AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Er 44 år og har begynt å få slike korte flush av varme flere ganger daglig og på natt. Det varer kun rundt 1 minutt ad gangen og er ikke så voldsomt at jeg begynner å svette eller rødmer, men likevel kraftig nok til at det føles ubehagelig. Jeg er vet at hetetokter kan være et tegn på overgangsalder, men vet ikke om dette gjelder meg. Min mor kom i overgangsalderen da hun var over 50, jeg har regelmessig mens og jeg har en baby som nettop fylte 1 år. Tenker derfor at overgangsalder kanskje ikke er så sannsynlig enda, men kan symptomene starte mange år før? Noen her som har hatt slike korte hetetokter og funnet ut hva det skyldtes? Anonymkode: a1699...d96
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Det er nok overgangsalderen. Synptomene kan vare i alt fra noen måneder til 10 år. Jeg fikk akkurat slike hetetokter som deg et par uker at jeg kuttet ut p-pillene. De hadde kamuflert at jeg var kommet i overgangsalderen. Det jeg er mest bekymret for er hvor vanlig det er å få depresjon og angst pga østrogenmangel. Jeg synes jeg har nok fra før. Anonymkode: fb905...789 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Men for sikkerhets skyld bør du gå til legen. Jeg husker at jeg googlet hva det kunne være, og fant alt mulig skummelt. Anonymkode: fb905...789
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Angst? Anonymkode: 46add...70e Det tror jeg ikke. Føler meg ganske rolig. ts Anonymkode: a1699...d96
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men for sikkerhets skyld bør du gå til legen. Jeg husker at jeg googlet hva det kunne være, og fant alt mulig skummelt. Anonymkode: fb905...789 Ja har googlet jeg også, og ser at man kan få hetetokter av kreftsykdom. Har legetime om noen uker så skal ta det opp der. Er ikke det største problemet, men synes det er ganske ubehagelig. Finnes det ikke en blodprøve man kan ta for å påvise om man er kommet i overgangsalderen? ts Anonymkode: a1699...d96
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Overgangsalder. Anonymkode: 54840...79b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå