AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Del Skrevet 3. januar 2023 Hvis man har vært gjennom 3 forsøk med en mann, også blir det slutt og man får en ny en, får man da tre nye forsøk? Anonymkode: 0aa48...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Del Skrevet 3. januar 2023 I utgangspunktet ikke. Anonymkode: cee82...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 4. januar 2023 #3 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I utgangspunktet ikke. Anonymkode: cee82...905 Dette er rett ut galt. Ikke svar når du ikke har peiling. Ja. Ny partner utløser tre nye forsøk: Ved etablering av et nytt parforhold kan Helfo gi refusjon til tre nye forsøk. https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/#hva-er-ett-forsok-og-fodsel 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Del Skrevet 4. januar 2023 altflyter skrev (9 timer siden): Dette er rett ut galt. Ikke svar når du ikke har peiling. Ja. Ny partner utløser tre nye forsøk: Ved etablering av et nytt parforhold kan Helfo gi refusjon til tre nye forsøk. https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/#hva-er-ett-forsok-og-fodsel Nei Anonymkode: cee82...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 4. januar 2023 #5 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei Anonymkode: cee82...905 Du er uenig i opplysningene til helsenorge? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Del Skrevet 6. januar 2023 Ja. Anonymkode: c95b7...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Del Skrevet 6. januar 2023 altflyter skrev (På 4.1.2023 den 8.03): Dette er rett ut galt. Ikke svar når du ikke har peiling. Ja. Ny partner utløser tre nye forsøk: Ved etablering av et nytt parforhold kan Helfo gi refusjon til tre nye forsøk. https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/#hva-er-ett-forsok-og-fodsel "Kan" betyr nettopp det, man har mulighet for, men ikke rett til eller krav på. Anonymkode: 6fda6...86c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2023 #8 Del Skrevet 6. januar 2023 altflyter skrev (På 4.1.2023 den 8.03): Dette er rett ut galt. Ikke svar når du ikke har peiling. Ja. Ny partner utløser tre nye forsøk: Ved etablering av et nytt parforhold kan Helfo gi refusjon til tre nye forsøk. https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/#hva-er-ett-forsok-og-fodsel Nøkkelordet er ''kan''. På juridisk språk betyr det ''kanskje''. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 6. januar 2023 #9 Del Skrevet 6. januar 2023 Drizzt skrev (18 minutter siden): Nøkkelordet er ''kan''. På juridisk språk betyr det ''kanskje''. Jeg har aldri hørt om at noen har fått avslag med ny partner. Eneste grunnen til at de skriver «kan» er hvis sykehuset mener tre nye forsøk ikke vil føre til noen baby 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2023 #10 Del Skrevet 6. januar 2023 altflyter skrev (15 minutter siden): Jeg har aldri hørt om at noen har fått avslag med ny partner. Eneste grunnen til at de skriver «kan» er hvis sykehuset mener tre nye forsøk ikke vil føre til noen baby Det brukes ''kan'' fordi det er ikke noe alle automatisk får. Det er vurdering. Man kan søke, men man er ikke garantert å få. Jeg kjenner 1 dame som ble nektet tre nye forsøk etter at hun avsluttet et samboerskap og startet et nytt samboerskap. Jeg har ikke spurt henne hvorfor hun ikke fikk det siden det er et så vanskelig tema. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. januar 2023 #11 Del Skrevet 6. januar 2023 Drizzt skrev (16 minutter siden): Det brukes ''kan'' fordi det er ikke noe alle automatisk får. Det er vurdering. Man kan søke, men man er ikke garantert å få. Jeg kjenner 1 dame som ble nektet tre nye forsøk etter at hun avsluttet et samboerskap og startet et nytt samboerskap. Jeg har ikke spurt henne hvorfor hun ikke fikk det siden det er et så vanskelig tema. Da er det nok pga medisinsk indikasjon, dvs at de medisinsk sett ikke kunne tilby mer behandling fordi de mente hun ikke ville lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 6. januar 2023 #12 Del Skrevet 6. januar 2023 Drizzt skrev (3 timer siden): Det brukes ''kan'' fordi det er ikke noe alle automatisk får. Det er vurdering. Man kan søke, men man er ikke garantert å få. Jeg kjenner 1 dame som ble nektet tre nye forsøk etter at hun avsluttet et samboerskap og startet et nytt samboerskap. Jeg har ikke spurt henne hvorfor hun ikke fikk det siden det er et så vanskelig tema. Hadde hun bodd med ny samboer i minimum 2 år før hun søkte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 6. januar 2023 #13 Del Skrevet 6. januar 2023 altflyter skrev (35 minutter siden): Hadde hun bodd med ny samboer i minimum 2 år før hun søkte? Jeg vet ikke. Men mer enn 1 år iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 6. januar 2023 #14 Del Skrevet 6. januar 2023 Drizzt skrev (20 minutter siden): Jeg vet ikke. Men mer enn 1 år iallefall. Kravet er minimum 2 års dokumentert samboerskap, så det kan like greit være der hun røyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå