Nisse123 Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Hei dere! Var i en kjip konflikt med kollega for ca ett år siden. Vi gikk fra å være kjempegode venner slik jeg så det. Etterhvert fortalte hun meg stadig oftere om ting som andre visstnok skal ha sagt om meg. Egentlig ingen store greier, men jeg ble likevel gradvis mer usikker på meg selv blant kollegaene mine på jobb som jeg var veldig glad i. Jeg forsøkte å sette grenser ved å ta litt avstand til den aktuelle kollegaen, men det ble bare verre. Jeg forklarte også for kollegaen at jeg opplevde alt dette som ugreit og ba henne ta hensyn og slutte. Da ble jeg beskyldt for å være ustabil og slem, såpass at hun mente hun ble syk av det. Hun mente også at flere var enige i dette. Etter dette fikk jeg det svært vanskelig på jobb, siden jeg ikke skjønte noenting og trodde det var noe alvorlig galt med meg. Jeg turte ikke si noe til noen heller før det var gått så langt at jeg følte meg uvel. Det viste seg i ettertid at veldig lite samsvarte med som kollegaen hadde sagt. Vi hadde oppvaskmøte hvor jeg anklaget henne og hun meg, og ble vel bare enige om at vi var uenige. Jeg har det mye bedre på, men merker likevel at jeg holder litt tilbake i sosiale settinger. Jeg tenker jo at det er fornuftig å være mer forsiktig slik at man unngår konflikter i fremtiden, men jeg liker ikke den snikende usikkerheten som henger litt igjen. Føler ikke det ligner meg fra tidligere. Lurer vel egentlig på om noen har opplevd noe lignende, og om dere har noen tips? Selv om jeg har det fint på jobb nå, så hadde jeg det bedre før konflikten. På forhånd takk til de som vil dele tips og erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Jeg har ingen tips å komme med, men jeg har også opplevd konflikt på jobb. Ble beskylt for ting som ikke stemte. Dette pågikk over noen år, å jeg ble bare mer usikker på både meg selv og kollegene. Den siste tiden jeg jobbet så gråt jeg før jeg skulle på jobb, og innså at jeg ikke kunne ha det sånn, så jeg gikk til legen. Jeg ble sykemeldt. Var sykemeldt i 1 år, før jeg gikk over på AAP, å er nå i mitt 3. år på AAP. Dette har gjort meg så usikker på meg selv, og jeg er nå så redd for andre mennesker at jeg kun klarer å forholde meg til kun de nærmeste. Har vært i tiltak 3 ganger nå, å skrevet ut av tiltak igjen hver gang da jeg blir så dårlig av å være i tiltak. Jeg kommer meg nok ikke tilbake i jobb, å legen og Nav snakker om ufør. Anonymkode: 63ff1...96f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Jeg endte opp sykmeldt. Var helt frynsete.. jeg vet egentlig at jeg er flink i jobben min og er godt likt, men alt kom ut av balanse. Meldte det så inn som avvik. Trakassering på arbeidsplassen. Etter kort tid (viste seg at personen hadde fått flere varsler mot seg) ble vedkommende flyttet til en annen avdeling. Jeg har det mye bedre nå, men merker fremdeles at jeg er usikker til tider. Anonymkode: 8d9ca...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå