AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #21 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke slik det fungerer. Det de selger til oss nå med immunitetsgjeld er en myte. Koronainfeksjon gjør oss sårbare for andre infeksjoner, så om jeg skulle forventet noe så er det at barna dine blir mer syke på vårparten enn de var i høst. Anonymkode: d8352...dd4 Du vet da ikke om den du siterer og barna har hatt Covid.. Anonymkode: 46876...679
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #22 Skrevet 4. januar 2023 Kjenner jeg er glad vi har 3 barn og 15 dager hver nå. Holder likevel hardt vil jeg tro… Anonymkode: 8da22...c0c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #23 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du vet da ikke om den du siterer og barna har hatt Covid.. Anonymkode: 46876...679 Det finnes ikke et barn i Norge som går på skole/bhg som ikke har hatt korona i år. Da har de måttet levd totalt isolert. En Britisk studie viste at 98,5% av barn på skole hadde antistoff mot covid nå. Det er praktisk talt alle siden det finnes enkelte som har tilstander som ikke lager antistoff. Anonymkode: d8352...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #24 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det finnes ikke et barn i Norge som går på skole/bhg som ikke har hatt korona i år. Da har de måttet levd totalt isolert. En Britisk studie viste at 98,5% av barn på skole hadde antistoff mot covid nå. Det er praktisk talt alle siden det finnes enkelte som har tilstander som ikke lager antistoff. Anonymkode: d8352...dd4 Jeg har et som ikke har hatt det. En syvåring som har gått på skole osv som vanlig og hatt sykommen i heimen. Anonymkode: 0aee7...539
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #25 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har et som ikke har hatt det. En syvåring som har gått på skole osv som vanlig og hatt sykommen i heimen. Anonymkode: 0aee7...539 Det kan du ikke vite hvis de ikke har tatt antistofftest hver 6 mnd. Mange er syke nå uten å teste seg og omikronvariantene kan det gå 5 dager før det gir utslag på test (altså etter du er frisk igjen så ingen tenker på å teste da) og nye anslag er at 30% som er smittet ikke slår ut på hurtigtest i det hele tatt. Anonymkode: d8352...dd4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #26 Skrevet 4. januar 2023 10 dager på 2 barn 2 og 4 år, samboer som går vgs og ikke kan ha fravær om han skal få karakter. Blir spennende. Anonymkode: 30306...5bc
Gjest Sprite Skrevet 4. januar 2023 #27 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, svaret ditt provoserte meg. Anonymkode: 1e95a...187 Skjønner jeg godt. Utrolig unødvendig og ovenfra og ned
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #28 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, vanlig tannlege og helsestasjonstimer går ikke under omsorgsdager. Det må du bruke velferdspermisjon eller fri til. https://www.nav.no/omsorgspenger Anonymkode: f5151...90f Tok dette med sosionom hun som sa dette til meg. Og jeg har fått dette flere ganger. Anonymkode: 7b8be...08f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #29 Skrevet 4. januar 2023 Vi har heller ikke brukt mange sykedager de foregående årene, og blir rett og slett ikke så syke. Bank i bordet. Men det å være litt snufsete regner vi heller ikke som syke i vår familie, så terskelen er ganske høy for å bli hjemme fra skole eller arbeid. Hadde corona i to runder i fjor, men det var som en mild forkjølelse for oss alle fire, da ble det brukt noen sykedager på barna, men kanskje bare 3-4 i hver av de to rundene. Og da hadde de jo det samtidig, slik at vi slapp billig unna med sykedager der. Anonymkode: 44914...ea9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #30 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er tydeligvis forskjeller på barn, og folk… vi har ikke brukt opp de 10 vi hadde hver i år 2022, var ikke i nærheten av å bruke av det utvidete potten man fikk i 2022… Anonymkode: e7a83...b40 Nei, men da er du heldig. Vi har også vært ekstremt heldige, og knapt hatt sykdom i 2022. Men da er vi HELDIGE! I snitt har barn vært mye oftere syk enn vanlig i 2022. Korona-babyene er ekstra sårbare for infeksjoner, siden de ikke har vært utsatt for basselusker som "normale folk". RS-innleggelser tar av i forhold til hva som er normalt. I vår bhg har de måttet stenge flere avdelinger flere ganger, pga høyt sykefravær blant de ansatte, og i vikarbyråene. Og noen dager har det knapt vært unger i bhg - det var en hel uke i høst hvor det var 2-3 barn hver dag, mot 10 til vanlig. Så selv om du og jeg har vært heldige og sluppet unna, så er det altså ikke sånn blant befolkningen generelt. Om man følger bittelitt med i avisen og ser litt lengre enn sin egen nese, så får man sånt med seg.. Anonymkode: e5c15...2f8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #31 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det finnes ikke et barn i Norge som går på skole/bhg som ikke har hatt korona i år. Da har de måttet levd totalt isolert. En Britisk studie viste at 98,5% av barn på skole hadde antistoff mot covid nå. Det er praktisk talt alle siden det finnes enkelte som har tilstander som ikke lager antistoff. Anonymkode: d8352...dd4 Det finnes dem som får så milde varianter at man ikke merker det engang. Fem-åringen vår har ikke vært syk i det hele tatt i 2022. Han har snufset og hostet litt, men aldri mer enn en vanlig forkjølelse. Sjansen er stor for at han har hatt korona, men i en så mild variant at vi ikke engang har tenkt på å teste for det. Anonymkode: e5c15...2f8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #32 Skrevet 4. januar 2023 Bruk egenmeldinger og sykt barn dager om hverandre. Dere skal f ikke miste lønn fordi dere har sykt barn Anonymkode: e17d2...a19 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #33 Skrevet 4. januar 2023 Jeg jobber mens vi er hjemme. Vi har stort sett vært syke 3-4 måneder nå, så det går i praksis ikke an å ta fri. Så fort jeg leverer i barnehagen går det 2-3 dager før ny sykdom dukker opp. Jeg forstår ikke hva folk surrer med, vi har fortsatt ikke brakt sykdom til barnehagen etter mange år. Er man hypersosial får man isolere seg en stund før man sender barna i barnehagen. Anonymkode: ccf57...83f 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #34 Skrevet 4. januar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Bruk egenmeldinger og sykt barn dager om hverandre. Dere skal f ikke miste lønn fordi dere har sykt barn Anonymkode: e17d2...a19 For oss som ikke jobber i IA-bedrift har vi mulighet til egenmelding 4 ganger i året (maks tre dager på rad). Så egenmeldinger må spares! Anonymkode: 05d46...ad4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #35 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber mens vi er hjemme. Vi har stort sett vært syke 3-4 måneder nå, så det går i praksis ikke an å ta fri. Så fort jeg leverer i barnehagen går det 2-3 dager før ny sykdom dukker opp. Jeg forstår ikke hva folk surrer med, vi har fortsatt ikke brakt sykdom til barnehagen etter mange år. Er man hypersosial får man isolere seg en stund før man sender barna i barnehagen. Anonymkode: ccf57...83f Ja, det fungerer utrolig bra å være snekker eller sykepleier på hjemmekontor.... Anonymkode: e5c15...2f8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #36 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi har heller ikke brukt mange sykedager de foregående årene, og blir rett og slett ikke så syke. Bank i bordet. Men det å være litt snufsete regner vi heller ikke som syke i vår familie, så terskelen er ganske høy for å bli hjemme fra skole eller arbeid. Hadde corona i to runder i fjor, men det var som en mild forkjølelse for oss alle fire, da ble det brukt noen sykedager på barna, men kanskje bare 3-4 i hver av de to rundene. Og da hadde de jo det samtidig, slik at vi slapp billig unna med sykedager der. Anonymkode: 44914...ea9 Så da går dere heller rundt og smitter andre? Du er altså en av grunnene til at vi får mange sykedager, godt jobbet 👍 Anonymkode: 1e95a...187 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #37 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så da går dere heller rundt og smitter andre? Du er altså en av grunnene til at vi får mange sykedager, godt jobbet 👍 Anonymkode: 1e95a...187 Skjønner at vi to har svært ulike oppfatninger av hva som fører til økt antall sykedager i samfunnet. Det er ikke lenger covid-unntakstilstand. Nå skal vi prioritere å holde hjulene i gang i samfunnet. Slik som vi (vel, de fleste av oss) har gjort i årene før corona. Hvis du bruker sykt barn-dager på barn som bare er litt snufsete, er det ikke rart du vil streve med å la disse dagene rekke ut året. Anonymkode: 44914...ea9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #38 Skrevet 4. januar 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det fungerer utrolig bra å være snekker eller sykepleier på hjemmekontor.... Anonymkode: e5c15...2f8 Hadde jeg vært noe av det kunne jeg ikke jobba i det hele tatt gitt dagens situasjon, enkelt og greit. Har sikkert vært hjemme 40 dager etter sommeren. Anonymkode: ccf57...83f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #39 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har ikke barn, men er faktisk enig. Risikerer jo at foreldre drar på jobb selv om de er smittet, for så å smitte kolleger som igjen smitter andre, så regjeringen ber jo om at hele Norge skal ligge syke ila de neste månedene. Anonymkode: badbc...02d Jeg jobber med syke barn på sykehus. Der må ansatte nå på jobb selv om de er syke. Helt forferdelig. Økte beredskapsnivå og stor sykdom blant ansatte i tillegg til økt liggedøgn for ungene grunnet alvorlige luftveissykdommer. Helt vilt hvordan Helse-Norge har blitt. Anonymkode: 272c1...5e4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #40 Skrevet 4. januar 2023 Det blir 5 dager denne uken. Noen av de virusene som går er ganske heftige. De var syke i juleferien også. Et skikkelig hardt influensavirus slo ut nesten alle vi kjenner. Anonymkode: fb329...c0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå