AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Jeg og mannen min skal henvises til Porsgrunn om ikke lenge og alt er klart til innsending neste time hos gynekolog. Begge har også fått godkjent politiattest. Det jeg har begynt å bli utrolig redd for nå er bakgrunnen min. Før jeg møtte mannen min i 2019 hadde jeg to år bak meg med et omfattende alkoholmisbruk etter 2 dødsfall i min nærmeste familie. Jeg gikk fullstendig i kjelleren og drakk meg fra sans og samling. Jeg fikk til slutt god hjelp i døgnbehandling, psykolog og sorggruppe og har ikke drukket siden 2019. Problemet er at jeg har vært flere ganger innlagt på sykehus og legevakt pga alkoholmisbruket. Nå er jeg livredd for at dette skal sette en stopper for babydrømmen da jeg vil anta at de kan se dette i journalen min siden Porsgrunn er et offentlig sykehus? Er det noen som har erfaring med dette eller vet hvordan «bakgrunnssjekken» er i Porsgrunn? Mannen min har 2 barn fra før som bor 70% hos oss så jeg håper det vil telle positivt. Takk for svar på forhånd ❤️ Anonymkode: 2be81...2d7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Du må jo svare ærlig på slikt i forsamtaler og egenerklæringsskjema. Så hva de kan se og ikke er irrelevant. Det vil i alle fall slå ut dårlig om du velger å lyve, for at de så ser det i journaler. Anonymkode: 20ac5...e83 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må jo svare ærlig på slikt i forsamtaler og egenerklæringsskjema. Så hva de kan se og ikke er irrelevant. Det vil i alle fall slå ut dårlig om du velger å lyve, for at de så ser det i journaler. Anonymkode: 20ac5...e83 Har ikke måtte fylle ut noe sånt enda, men regner med at det vil stå i papirene de sender til oss etter at de har mottatt søknaden? Anonymkode: 2be81...2d7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke måtte fylle ut noe sånt enda, men regner med at det vil stå i papirene de sender til oss etter at de har mottatt søknaden? Anonymkode: 2be81...2d7 Forsamtalen. Det er første møtet med klinikken. Der de stiller dere en del spørsmål rundt slikt. Anonymkode: 20ac5...e83
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Nei, jeg er rimelig sikker på at de ikke kan se det, med mindre de har en form for utvidet fullmakt(som selvfølgelig kan hende). Men synes ikke du skal være så hard mot deg selv! Tror du kommer til å bli overrasket over hvor mye forståelse du vil møte. Så lenge du er helt avholds nå, og du føler deg trygg på din egen nykterhet, så synes jeg du skal stå støtt i det. Jeg har gjort det, har to barn, og aldri møtt på annet enn forståelse og beundring for min åpenhet! Lykke til! Anonymkode: 518c8...675 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg er rimelig sikker på at de ikke kan se det, med mindre de har en form for utvidet fullmakt(som selvfølgelig kan hende). Men synes ikke du skal være så hard mot deg selv! Tror du kommer til å bli overrasket over hvor mye forståelse du vil møte. Så lenge du er helt avholds nå, og du føler deg trygg på din egen nykterhet, så synes jeg du skal stå støtt i det. Jeg har gjort det, har to barn, og aldri møtt på annet enn forståelse og beundring for min åpenhet! Lykke til! Anonymkode: 518c8...675 Takk for svar ❤️ Desverre har jeg opplevd det motsatte, i starten når mannen min fortalte sine nære venner om meg fikk han spørsmål som «skal du virkelig være sammen med en alkoholiker?» og jeg har hatt svært dårlige møter med forsikringsselskaper hvor jeg får blankt avslag på personforsikringer. Det er mye stigma og fordommer ute og går som har gjort at jeg føler mer på skam enn glede over hvor langt jeg har kommet. Anonymkode: 2be81...2d7
MortenMunkholm Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar ❤️ Desverre har jeg opplevd det motsatte, i starten når mannen min fortalte sine nære venner om meg fikk han spørsmål som «skal du virkelig være sammen med en alkoholiker?» og jeg har hatt svært dårlige møter med forsikringsselskaper hvor jeg får blankt avslag på personforsikringer. Det er mye stigma og fordommer ute og går som har gjort at jeg føler mer på skam enn glede over hvor langt jeg har kommet. Anonymkode: 2be81...2d7 Har du ikke drukket siden 2019 så skal du kunne være veldig stolt og bruke energien på å se fremover. 2 2
AprilLudgate Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar ❤️ Desverre har jeg opplevd det motsatte, i starten når mannen min fortalte sine nære venner om meg fikk han spørsmål som «skal du virkelig være sammen med en alkoholiker?» og jeg har hatt svært dårlige møter med forsikringsselskaper hvor jeg får blankt avslag på personforsikringer. Det er mye stigma og fordommer ute og går som har gjort at jeg føler mer på skam enn glede over hvor langt jeg har kommet. Anonymkode: 2be81...2d7 Du har kommet langt, og det er bra Men det er fortsatt relativt kort tid siden du hadde et alvorlig helseproblem med svært tung og destruktiv avhengighet. Da er jo et helt relevant spørsmål hvordan du vil takle eksempelvis fødselsdepresjon/ekstrem søvnmangel osv. Så om du blir spurt må du iallefall ikke holde til tilbake informasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 For alt i verden! Vær ærlig og si sannheten. Vær tydelig på at det er et tilbakelagt kapittel. Få gjerne med en skriftlig bekreftelse fra fastlege på at dette ikke har vært et problem på en stund. Jeg hadde diagnosen «skadelig bruk av alkohol» etter å ha håndtert hverdagen med alkohol i en periode på et par måneder. Dette ble et problem da jeg og samboer søkte ifv behandling 6 år senere. Erfaringen din er langt mer omfattede og ferskere. Det dummeste du gjør er å lyve om det. Jeg fikk beskjed om at grunnen til at vi fikk innvilget ivf var erklæring fra fastlegen og at jeg tok det opp selv. Hadde jeg ikke tatt det opp, hadde det blitt avslag. Så vær ærlig og vis at du har et avklart forhold til det. Anonymkode: cf866...70a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå