AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Del Skrevet 3. januar 2023 Hei, vi er en familie på to voksne, to barn og en mellomstor hund på 20 kg som nå kikker etter neste bil. I dag har vi en Volvo v50, den er altfor liten mtp. Benplass for en stk voksende gutt som sitter i baksetet, samt bagasjeplass med hund og bur. Hva anbefaler kvinneguiden? Vi har tidligere kikket på Skoda enyaq (elektrisk) men lagt den bort pga. pris. Skoda superb(hybrid) er også et alternativ men har kun forhjulsdrift. Ønsker ikke overstige 300-400.000,-. Hva vi kikker etter: bil med minst mulig feil, god kjørekomfor, helst firhjulstrekk, skinn, motorvarme, hengerfeste, god plass i baksetet og bagasjerommet, helst separate klimasoner i bilen. Kan for all del kjøpe både diesel/bensin/hybrid/el. Bilen skal kjøres i området innlandet. Takker for eventuelle tips vi kan sjekke ut 🙂 Anonymkode: 72605...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 4. januar 2023 #2 Del Skrevet 4. januar 2023 Du har stort sett beskrevet Subaru Outback. Budsjettet tilsier 2017 til 2019 modeller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 4. januar 2023 #3 Del Skrevet 4. januar 2023 Subaru har jo i tillegg usedvanlig bra kvalitet. Og kanskje markedets best 4x4 system. Dog ligger det et par eldre, men ganske dyre pga popularitet Land Cruiser 100 til salgs. Har selv den nest siste solgt ny i Norge… Dog er jeg entusiast da vel og merke. Men ikke gå for Land Cruiser 200(V8), da denne har vist seg å være en dyr bil å eie i forhold til forgjengeren 100. 100n gikk fra 1998-2007, jeg har dog aldri sett en 2007 mod. Gammel bil tenker du, men bunnsolid. Brukes over hele verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Del Skrevet 4. januar 2023 Kan sikkert være greit å finne en bil som bruker mindre enn 1,5l på mila i disse tider.... Anonymkode: d2f16...ad9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Del Skrevet 4. januar 2023 Honda CR-V eller Rav 4. To bunnsolide biler med utrolig pålitielighet. Familien min har hatt 3 Honda CR-V. Den første kjørte vi 180 000 før vi solgte den. Nå har den gått nærmere 300 000 kilometer, og han som har eid den 8 år etter oss har vært super fornøyd! Den andre kjørte vi 170 000, like bunnsolid som den første Den tredje er min egen, som jeg fortsatt eier. Den har kjørt 280 000 kilometer og bunnsolid Rav-4 har jeg ikke eid selv, men vet at de er minst like solide som Hondaen. Begge er firhjulstrekk, god plass, god bakkeklaring og greit drivstoff forbruk. I allefall diesel versjonen. 6.5 liter på min 2007 diesel. Anonymkode: 06b4f...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 4. januar 2023 #6 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg er veldig fornøyd med min bil. Den er ikke like fin og ny som denne, men bare søk på Finn og sjekk ut Peugeot 5008. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Del Skrevet 5. januar 2023 Herregud, alle som sier "min bil". Er det bare menn her? Spørs hvor mye plass du trenger for hunden. Volvo V70 har rett bakluke, ellers er Subaru Forester et godt forslag, eller en flerbruksbil som Ford Galaxy. Kia Optima stasjonsvogn kan være en joker. Av elbiler er Maxus Euniq 5 et valg som kan være perfekt for deg. Anonymkode: ac8a7...f94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #8 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 21.36): Hva vi kikker etter: bil med minst mulig feil, god kjørekomfor, helst firhjulstrekk, skinn, motorvarme, hengerfeste, god plass i baksetet og bagasjerommet, helst separate klimasoner i bilen. Kan for all del kjøpe både diesel/bensin/hybrid/el. Bilen skal kjøres i området innlandet. Anonymkode: 72605...469 VW Tiguan 👌🏼 Anonymkode: 34951...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #9 Del Skrevet 5. januar 2023 Skoda Kodiaq! Anonymkode: efe78...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): VW Tiguan 👌🏼 Anonymkode: 34951...1a5 For å ha en bil på verksted til enhver tid? Anonymkode: ac8a7...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For å ha en bil på verksted til enhver tid? Anonymkode: ac8a7...f94 Det vet jeg ikke noe om. Har aldri hatt min på verksted. Kjøpte den av samme behovene som TS. Unger, bikkje, bagasje osv. pluss tilstrekkelig bakkeklaring for kilometervis med skogsveier+mye snø flere mnd i året. Liker særdeles godt 5 gen Haldex i kombinasjon med 7 trinns DSG boksen. Biler med CVT-kasse nekter jeg å kjøre mer. Psykisk terror. Anonymkode: 34951...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 5. januar 2023 #12 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 21.36): Hei, vi er en familie på to voksne, to barn og en mellomstor hund på 20 kg som nå kikker etter neste bil. I dag har vi en Volvo v50, den er altfor liten mtp. Benplass for en stk voksende gutt som sitter i baksetet, samt bagasjeplass med hund og bur. Hva anbefaler kvinneguiden? Vi har tidligere kikket på Skoda enyaq (elektrisk) men lagt den bort pga. pris. Skoda superb(hybrid) er også et alternativ men har kun forhjulsdrift. Ønsker ikke overstige 300-400.000,-. Hva vi kikker etter: bil med minst mulig feil, god kjørekomfor, helst firhjulstrekk, skinn, motorvarme, hengerfeste, god plass i baksetet og bagasjerommet, helst separate klimasoner i bilen. Kan for all del kjøpe både diesel/bensin/hybrid/el. Bilen skal kjøres i området innlandet. Takker for eventuelle tips vi kan sjekke ut 🙂 Anonymkode: 72605...469 BYD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #13 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Biler med CVT-kasse nekter jeg å kjøre mer. Psykisk terror. Anonymkode: 34951...1a5 Haha, kunne ikke ha vært mer enig i akkurat dét. Disse girkassene diskvalifiserer en haug med ellers gode biler. Anonymkode: ac8a7...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6. januar 2023 #14 Del Skrevet 6. januar 2023 spinner skrev (På 4.1.2023 den 9.00): Du har stort sett beskrevet Subaru Outback. Budsjettet tilsier 2017 til 2019 modeller Einus skrev (På 4.1.2023 den 10.42): Subaru har jo i tillegg usedvanlig bra kvalitet. Og kanskje markedets best 4x4 system. Og der var Subaru-skvadronen på plass ja. Dere er jo verre enn Tesla-eierne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Del Skrevet 6. januar 2023 Reign skrev (52 minutter siden): Og der var Subaru-skvadronen på plass ja. Dere er jo verre enn Tesla-eierne. For deg som ikke har peiling, anna enn å bare drive med tull, hold kjeft! Anonymkode: b6664...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Del Skrevet 6. januar 2023 Kan krenka manne-egoer vær så snill finne seg et eget rom? Fokusér på råd og bruk argumenter, skitkasting kan dere gjøre hjemme. Anonymkode: ac8a7...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå