AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 To graviditeter bak meg og jeg sitter igjen med 15kg jeg ikke klarer å få av meg. Yngste er straks 3 år, og selvbildet og samlivet mitt er ikke-eksisterende. Jeg klarer ikke komme meg nok i kaloriunderskudd til at det blir langvarig. Har prøvd både lavkarbo og periodisk faste med tanke på dette, men da var jeg bare kvalm store deler av døgnet. Er motløs nå og ser flere i den utvida omgangskretsen (i hovedsak mødre med ekstra babykilo) gå ned på disse tablettene. Er det noen som har god erfaring med mysimba og lignende tabletter? Hvor høy BMI/ha skulle til for at du fikk resept? Jeg har BMI på 28,5, etter å hatt stabil vekt/BMI på 22 hele livet. Motløs, feit og dvask og ønsker meg en quickfix tross bivirkninger. Anonymkode: e8b38...3f7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Det er ingen quickfix. Det er første tanken du må legge fra deg. Du har for lav BMI til å få det forskrevet, og om du finner en lege som velger å gjøre det får du det i hvertfall ikke på blåresept. Da koster det deg rundt 300 kr i uken. Du må uansett være i kaloriunderskudd på mysimba, og klarer du det ikke nå så klarer du det ikke da. Her må du forsøke å skjerpe deg først. Anonymkode: 66591...c46 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Du har for lav BMI for Mysimba, og som hun over skriver er det heller ingen quick fix. Meld deg heller på Grete Roede eller noe og få hjelp sammen med andre, det er mye støtte i å ikke gjøre ting alene. En del treningssenter kjører også livvstilsendringskurs, sjekk ut det du har i ditt nærområde. Og du bør ikke kimse av bivirkninger, jeg forsøkte Mysimba og ble så forstoppet at jeg kun hadde avføring hver 5-6. dag, og da kun etter dobbel dose klyster og bruk av lactulose, laxoberal og svisker i kombinasjon. Anonymkode: 0bf89...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Ville ikke anbefalt Mysimba hvis du ikke er nødt. Mange fæle bivirkninger på den. Du har heller ikke høy nok BMI til å kvalifisere til blåresept. Anonymkode: 7a7cf...e29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå