AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #21 Del Skrevet 3. januar 2023 Regner med det var andre ting enn at du glemte å sette bilen i p som gjorde at du strøk... Anonymkode: 9103f...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #22 Del Skrevet 3. januar 2023 Buskerudjenta23 skrev (17 minutter siden): Til info så har jeg vært helt rolig under kjøring med kjøreskolen og privat, men jeg fikk prestasjonsangst nå på selve eksamen. Det er mange som får det, det betyr ikke at man er farlige og stresset hver gang man kjører, men sliter med å roe nervene under eksamen.. Jeg strøk også første gang på grunn av prestasjonsangst! Kjørelæreren sa rett ut at jeg ikke gjorde noen konkrete kjørefeil, men at jeg viste såpass høyt stressnivå og nervøsitet at han ikke kunne gi meg førerkort med god samvittighet. Han sa også at jeg ville stå med glans om jeg bare beholdt roen og viste at jeg var trygg på meg selv ved neste oppkjøring - og det gjorde jeg! Vet det suger, og det er sikkert ekstra emosjonelt for deg nå når du ville time det med graviditeten, men ikke la dette knekke deg! Lær heller av det, så kommer du sterkere ut av dette, både mestringsverdig og mentalt! Og trafikken får en tryggere trafikant! Det er for mange triste ulykker som skjer fordi noen er uoppmerksom, tråkker på feil pedal eller rygger inn i et barn, så husk at kjørelærerens nei ikke er personlig mot deg, men basert på lang erfaring! Anonymkode: 64eb1...0af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buskerudjenta23 Skrevet 3. januar 2023 #23 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Regner med det var andre ting enn at du glemte å sette bilen i p som gjorde at du strøk... Anonymkode: 9103f...1d2 Jeg har jo aldri sagt at det var grunnen til at jeg strøyk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #24 Del Skrevet 3. januar 2023 Forstår godt at det er veldig kjedelig å ikke få lappen før du føder. Dessverre ble det slik, og det må du akseptere. Jeg var pissnervøs på siste kjøretimen rett før oppkjøring, men greide å bruke den timen til å riste det av meg. Litt motsatt av hva du gjorde. Det som reddet meg på oppkjøringen var at nettopp det tekniske med bilen kunne jeg godt, slik at jeg heller kunne fokusere på trafikkbildet. Jeg stoppet eller tok meg ekstra god tid når jeg merket at jeg begynte å stresse. For uansett hvor lite det er ens egen feil at man bli nervøs, kan det skape farlige situasjoner. Ta lærdommen av det, og prøv igjen når du er klar. Hjelper vel lite å si det, men når du får lappen ser du deg ikke tilbake, og den ekstra tiden det tar betyr ikke så mye. Anonymkode: c641a...48e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #25 Del Skrevet 3. januar 2023 Buskerudjenta23 skrev (11 minutter siden): Jeg har jo aldri sagt at det var grunnen til at jeg strøyk. Det bare fremstår litt sånn i tråden 🤷♀️ Men du klarer det sikkert neste gang. Bruk dette som en erfaring, neste gang vet du hva du går til. Kjempekjipt å stryke, har gjort det selv! Lykke til med både baby og oppkjøring 😊 Anonymkode: 9103f...1d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #26 Del Skrevet 3. januar 2023 Dersom noen blir "super-stresset" under en sånn oppkjøring, så blir de kanskje super-stresset når de skal kjøre vanlig etter å ha mottatt førerkortet deres også. Hva om du har blitt så godt vant til å hele tiden ha en kjøre-leder sammen med deg i løpet av kjøringen at du blir stresset når du skal kjøre uten? Anonymkode: 9a9c9...0fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #27 Del Skrevet 3. januar 2023 Tenker du må øve på å kontrollere nervene og ikke la andre stresse deg fremfor å ta millioner flere kjøretimer. Anonymkode: 35fba...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #28 Del Skrevet 3. januar 2023 Tenker at hvis du allerede er så stresset at det kvalifiserte til stryk, så har du en vanvittig jobb og gjøre til neste oppkjøring. Tenker da på baby. Du må venne baby til å være med barnevakten, og du må ikke la deg stresse og uroe ved å tenke på hvordan det går med baby når du har oppkjøring. Anonymkode: a5c7f...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #29 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg har en nyfødt og tar kjøretimer. Det er litt upraktisk, men det går egentlig ganske greit. Så trekk pusten, rist det av deg og gå videre. Du kommer til å få lappen en dag, men det tar litt lenger tid en du håpet. Lykke til med lappen, og ikke minst, med baby❤ Anonymkode: ae334...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #30 Del Skrevet 3. januar 2023 Vi er MANGE som har strøket på oppkjøring hi. Sånn skjer. Jeg også fikk fullstendig prestasjonsangst på første oppkjøring, og jeg er egentlig ganske rolig i stressede situasjoner. Kjørelæreren min sa til meg at han aldri hadde latt meg stille på oppkjøring om jeg ikke var klar. Så jeg forsøkte igjen kort tid etterpå og sto. Lykke til, dette ordner seg😊 Anonymkode: fb063...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. januar 2023 #31 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg fikk ikke lappen før jeg var 28...nå vet du hvordan det er..neste gang tenk at du kjører med kjørelærer. Om du føler at du gjør feil mens du kjører.. si det..kjempe viktig..da vet sensor at du skjønner dine feil. Og når dere er ferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #32 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg tok lappen da jeg var i permisjon. Det gikk helt fint. Jeg måtte ut med litt ekstra penger, fordi kjæresten min ikke ville øvelseskjøre med babyen, så da øvelseskjørte jeg med kjøreskolen. Null stress Anonymkode: 1fb86...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 3. januar 2023 #33 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg har hatt førerkort siden 1986. Hva i himmelens navn er parkbrems? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #34 Del Skrevet 3. januar 2023 Strøk første gang jeg også. Var så nervøs og gjorde massevis av feil! Men jeg sto på andre forsøk. Jeg var ekstremt nervøs, og visste at jeg kom til å bli det. Så jeg hadde forberedt meg på hvordan ting skulle være, og jeg la planer for hva jeg skulle gjøre hvis jeg surret med ting. Bestilte oppkjøring kl 9.40, pga mindre trafikk rundt det tidspunktet. Radio på lavt, ga beskjed til sensor at jeg ikke ville prate. Hvis jeg var usikker på fks hvilken vei til høyre jeg skulle ta, så kjørte jeg bare rett frem og fant et sted å snu. I stedet for å surre i kryss eller rundkjøringer. Å tolke skilt osv blir vanskelig for meg når jeg er nervøs. Spurte sensor før timen, om hvor vi skulle kjøre. Blir det rundkjøringer? Landevei? Motorvei? By? Fikk en ganske detaljert forklaring på hvor vi skulle og hva vi skulle gjøre. Da fikk jeg forberedt meg litt kjapt, og kunne fjerne frykten for å kjøre på motorvei og inn mot Oslo. Det slapp jeg nemlig. Jeg måtte ta to pustepauser og roe meg ned. Jeg tok ting helt med ro, og tenkte at dette får ta den tiden det tar. Snakket hele tiden om valg jeg tok, hva jeg tenkte, og ev feil jeg gjorde. Jeg gjorde ikke noen store feil, men hadde mange små. Jeg sto fordi helheten var god, og jeg var bevisst feilene jeg gjorde. Så det som hjalp for meg var å være forberedt på hvordan håndtere nervøsiteten min. Jeg kunne kjøre, og kjører bra nok i dag også. Men jeg får skikkelig prestasjonsangst. Anonymkode: a729e...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #35 Del Skrevet 3. januar 2023 Eva-Lena skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt førerkort siden 1986. Hva i himmelens navn er parkbrems? Håndbrekk Anonymkode: 57161...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #36 Del Skrevet 3. januar 2023 Eva-Lena skrev (4 minutter siden): Jeg har hatt førerkort siden 1986. Hva i himmelens navn er parkbrems? Det håndbrekket kalles nå til dags. Ikke alle biler som har det. Anonymkode: 5ae54...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 3. januar 2023 #37 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håndbrekk Anonymkode: 57161...d7c AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det håndbrekket kalles nå til dags. Ikke alle biler som har det. Anonymkode: 5ae54...ba0 Aha, var egentlig det jeg tenkte meg, men har aldri hørt det ordet noengang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #38 Del Skrevet 3. januar 2023 Strøk også to ganger. Ble øvelseskjøring med baby i bilen, sto på 3.forsøk. Grusomt der og da, men etter å hatt lappen i noen år skal jeg love deg at det ikke betyr noe som helst. Anonymkode: 9b278...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #39 Del Skrevet 3. januar 2023 Buskerudjenta23 skrev (2 timer siden): Jeg surret litt når jeg skulle sette på parkbremsen. Jeg visste jo godt hvor den var, men han måtte liksom påpeke at jeg ikke kjente bilen fordi jeg var så nervøs at jeg kortsluttet når jeg skulle parkere å ta ut nøkkel. Men ikke fikk ut nøkkelen fordi jeg hadde glemt å sette den i park først. Huff kortslutter av så lite, godt du ikke er på vegen alene. Anonymkode: b06ca...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diablito Skrevet 3. januar 2023 #40 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det håndbrekket kalles nå til dags. Ikke alle biler som har det. Anonymkode: 5ae54...ba0 Parkeringsbrems er påbudt, så det har alle biler: Parkeringsbremsen er i kjøretøyforskriften definert som et «Bremseanlegg som skal kunne holde kjøretøyet med last i ro i en oppover- eller nedoverhelning selv om føreren ikke er til stede». Før var det håndbrekk, nå er det stort sett en elektronisk bryter … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå