AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Har to styrtfødsler bak meg. Nr 1 var 6 timer med åpningsfase, og 1,5 time var fra 4cm. Den ble satt igang. nr 2 var 2,5 time fra første tegn til fødsel. kjenner jeg er noe nervøs for denne… del gjerne erfaring Anonymkode: 8d39e...1e1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Er også spent på det, termin i mars 😊 Hatt aktive fødsler på 2,5 og 3,5 time før, men hører at nr 3 er en luring så holder på å dø av uvitenhet og spenning 😅 Anonymkode: 56e2c...a36 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er også spent på det, termin i mars 😊 Hatt aktive fødsler på 2,5 og 3,5 time før, men hører at nr 3 er en luring så holder på å dø av uvitenhet og spenning 😅 Anonymkode: 56e2c...a36 Oi, da nærmer det seg skikkelig for din del! Håper på best mulig outcome og at du slipper bli «lurt»! Lykke til!🥰 Anonymkode: 8d39e...1e1
Kakaoen Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Nr 3 var en luring her! Alle mine fødsler er satt i gang før tiden pga svangerskapsdiabetes. Nr 1 var aktiv fødsel i 6 timer tror jeg. Nr 2 var i underkant av 2 timer aktiv fødsel. Så ble forespeilet styrtfødsel med han han siste også. Det ble det ikke. For han satt fast i toppen av bekkenet. Sikkert ikke det dere vil høre.. 🙈 Endte nesten i KS, men ei jordmor fikk foretatt en indre vending og fikk vridd han løs og jeg pressa han løs. (Epidural er gull!!) En skikkelig luring med andre ord! Jeg hadde veldig uflaks, heldigvis endte der godt. Nr 3 blir definitivt sistemann hos oss 💙
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Nummer tre ble igangsatt på grunn av svangerskapsdiabetes. Vannet ble tatt, men ingen rier kom og tiden gikk. Plutselig ble det oppdaget at navlestrengen lå i klem mellom babyens hode og mitt bekken. Da trykket de inn alarmknappen og åtte minutter etter at de trillet meg ut fra fødestuen hørte min mann babyens første skrik. Jeg var i narkose. Det var dramatisk, men alt gikk veldig fint. Babyen fikk apgar på 10/10/10. De to andre fødslene varte 10 timer fra start til slutt. Fødsel nummer en var best, jeg hadde kontroll og smertene var håndterbare. Fødsel nummer to var fryktelig vond, hun satt skjevt i bekkenet og jeg hadde en relativt stor blødning like etter forløsning. Anonymkode: a10d5...d09
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Oi, da nærmer det seg skikkelig for din del! Håper på best mulig outcome og at du slipper bli «lurt»! Lykke til!🥰 Anonymkode: 8d39e...1e1 Krysser fingrene for det 😄🤞🏻🤞🏻💕 Anonymkode: 56e2c...a36
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Første fødsel gikk ganske fort til å være førstemann (3-4 timer fra 5 cm), andre var styrtfødsel (under to timer fra første rie), og tredje gikk rolig igjen. Tok ca 8 timer fra første rie, 2,5 time fra 6cm da jeg kom inn på sykehuset. Hadde god kontroll, og det var den fineste fødselen av mine tre. Fikk aldri regelmessige rier da, det var litt rart at det ikke tok seg opp som med de andre. Anonymkode: 6bba3...492
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Min tredje fødsel var på 40 min til babyen var ute. Baby nr 2 kom 2,5 time etter første rie og baby nr 1 kom 4 timer etter første rie. Anonymkode: 302aa...b81
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 Første fødsel varte 4 timer fra første rie. Andre varte 1 time. Begge startet av seg selv. Tredje gang ble jeg satt i gang, etter prematur vannavgang, uten tegn til fødsel. Baby ble født 40 minutter etter igangsetting. Anonymkode: 7cd10...170
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Min tredje fødsel var den fineste fødselen😍 Første fikk jeg drypprier, da tok det 5 timer så var han ute. Nr 2 hadde jeg 4 cm åpning da jeg kom inn, og hun ble født 1,5 time etterpå. Nr 3 hadde jeg 6 cm da jeg kom inn, hun ble født 3,5 time etterpå. Hadde en fantastisk jordmor på siste fødsel, som lot kroppen min styre alt. Følte at jeg jobbet med kroppen og riene og klarte å puste meg gjennom og ikke stramme musklene. Ble bare sjekket da jeg kom inn, og fikk ikke beskjed om å presse engang, jeg bare presset når det føltes naturlig. 2 pressrier på 2 minutter så var hun ute Anonymkode: a8e94...d64
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 Barn 1: Styrtfødsel på 2 timer fra start til slutt Barn 2: Styrtfødsel på 1 time (satte i gang fødsel ved å ta vannet pga sv.skapsforgiftning) Barn 3: Satt i gang ved å ta vannet pga de to forrige, raske, fødslene. Denne gangen gikk det 30 min fra start til slutt. Det var intenst. MEN! Faktisk den flotteste fødselen! Ikke var jeg redd fordi det var nytt, og ikke var jeg redd fordi jeg var syk. Anonymkode: eb42c...372
Arkana Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 Nr 1: 16 timer aktiv fødsel. Tøff fødsel. Nr 2: To timer fra start til slutt. Intenst, men heldigvis raskt overstått. Nr 3: 24 minutter fra start til slutt. Igjen intenst med styrtfødsel, men uendelig mye bedre enn en lang fødsel man blir sliten av.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 Min tredje fødsel er den beste av mine. Aktiv fødsel på 50.min, og han ble født i sete. Hadde ikke noe tegn i forkant annet enn vannavgang 3t før. Så det gikk fra 0-100på kort tid. Fødsel nr 1 tok 6t fra første tegn (4t aktiv fødsel). Nr 2 var i gangsatt og tok 7t fra den ble satt i gang. Aktiv fødsel på 3,5t Anonymkode: 8e8b5...a5d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 Min 3. var den beste. Mine to andre varte i 2 og 1 døgn, sinnsyke smerter, måtte ha rieforsterker også bla. Men 3.kom 8 timer etter 1.rie. Da smertene ble så ille at jeg begynte å tenke på epidural, hadde jeg full åpning🙂👍Var i så fin form etterpå, at jeg tenkte at dette kan jeg gjøre igjen i morgen😅 Anonymkode: 50546...e05
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 De to første fødslene var kjipe, igangsatt, lange, veldig vonde, masse drypp og epidural. Hadde stormrier og dødsønsker med førstemann. Tredje fødsel var veldig fin. Den startet av seg selv en uke før termin, hadde passe oppbygging av rier, kom inn på sykehuset med 4 cm åpning. Fire timer seinere ble babyen født i badekar. Ingen fæl drypp eller epidural. For første gang skjønte jeg hvorfor noen sier de kunne født igjen. Det var akkurat som kroppen endelig skjønte hvordan den skulle føde på en fin måte. Anonymkode: 40222...c71 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #16 Skrevet 7. januar 2023 Nr 3. En luring!! Jeg har hatt to kjempefine fødsler. Typ «misunnelig» på de som skal føde. Etter tredjemann… ikke så misunnelig lengre 🙈 Nr 1, helt etter boken, vannet gikk og gradevis rier som tok seg opp i smerter, men aldri verre enn at lystgass gikk helt fint. Ute etter 11 timer. Nr 2: Dette gikk fort. Vi er naboer til sykehuset, så vi rakk akkurat å komme oss inn på føden og 3 press senere var jeg to- barns mor Nr 3: Åååå, nummer 3. Jeg må virkelig si at det var et lite rent helvete. Det var så jævelig vondt. Lystgass var en vits, og epidural hadde minimal effekt. Jeg hadde så jævelig vondt. Heldigvis fikk jeg mitt siste barn. For dette gjør jeg ikke igjen. Anonymkode: 95279...faa
Mercury1 Skrevet 7. januar 2023 #17 Skrevet 7. januar 2023 Nr 3 kom 11 dager på overtid 🙈 1 time og 45 min fra første mensmurring så var hun ute. 30 min i aktiv fødsel. Pressetid under 5 min🙊
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Nr 1. 15 timer fra vi kom inn med 4cm til hun var ute. En fin fødsel, da jeg fikk god tid til å ta valg og prøve forskjellige ting. Super førstegangsfødsel. Nr 2. Spratt ut, 2 min etter jeg ankom fødestua da de nektet å ta meg inn. Hadde da hatt murringer hele dagen som bare sa pang og ble til ekstreme rier med 1-2 min mellom. Nr 3. 6 timer fra innkomst med 4cm til han var ute. Stjernekikker, men uten tvil den fineste fødselen jeg har hatt. Anonymkode: f5ca3...228
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 1) aktiv fødsel: 2,5 t 2) aktiv fødsel: 6 t 3) aktiv fødsel: 3,5 t Anonymkode: a0623...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå