Gå til innhold

Hvor vanlig er det å bli betatt av en annen når man er i et forhold? Har dere opplevd det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man leser ofte slike utsagn bla her inne, at det er vanlig å bli betatt av andre når man er i et forhold, men hvor vanlig er det egentlig?

Jeg har vært sammen med mannen min i snart 10 år, og jeg har aldri vært i nærheten av å bli betatt av en annen. Iflg mannen har heller ikke han opplevd det. 

Jeg har vært gift før, og vi var sammen i ca 15 år tilsammen, og heller ikke da opplevde jeg det. Eksmannen derimot.. Han er sammen med en av dem han lå med mens vi var gift. Så jeg tenker at han ikke helt faller innunder spm mitt, da han tydeligvis ble betatt, men også ga etter for lystene.

Er det mange/noen her som har opplevd å bli betatt av en annen enn partneren sin? Hva gjorde dere med det?

Anonymkode: f9c56...f27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Ufarlig. Det går alltid over. 

Anonymkode: ed240...baf

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke skjedd meg på 21 år. Trodde heller ikke det skulle noen gang skje, så skjedde det likevel helt ut av det blå. 😔

Anonymkode: 036c9...552

Skrevet

Opplevde det med eksen. Var sterkt tiltrukket av en annen men ikke han jeg var sammen med. 🙃🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fort bli betatt av noen, selv om jeg er i et bra forhold. Det kan være kollegaer, han i butikken, en bekjent. Det er jo ikke så mye å gjøre med det, men jeg «dyrker» det aldri. Og vipps er det over😅

Anonymkode: 37fb8...788

AnonymBruker
Skrevet

Betatt er å dra det litt langt, men har lagt merke til at enkelte får jeg mer sansen for enn andre. Prøver å være bevisst på å ikke dyrke det og ikke la det skli ut.

Anonymkode: 60a29...83a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vært betatt av andre på 11 år! 

..og så ble jeg betatt av en totalt upassende kollega! Satser på det går over snart! 

Anonymkode: 4460f...4da

AnonymBruker
Skrevet

Eller så går det som det gjør med meg. Vært sammen med mannen i 16 år, barn, hus, hele pakka, og plutselig, ut av ingenting, dukker det opp et menneske som tar pusten fra meg. Altså, fra å ikke føle noe for han, til at det smalt. Jeg husker nøyaktig tid og sted og hva som ble sagt. Helt uvirkelig, jeg har aldri hatt det sånn før. Nå er jeg i ferd med å forlate mannen til fordel for han her, et menneske jeg normalt sett ikke ville enset engang, hadde det ikke vært for den situasjonen. Livets tilfeldigheter.

Anonymkode: eddfe...f0d

Skrevet

Hvis man tenker i et livsløp, og alle ulike forhold, så har vi vel grunn å tro at det er vanlig å ha blitt betatt av noen man ikke var i forhold med, minst en gang i livet.

Logikk.

La oss tro at 40 % er utro i et eller annet forhold i løpet av livet. Så at de fleste av dem har vært betatt av sin elsker/elskerinne, så at ikke alle som har vært betatt har vært utro... da tror jeg en majoritet har vært det.

Men hvis spørsmål er i det forhold man er i nå, så tror jeg ikke det. Igjen basert på utroskapstal.

Det å være åpen for å bli først attrahert av andre, er første trinn mot å bli betatt. Finnes en elegant studie som følgte ektepar over tid. Dem som ved starten såg lengre på pene folk av det andre kjønn, eller som ikke nedvurdrte attraktivitet hos pene folk av motsatt kjønn... hadde en betydelig økt risiko for å bli utro i fremtiden.

Et vellykket langvarig monogamt forhold, det er ikke en produkt av slumpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...