AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Nå har jeg prøvd både Aduvanz og Attentin, og nå klarer jeg ikke mer 😭 jeg orker ikke mer bivirkninger. Den følelsen da jeg startet opp med medisiner var helt fantastisk, og jeg har virkelig god effekt. Jeg leser om alle som fikk et nytt liv på Aduvanz, og er så lei meg for at jeg ikke har det bra på dem. Det er vel ikke noe vits i å prøve flere typer… er jo nesten det samme i alle sammen. Hvis noen har erfaringer og dele vil jeg gjerne snakke på PM 🙏 Anonymkode: dd408...51a
Avstand Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Hva er bivirkningene da? For min del er det kjipe at jeg blir veldig passiv. Men jeg tar de av en grunn. Særlig på jobb, for jeg kjeder meg fort og vimser uten. Men de dreper matlysten min fullstendig så det er noe herk å spise. I tillegg så får jeg mindre behov for mye annet som naturlig ligger i meg ellers.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 På Aduvanz er bivirkningene jeg opplever: spenninger i kjeven. Biter tennene sammen konstant, eller biter negler eller tygger tyggis som en gal. Tørr hud og kviser. Store kviser på kroppen og i ansiktet. Mister matlyst. Passiv, enda mindre motivasjon til å starte på noe enn ellers. Kalde hender og føtter. på Attentin er det mye av det samme, men litt mindre passiv. Men på disse sliter jeg med å sove også. I tillegg merker jeg at disse er tøffere for magen, og at jeg får litt mer temperament :( Anonymkode: dd408...51a
skipper1 Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Har du gått på medisinene lenge? Jeg hadde endel bilvirkninger i oppstartsfasen, men etter 2 uker ble ting bedre og etter ett par mnd har jeg ingen plagsomme bivirkninger, sett bort ifra redusert matlyst.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Ja, det begynner å bli en stund, men bare 10 dager siden jeg økte dosen. Jeg har også tenkt at jeg bare vil stå i bivirkningene og se om det roer seg, men det er så kjipt på 30 mg Aduvanz opplever jeg ikke plagsomme bivirkninger, så kanskje bare være på den dosen. På 50 mg synes jeg bivirkningene økte på dag for dag. Kunne kanskje holdt ut litt lenger. Jeg opplevde lite bivirkninger og liten effekt på 5 mg Attentin, men det bøtta på med bivirkninger da jeg økte til 10… Anonymkode: dd408...51a
Maestro Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Skal inn på dps nå i januar ang adhd medisin. Er 10 år siden jeg slutta, prøvd ritalin og concerta. Men i høy dose. Spiste ikke, sløv og nedstemt. Sånn som ble nevnt her, ang biting på fingrer osv, slik er jeg uten medisin. Og overdreven prating 🥴 Høye skuldre og mye mye migrene pga spenninger i kroppen. Lopper i lår og legger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå