AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Del Skrevet 3. januar 2023 Hva tenker du om du er mellomleder sammen med en annen , og de ansatte ønsker å ha medarbeider samtale med den andre personen? Hadde du da sluttet i jobben? Anonymkode: 17696...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva tenker du om du er mellomleder sammen med en annen , og de ansatte ønsker å ha medarbeider samtale med den andre personen? Hadde du da sluttet i jobben? Anonymkode: 17696...50b Det kommer vel helt an på hva som er grunnen til at de ansatte foretrekker å snakke med den andre mellomlederen. Går det på kompetanse, opplevd tillit, at de har jobbet sammen lenger, eller jobber tettere med den andre mellomlederen i det daglige? Er det noe du har anledning til å gjøre noe med? Jeg tenker jo at det er fint for de ansatte at de selv velger hvem av dere de vil ha medarbeidersamtale med. Samtidig er jeg nysgjerrig på hvorfor dere har valgt å gjøre det sånn. En 50/50-fordeling av medarbeidersamtaler dere i mellom kunne også vært naturlig. Lederrollen kan være ensom i blant. Selvfølgelig kan det gi en knekk å oppleve å bli "valgt bort". Det er jo menneskelig i så mange situasjoner å føle på ubehag når vi blir avvist. Men som leder må man i blant stå i situasjoner som er krevende. Det er masse læring i det. Anonymkode: d5dcc...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Del Skrevet 3. januar 2023 Vi er to ledere med ansvaret for hver vår gjeng i samme avdeling. Men de ansatte kommer litt til meg og litt til han avhengig av hva det er. Jeg er dame og han er mann så noen ganger dukker det opp ting der de er mer trygge på feks samme kjønn. Mitt råd: embrace it. Som en annen sier, lederjobb kan være ensomt. Dere er to, sparr sammen og utnytt at dere er to. Der de ansatte kan føle seg trygg. Hos oss pleier vi tenke at så lenge de føler seg trygge på å snakke med en av oss tar vi det som en seier. Anonymkode: 78336...8da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er to ledere med ansvaret for hver vår gjeng i samme avdeling. Men de ansatte kommer litt til meg og litt til han avhengig av hva det er. Jeg er dame og han er mann så noen ganger dukker det opp ting der de er mer trygge på feks samme kjønn. Mitt råd: embrace it. Som en annen sier, lederjobb kan være ensomt. Dere er to, sparr sammen og utnytt at dere er to. Der de ansatte kan føle seg trygg. Hos oss pleier vi tenke at så lenge de føler seg trygge på å snakke med en av oss tar vi det som en seier. Anonymkode: 78336...8da Amen ☺️ Anonymkode: d5dcc...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 3. januar 2023 #5 Del Skrevet 3. januar 2023 Ingen bør ha to ledere. Det er et velkjent prinsipp innen ledelsesteori og personaladminstrasjon. Klare ansvarsforhold er viktig både for ansatt og leder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bundaberg Skrevet 3. januar 2023 #6 Del Skrevet 3. januar 2023 En leder er mer optimalt. Da forholder du deg til en person i stedet for to ledere. Jeg hadde vurdert å slutte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Del Skrevet 4. januar 2023 bundaberg skrev (6 timer siden): En leder er mer optimalt. Da forholder du deg til en person i stedet for to ledere. Jeg hadde vurdert å slutte. Men det er ikke alltid det går....... Anonymkode: 17696...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 4. januar 2023 #8 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men det er ikke alltid det går....... Anonymkode: 17696...50b Hvorfor ikke? Man skal alltid kun ha èn leder. Men selvfølgelig kan leder ha en stedfortreder som fungerer som leder når den andre er borte. Sjekk arbeidsbeskrivelsen din. Der skal det stå hva dine oppgaver og ansvar er, hvem som er din leder og hvem du evt. har personalansvaret for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #9 Del Skrevet 5. januar 2023 Amossa skrev (13 timer siden): Hvorfor ikke? Man skal alltid kun ha èn leder. Men selvfølgelig kan leder ha en stedfortreder som fungerer som leder når den andre er borte. Sjekk arbeidsbeskrivelsen din. Der skal det stå hva dine oppgaver og ansvar er, hvem som er din leder og hvem du evt. har personalansvaret for. Vel, jeg har hatt opp til fire ledere på samme tid, siden jeg jobbet på kryss i bedriften jeg jobbet tidligere. Det er på godt og vondt ganske normalt i dag. Anonymkode: 3b4b5...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå