AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Jeg er veldig kynisk av meg, og blir veldig lett mistenksom på folk og deres intensjoner. Det bunner i en grunnleggende frykt for å bli ført bak lyset og lurt. Jeg takler dette fint i hverdagen, og klarer stort sett å snakke meg selv til fornuft når disse tankene kommer, og uten å aggere på følelsene. Nå har jeg møtt en mann. Han er helt fantastisk på alle måter, men: han er en notorisk hvit løgner. Han har vært åpen og ærlig om dette. Han sier han har null problemer med å se noen i øynene og lyve, og jeg har selv opplevd at han har gjort det til venner og kjente. Jeg har fra starten vært veldig åpen om mine trust issues, og jeg har vært tydelig på at jeg ikke synes det er greit å bli løyet for - uavhengig av hvor hvit løgnen er. Men jeg har også sagt at jeg skjønner at det kan skje, og at om han i et svakt øyeblikk skulle falle for gammel vane, er det viktigste at han er ærlig om det. Han sier at han aldri kommer til å lyve til meg. Jeg tror ikke på det, men det sier jeg såklart ikke. Annet enn å være vitne til at han har løyet til andre, har jeg egentlig ikke noen grunn til å mistro han. Jeg vet at jeg ikke har noe annet valg enn å stole på han til det eventuelt blir motbevist, men det sliter på meg innvendig. Jeg blir trist og lei meg når disse følelsene kommer. Vet egentlig ikke helt hva jeg spør om her, kanskje noen har tips til hvordan takle slike følelser bedre? Anonymkode: 842ea...5ee
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Jeg dumpet eksen min pga sånne maaaange hvite løgner. Ikke rart man får trust issues, man tviler jo på alt en slik person sier. Anonymkode: b169f...692 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Oi, jeg hadde rett og slett ikke innledet forhold til en glatt løgner. Altså hva i alle dager. Det kan umulig være normalt å være sånn? Hvorfor gjør de det? Og hvordan kan man stole på at de ellers er genuine, når de er så flinke til å lyve? Anonymkode: bdf4d...e7e 2
nordlending Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Litt samme som AB over her, jeg visste ikke alltid om jeg kunne stole på eksen. Hjelper kanskje ikke å si det, men da jeg møtte mannen min bare følte jeg at jeg kunne stole på han. Det gjør jeg fortsatt, og jeg ser store forskjeller på han og de jeg har truffet tidligere. Hadde aldri innledet et forhold til noen hvor løgner er hverdagskost. For meg er ikke det en fantastisk mann. 1 1
citysaint Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Vanskelig å få gjort noe med tillitsvansker om man er involvert med en mann som i høyst grad skaper tillitsvansker ved å lyve. 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Jeg kommer nok ikke til å gi han opp sånn uten videre, da vi har det helt supert på alle andre områder, og han har som sagt ikke gjort noe som gjør at jeg ikke kan stole på han. Prøver hardt å få endret verdiene og vanene hans. For eksempel, de gangene han har fortalt noe jeg vet det ville vært enklere for han å lyve om, har jeg takket han for ærligheten i stedet for å kjefte og smelle. Prøver også å få inn i hodet hans at det er ingenting det er verdt å lyve om til meg, jeg takler det meste. Skjønner nok at det ikke er så mye å gjøre her, annet enn å håpe på at jeg ikke brenner meg på å la tvilen komme han til gode. TS Anonymkode: 842ea...5ee
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kommer nok ikke til å gi han opp sånn uten videre, da vi har det helt supert på alle andre områder, og han har som sagt ikke gjort noe som gjør at jeg ikke kan stole på han. Prøver hardt å få endret verdiene og vanene hans. For eksempel, de gangene han har fortalt noe jeg vet det ville vært enklere for han å lyve om, har jeg takket han for ærligheten i stedet for å kjefte og smelle. Prøver også å få inn i hodet hans at det er ingenting det er verdt å lyve om til meg, jeg takler det meste. Skjønner nok at det ikke er så mye å gjøre her, annet enn å håpe på at jeg ikke brenner meg på å la tvilen komme han til gode. TS Anonymkode: 842ea...5ee Du kaster bort tiden din på å være mora hans. Du skjønner det etterhvert. Anonymkode: b169f...692 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Hva er årsaken til dine tillitsproblemer? Det er jo tullete at du har valgt deg en mann som er "åpen og ærlig om at han er en notorisk løgner" når du nettopp har disse problemene. Jeg ville snakket med en terapeut om jeg var deg. Du har nok med deg noen komplekser som gjør at du velger deg noen du skal "fikse". Det er bortkastet tid. Anonymkode: 0ac78...b3e 2 2
Gjest vilkåret Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Lyver ofte og føler ingenting når han lyver mennesker opp i tryne. Hmm, hvilke personer er det som bruker ha slike egenskaper, mon tro?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 En lystløgner lyger. Det er det en lystløgner er. Sier han at han ikke skal lyge, så lyger han om det. Dette sitter nok dypt, og jeg tror han må til profesjonelle for å få bukt på problemet. Å skryte av adferd du vil ha mer av, tror jeg ikke hjelper her. Anonymkode: b5de4...6f8 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Det hadde jeg aldri giddet å bruke energi på. Hvis han lyver til alle andre så kommer han også til å lyve til deg, han kommer sikkert bare til å gjøre det bedre så du ikke gjennomskuer han. hvis han er en lystløgner så lyver han til alle, ikke bare til alle utenom 1. Anonymkode: 9578f...d3c 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er årsaken til dine tillitsproblemer? Det er jo tullete at du har valgt deg en mann som er "åpen og ærlig om at han er en notorisk løgner" når du nettopp har disse problemene. Jeg ville snakket med en terapeut om jeg var deg. Du har nok med deg noen komplekser som gjør at du velger deg noen du skal "fikse". Det er bortkastet tid. Anonymkode: 0ac78...b3e Årsaken til problemene mine er egentlig bare observasjon av alle løgner og lurerier som foregår rundt meg og i samfunnet generelt. Folk lyver hele tiden. Det har gjort meg veldig kynisk til menneskers intensjoner. Det som er rart er at jeg aldri har opplevd noe særlig bedrag selv, i hvert fall ikke som jeg vet om. Vil absolutt ikke si at jeg har noen «fikse»-komplekser heller, jeg ville helt klart foretrukket en som var out-of-the-box akkurat som jeg ønsker meg. Dessverre er ikke verden perfekt, og jeg falt for denne mannen før jeg ble kjent med denne uvanen hans. Men er ikke fremmed for terapeutforslaget ditt, da i forhold til tillitsproblemene. TS Anonymkode: 842ea...5ee
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 21.52): Jeg er veldig kynisk av meg, og blir veldig lett mistenksom på folk og deres intensjoner. Det bunner i en grunnleggende frykt for å bli ført bak lyset og lurt. Jeg takler dette fint i hverdagen, og klarer stort sett å snakke meg selv til fornuft når disse tankene kommer, og uten å aggere på følelsene. Nå har jeg møtt en mann. Han er helt fantastisk på alle måter, men: han er en notorisk hvit løgner. Han har vært åpen og ærlig om dette. Han sier han har null problemer med å se noen i øynene og lyve, og jeg har selv opplevd at han har gjort det til venner og kjente. Jeg har fra starten vært veldig åpen om mine trust issues, og jeg har vært tydelig på at jeg ikke synes det er greit å bli løyet for - uavhengig av hvor hvit løgnen er. Men jeg har også sagt at jeg skjønner at det kan skje, og at om han i et svakt øyeblikk skulle falle for gammel vane, er det viktigste at han er ærlig om det. Han sier at han aldri kommer til å lyve til meg. Jeg tror ikke på det, men det sier jeg såklart ikke. Annet enn å være vitne til at han har løyet til andre, har jeg egentlig ikke noen grunn til å mistro han. Jeg vet at jeg ikke har noe annet valg enn å stole på han til det eventuelt blir motbevist, men det sliter på meg innvendig. Jeg blir trist og lei meg når disse følelsene kommer. Vet egentlig ikke helt hva jeg spør om her, kanskje noen har tips til hvordan takle slike følelser bedre? Anonymkode: 842ea...5ee Han har allerede løyet til deg. Så han deg i øynene mens han sa dette? 😉 Anonymkode: 25ff9...699 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 Han der kan du ikke innlede noe med. Han sier rett ut at han er en notorisk løgner og såklart kan du ikke stole på det når han sier han ikke vil lyve til deg! Du kommer til å bli enda mer kontrollerende og usikker og paranoid med han, det kommer til å gjøre deg psyk! Anonymkode: 1acff...f8f 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 Du har det motsatte av trust issues. Selv om du har funnet deg en løgnhals, tror du på ham. Du er altfor godtroende. Anonymkode: 292e6...f44 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #16 Skrevet 5. januar 2023 Det er sunt å ikke stole på løgnere. Det kalles sunn fornuft, ikke trust issues. Anonymkode: b5de4...6f8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå