Gå til innhold

Jeg har emetofobi og har valgt å ikke få barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som meg her. Noen mente at det å velge bort barn fordi man er redd for omgangssyke og sånn ikke var en god nok grunn. Men ingen har vel rett til å bestemme for andre hva som er gode eller dårlige grunner til å velge bort barn. Ikke så mange som forstår meg akkurat.

Anonymkode: de34b...4dd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er grunnen til at du har valgt vekk barn (om du egentlig ønsker barn), så ville jeg oppsøkt hjelp ❤️ 
Om du egentlig ikke har lyst på barn, så er hvilken som helst grunn god nok. 

Skrevet
Lacuna skrev (1 minutt siden):

Hvis det er grunnen til at du har valgt vekk barn (om du egentlig ønsker barn), så ville jeg oppsøkt hjelp ❤️ 
Om du egentlig ikke har lyst på barn, så er hvilken som helst grunn god nok. 

Ønsket meg ikke barn i utgangspunktet. Men emetofobi er også en stor grunn til at jeg velger det bort.

Skrevet

Du trenger ikke ha noen grunn for å ta det valget. Den angsten er like gyldig som andre grunner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noen dårligere grunn det, enn andre? Hadde det vært slik at du egentlig ønsket deg barn men kun denne fobien stopper deg, så hadde det jo vært leit. Men du trenger ikke å gi folk noen grunn egentlig, det er jo ditt valg.

Jeg kastet forresten ikke opp i det hele tatt i svangerskapet, men det kan man jo ikke vite på forhånd. 

Anonymkode: 916a2...12f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever etter tanken om at angst aldri skal stoppe meg fra å gjøre ting jeg vil. Jeg kan ikke bestemme at dette ikke er en god nok grunn for deg, men jeg ville ikke gjort det samme.

Anonymkode: 3d0b9...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ingen grunn til å velge å ikke få barn! Det er noe en velger ut i fra hva en ønsker. Når det er sagt synes jeg det er veldig trist hvis det er angsten som hindrer deg, for da lar du angsten styre livet ditt! Da jeg valgte å ta kontroll over livet mitt og ikke la angsten styre hva jeg skulle gjøre og ikke, ble den borte som dugg for solen.

Anonymkode: 8bcf6...68c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kurert når barnet kastet opp. Har ikke hatt problemer med det siden. 

Anonymkode: 1b17e...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...