AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Hei, litt usikker på om jeg skal betale ca 3500 kr for 30 min en dag i uken frem til sommeren, eller om jeg skal bare ta med babyen min til et svømmehall (tilgang via treningssenter). Hva syntes dere? Anonymkode: f7b77...cb0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Gå på kurs! Da lærer du hvordan du skal håndtere babyen i vannet. Så kan du eventuelt gå i svømmehallen i tillegg, og gjerne ta med pappaen så han også lærer det. Anonymkode: f23ea...48e 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Anbefaler virkelig babysvømming, så hadde tatt kurset. Lærte ekstremt mye og var gøy for hele familien. Anonymkode: 60272...f81 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Synes babysvømming bare var vås og bortkastet tid, og babyen sov ALLTID på tidspunktet det startet samme hvor mye vi prøvde å tilpasse og tilrettelegge. Endte opp med å dra selv og droppe timene, synes ikke det var noe nyttig å lære der uansett. Var mer sosialt og koselig men ikke noe jeg kommer til å betale flere tusen kr for igjen 😊 Anonymkode: ee69b...7fd 1
Kakaoen Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Dra på kurs. Jeg synes det er verdt pengene om instruktøren er dyktig! Hatt alle mine barn på babysvømming. 😍 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Synes babysvømming bare var vås og bortkastet tid, og babyen sov ALLTID på tidspunktet det startet samme hvor mye vi prøvde å tilpasse og tilrettelegge. Endte opp med å dra selv og droppe timene, synes ikke det var noe nyttig å lære der uansett. Var mer sosialt og koselig men ikke noe jeg kommer til å betale flere tusen kr for igjen 😊 Anonymkode: ee69b...7fd Helt enig. Totalt unyttig og dyrt. Hadde ikke tatt kurs igjen. Vi begynte å ta med babyen i svømmehallen selv fra hun var 2 uker, så hun var supervant til vann lenge før hun var "stor nok" til å få melde seg på kurs. Det eneste som skjedde på kurset var at man beveget babyen litt rundt i vannet og sang et par barnesanger. Anonymkode: 3eef1...121
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Gikk på kurs med nummer 1, vi fortsatte med småbarn og barnesvømming, så fint at ha n er trygg i vann og god å svømme, siden svømmetrening på skolen er så redusert nå i forhold til før. Nr 2 hatet dusjen og hylskrek der, så droppet kurs med henne. Blir å prøve igjen med småbarnssvømming etterhvert. Anonymkode: 3a3dd...46f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Er du/dere trygge i vannet er det bare å ta med babyen selv. Ved utrygghet, gå på kurs. Anonymkode: e66c1...c11
Kakaoen Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt enig. Totalt unyttig og dyrt. Hadde ikke tatt kurs igjen. Vi begynte å ta med babyen i svømmehallen selv fra hun var 2 uker, så hun var supervant til vann lenge før hun var "stor nok" til å få melde seg på kurs. Det eneste som skjedde på kurset var at man beveget babyen litt rundt i vannet og sang et par barnesanger. Anonymkode: 3eef1...121 Da har dere hatt en dårlig kursholder!! Vi har lært mye om bevegelse i vann, hvordan og hvorfor. Lære de å øve på flyting, vending, dykking. De lærer å hoppe fra kant, vende under vann og svømme til kanten igjen. Dette er basic selvbergelse dersom ungen faller i vannet så skal han prøve å finne noe å dra seg opp med ikke bare ligge og vente på å bli plukket opp. Da de ble større fikk de også lov å bade med klær for å kjenne hvordan det er. Og å øve på å redde voksne med en pinne 😂 4 åringen synes det var veldig morsomt. Så TS, forhør deg med noen som har vært på kurs der du tenker først. Tydelig store forskjeller dessverre.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 Kakaoen skrev (1 minutt siden): Da har dere hatt en dårlig kursholder!! Vi har lært mye om bevegelse i vann, hvordan og hvorfor. Lære de å øve på flyting, vending, dykking. De lærer å hoppe fra kant, vende under vann og svømme til kanten igjen. Dette er basic selvbergelse dersom ungen faller i vannet så skal han prøve å finne noe å dra seg opp med ikke bare ligge og vente på å bli plukket opp. Da de ble større fikk de også lov å bade med klær for å kjenne hvordan det er. Og å øve på å redde voksne med en pinne 😂 4 åringen synes det var veldig morsomt. Så TS, forhør deg med noen som har vært på kurs der du tenker først. Tydelig store forskjeller dessverre. 4 åringen går vel ikke på babysvømming? Mange kurs oppover i alder, som er det du snakker om er jo enda dyrere. Alle disse tingene har vi jo lært henne selv, helt "gratis", må selvfølgelig betale for årskort i svømmehallen, men da kan vi jo også være der så lenge vi vil, så ofte vi vil og gjøre hva vi vil når vi vil mens vi er der. Anonymkode: 3eef1...121
Kakaoen Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 4 åringen går vel ikke på babysvømming? Mange kurs oppover i alder, som er det du snakker om er jo enda dyrere. Alle disse tingene har vi jo lært henne selv, helt "gratis", må selvfølgelig betale for årskort i svømmehallen, men da kan vi jo også være der så lenge vi vil, så ofte vi vil og gjøre hva vi vil når vi vil mens vi er der. Anonymkode: 3eef1...121 Her i byen tilbys det babysvømming som fortsetter til småbarnssvømming med samme instruktør. Så vi gikk hos samme dama fra ungen var 2 mnd til 5 år. Med begge barna. Dyrere er det ikke! Samme pris som disse delfin, selunge, pingvin kursene som også tilbys! 🙂 Og selvfølgelig kan du lære det bort «gratis» om du vet hva du driver med. Men det er det ikke mange som vet. Jeg som førstegangs ble jo redd da babyen fikk vann i ansiktet, aktiverte lukkerefleksen, hadde da vann i svelget og begynte å hoste mye etterpå. Jeg trodde jo han hadde fått vann ned i lungene 🤷🏼♀️ Jeg ante ikke hvordan ting fungerte. Men man velger jo selv hva man synes er verdt pengene. 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 Med første baby dro vi på svømmekurs, med nummer to var vi bare i bassenget. Synes det var enklere med kurs med nummer 1, men andre gang igjen, syntes jeg kurs var unødvendig, og det passet best sånn at vi kunne ha begge barna med. Anonymkode: dc88d...e67
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 Husk at du ikke bør ta baby i det vanlige bassenget, bør være et sånt basseng med 32 grader. På babysvømming har de ofte varmet opp bassenget men om det er et barne/familie/terapi/kurs-basseng med varmt vann der du svømmer så kan du bade der. Og man bør begrense tiden i vannet i starten til rundt 30 minutter (litt avhengig av alder på barnet) så det ikke blir kaldt Anonymkode: 6a3ba...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå