Gå til innhold

Sykt barn-dager 2023

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare 10 dager per forelder på to barnehagebarn. Hvordan skal dette gå? Det florerer jo av sykdom 😩

Anonymkode: cd0c4...f6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vilt! Vi kommer til å bruke opp de dagene innen mars. 

Anonymkode: 3e75a...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo i 2023 det skulle vært ekstra omsorgsdager. Det er nå virustoppene kommer på løpende bånd.

Anonymkode: 4b4f8...f91

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det må bli ubetalt fri etter de 20 dagene er brukt opp.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukt to dager allerede! 😣

Anonymkode: 1bec4...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å bli helt krise her og :( ny jobb også, og jeg er kjempeurolig for fraværet jeg vet kommer 😞

Anonymkode: 68043...0a9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan jo ikke nekte deg å være hjemme, men de kan trekke deg i lønn eller be deg jobbe inn igjen timene. Jeg satser på det siste. Regner med at de første ti dagene ryker innen ca femten januar i det tempoet her uansett 🤪

Anonymkode: 0903b...93f

AnonymBruker
Skrevet

Det er tydeligvis forskjeller på barn, og folk… vi har ikke brukt opp de 10 vi hadde hver i år 2022, var ikke i nærheten av å bruke av det utvidete potten man fikk i 2022…

Anonymkode: e7a83...b40

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er tydeligvis forskjeller på barn, og folk… vi har ikke brukt opp de 10 vi hadde hver i år 2022, var ikke i nærheten av å bruke av det utvidete potten man fikk i 2022…

Ønsker du diplom fordi dere har vært så heldig å slippe unna sykdom?

Anonymkode: 1e95a...187

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker du diplom fordi dere har vært så heldig å slippe unna sykdom?

Passe hårsår?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg brukte 1 dag i fjor. Er på dag 2 nå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Passe hårsår?

Ja, svaret ditt provoserte meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk vi vannkopper en uke først på eldstemann før vi fikk to dager på jobb før minstemor var smittet. Nok en uke hjemme. Dette var riktignok i fjor, og jeg jobber turnus, men jeg må si at jeg forstår dere som er bekymret over dette…. 

Anonymkode: ae986...ff3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn, men er faktisk enig. Risikerer jo at foreldre drar på jobb selv om de er smittet, for så å smitte kolleger som igjen smitter andre, så regjeringen ber jo om at hele Norge skal ligge syke ila de neste månedene. 

Anonymkode: badbc...02d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da håper jeg vi kan være lettet nå over å ha hatt syke barn i halve november og hele desember. Forhåpentligvis er de ‘ferdig med det meste frem til neste sesong. Men dagene kan fort ryke likevel om de blir syke i sept-desember igjen.

Dette er vel prisen vi må betale for å få gratis SFO i 2 år og bittelitt mer i barnetrygd.

Anonymkode: 0f4ee...1dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er barna syk må de være hjemme hos mamma eller pappa. Slik er det bare. Noen barn er mye syk, andre ikke. 

Anonymkode: 73295...1a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke barn, men er faktisk enig. Risikerer jo at foreldre drar på jobb selv om de er smittet, for så å smitte kolleger som igjen smitter andre, så regjeringen ber jo om at hele Norge skal ligge syke ila de neste månedene. 

Anonymkode: badbc...02d

Om foreldrene er smittet går det vel ikke på sykt barn dager 

Anonymkode: f5151...90f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det heter omsorgsdager, noe som også betyr at en skal ta av disse dagene for å feks følge til tannlege osv..

Anonymkode: 7b8be...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da håper jeg vi kan være lettet nå over å ha hatt syke barn i halve november og hele desember. Forhåpentligvis er de ‘ferdig med det meste frem til neste sesong. Men dagene kan fort ryke likevel om de blir syke i sept-desember igjen.

Dette er vel prisen vi må betale for å få gratis SFO i 2 år og bittelitt mer i barnetrygd.

Anonymkode: 0f4ee...1dd

Det er ikke slik det fungerer. Det de selger til oss nå med immunitetsgjeld er en myte.  Koronainfeksjon gjør oss sårbare for andre infeksjoner, så om jeg skulle forventet noe så er det at barna dine blir mer syke på vårparten enn de var i høst.

Anonymkode: d8352...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det heter omsorgsdager, noe som også betyr at en skal ta av disse dagene for å feks følge til tannlege osv..

Anonymkode: 7b8be...08f

Nei, vanlig tannlege og helsestasjonstimer går ikke under omsorgsdager. Det må du bruke velferdspermisjon eller fri til. 

https://www.nav.no/omsorgspenger

Screenshot_20230104_085714_Chrome.jpg

Anonymkode: f5151...90f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...