE ta for hardt i. 

Vanlig fil hjelper ikke ordentlig mot hard hud. 

Anonymkode: 881be...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tørre føtter oppe på foten og leggene også? Synes det hjelper å smøre både fot og legger etter hver gang jeg har dusjet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok begynt med en time hos fotpleier eller fotterapeut. (Disse fraråder forresten babyfoot som mange over her anbefaler deg.) 
Så kan du selv vedlikeholde det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåjojo skrev (18 timer siden):

Jeg ville nok begynt med en time hos fotpleier eller fotterapeut. (Disse fraråder forresten babyfoot som mange over her anbefaler deg.) 

Hvorfor fraråder de babyfoot? 

Anonymkode: ab772...5a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor fraråder de babyfoot? 

Anonymkode: ab772...5a1

Jobben deres blir vel overflødig? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jobben deres blir vel overflødig? 

Nei, var ikke derfor. Og babyfoot virker uansett ikke godt nok om du har mye hard hud. Men husker ikke i farten hvorfor de fraråder det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåjojo skrev (42 minutter siden):

Nei, var ikke derfor. Og babyfoot virker uansett ikke godt nok om du har mye hard hud. Men husker ikke i farten hvorfor de fraråder det.

Nei, det kan de jo ikke si høyt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei, det kan de jo ikke si høyt.

En fotterapeut eller en fotpleier gjør jo uansett en helt annen jobb en bare å file bort hard hud. Så de vil nok aldri bli arbeidsledig uansett hvor mye babyfoot som selges.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Invester tid i føttene dine med god pleie jevnlig. Var selv plaget med MYE hard hud, men etter jevnlig bruk av fotfil hver gang jeg dusjer og fotbad ca en gang i uka (med grønnsåpe selv om fotpleier anbefaler Lactacyd) i tillegg til bruk av fuktighetskrem morgen og kveld (her bruker jeg det jeg har av body lotion, hånd-/fotkrem eller hva enn jeg har stående. Sparer ikke på kremen) har jeg nå myk hud på føttene. Men det må vedlikeholdes over tid.

Anonymkode: 982a7...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare kjøp en sånn fotfil med sandpapir på. Bruker det et par ganger i mnd, tar 30 sekunder i dusjen og gir meg så myke fotsåler. 

Anonymkode: 52855...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg smører og filer jevnlig, og ble kvitt mye av den harde huden når jeg innså at mange av skoene mine faktisk ikke passet helt. 

Hva gjør du for å prøve få huden mykere? Utenom å dusje da? Bruker du noe som helst krem, produkter eller behandling? Bruker du riktige sko? Og forutenom at føttene er tørr like etter dusj, er du plaget med tørr hud på føttene? Eller er det bare hard hud?

Anonymkode: 539b8...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schol har en krem, men du må bruke den jevnlig. Og hard hud kommer tilbake så fort du slutter, så vitsen ble liksom litt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 9.49):

Baby foot! Kan kjøpes på Vita og lignende steder. Anbefales virkelig 😊

Skriver under på denne. Babyfoot er gull :) Alltid babyhud føtter 🥰

Anonymkode: 859c8...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåjojo skrev (På 4.1.2023 den 20.23):

Tull! Jeg går til fotpleier i ny og ne, og har også nevnt at jeg bruker Babyfoot og ikke har jeg blitt frarådet det. 😌

Meeen, man må investere litt tid om man vil ha myke føtter. Dvs smøre føttene hver dag, etter dusj, og da mener jeg HVER dag, føttene må vaskes hver dag også! Fotbad minst EN gang i uken, etter fotbad;  file litt, vaske de og smøre med krem. Bare krem, hjelper ikke. Så det spørs hvor mye man gidder, det går mer på det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...