Gå til innhold

Spleiset du og mannen din på IVF medisiner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom plutselig til å tenke på noe 🫣 Vi er i gang med prøving og jeg var og hentet ut medisiner til den nette sum av 16300kr. Samboeren min har vært med på hver eneste utredning, legetime og telefonsamtale og det har alltid vært snakk om *medisiner* men ikke hvor dyrt det faktisk er. Tror ikke han har fått med seg summen 😅 Spleiset dere med partner på medisiner eller betalte du selv? Han har ingen problemer så det er på grunn av meg vi må ha IVF. 

Anonymkode: 8343d...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde felles økonomi før vi bestemte oss for å bli en familie. 

Men om ikke ville det jo vært helt naturlig at det gikk fra felleskontoen. Akkurat slik p-piller gjorde før vi ble prøvere. 

Anonymkode: 92559...be5

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte alle rundene med ivf-behandling i utlandet på litt over 300 000.

Anonymkode: 06431...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at vi er samboere men har ikke felles økonomi annet enn matkonto og en feriekonto felles enn så lenge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er en utgift man skal stå for alene. Det er da like mye hans barn på sikt. 

Anonymkode: a3732...a21

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn er et felles prosjekt derfor tenker jeg at det er naturlig at begge foreldrene bidrar til dette.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF er jo relatert til felles barn. Utgifter og kostnader assosiert med barnet etter at det har kommet til verden må jo fordeles på to. Hadde tatt det som en selvfølge at han er økonomisk involvert i selve familieforsøkelsen også? 

Endret av Turtellure12
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til;

om han hadde dratt frem at jeg måtte betale fordi jeg var problemet (ikke at du skriver det, altså) så hadde jeg avbrutt forsøket, og droppet mannen. Altså... barn er et felles prosjekt. Om alt var tipp topp hos deg kunne det likevel vært ukjente forhold hos han, eller kombinasjonen av dere to. Så å begynne med slike argumenter sier mye om hva slags mann det er, og hva slags fremtid som venter en når det kommer til kostnader knyttet til barnet. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Hun som bruker de betaler de.

Anonymkode: bbf53...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det tirsdagsunderholdningen din 😅 Tror det er en stund siden du var i nærheten av "prøving", for å si det slik

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Glemte å si at vi er samboere men har ikke felles økonomi annet enn matkonto og en feriekonto felles enn så lenge :) 

Ville opprettet en IvF konto i tillegg om ikke 100% felles økonomi er et alternativ nå. Blir MYE utgifter knytt til det. 

Anonymkode: 3f7cf...27b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville opprettet en IvF konto i tillegg om ikke 100% felles økonomi er et alternativ nå. Blir MYE utgifter knytt til det. 

Anonymkode: 3f7cf...27b

Hvilke andre utgifter enn medisiner? :) Vet at man betaler pr innsett også, hva annet er det? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom plutselig til å tenke på noe 🫣 Vi er i gang med prøving og jeg var og hentet ut medisiner til den nette sum av 16300kr. Samboeren min har vært med på hver eneste utredning, legetime og telefonsamtale og det har alltid vært snakk om *medisiner* men ikke hvor dyrt det faktisk er. Tror ikke han har fått med seg summen 😅 Spleiset dere med partner på medisiner eller betalte du selv? Han har ingen problemer så det er på grunn av meg vi må ha IVF. 

Selvfølgelig gjorde vi dette. Man er 2 om å lage barn. Vi kom til slutt opp i å bruke litt over 300 000,- før jeg ble gravid. Hadde aldri kunnet betalt alt alene.

Anonymkode: 221e4...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må bare legge til;

om han hadde dratt frem at jeg måtte betale fordi jeg var problemet (ikke at du skriver det, altså) så hadde jeg avbrutt forsøket, og droppet mannen. Altså... barn er et felles prosjekt. Om alt var tipp topp hos deg kunne det likevel vært ukjente forhold hos han, eller kombinasjonen av dere to. Så å begynne med slike argumenter sier mye om hva slags mann det er, og hva slags fremtid som venter en når det kommer til kostnader knyttet til barnet. 

Hvem det er sin "skyld" skal ikke ha noe å si. Vi måtte gjennom ivf pga han ikke hadde svømmere. Men jeg betaler med glede halvparten av kostnadene.

Anonymkode: 221e4...7ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Seriøst?

Her hadde vi allerede felleskonto.

Anonymkode: 6b094...195

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som har med vårt felles sexliv eller barna våre (helt fra vi begynner å prøve) dekkes økobomisk av oss begge. Kondomer kjøper vi annenhver gang feks. Mannen min har også ofte med bind til meg når han kommer fra butikken. 

Anonymkode: 5e8ea...781

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte fra felleskontoen. Med mindre den ene hadde hatt mye bedre økonomi, hadde det ikke vært aktuelt at en av oss skulle betale alene. 

Anonymkode: 85bc6...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte alt alene for alle forsøkene. Har nå to barn, men ingen mann lenger 💜😅

Anonymkode: 1e98f...496

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når du må bruke ord som «spleise» om mannen din burde dere ikke få barn. 

Anonymkode: 33633...52c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...