Gå til innhold

Flere med menn som hele tiden skal påpeke hva de har gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir så lei!! Her gjør jeg mye mer enn han, men han skal alltid påpeke det. «I dag har jeg vasket en maskin», «i dag har jeg ryddet bort hele jula»( noe som ikke er sant, da jeg tok sikkert 80 % i går. Blir sprø av at han alltid skal påpeke hvor mye han gjør. Jeg ser jo det han gjør! Det er jo en selvfølge at han gjør det, denne uken har han 3 formiddager helt for seg selv pga jobb, jeg har barna alene etter jobb. Jeg må hente, kjøre, lage middag, legge osv. Da er det ikke et sånn stort WOW for at en voksen mann bidrar hjemme vel? Jeg blir sprø! Hvordan ville du møtt dette? Også er han slik at han sier «jeg har tatt hele vaskerommet i dag», men han har brettet en maskin liksom og lagt i kurvene. Ikke skapet til barna engang..

Anonymkode: 1faef...301

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får begynne å rose ham da.

Anonymkode: 5d81c...f4e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er noe å irritere seg over i det hele tatt. Du høres hurpete ut.

Anonymkode: 73e15...a3e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han nevner det om han har gjort noe han ikke pleier å gjøre, eller noe som gjøres sjeldent. 

Men det gjør vel jeg og... 

Og så gjør vi samlet omtrent like mye. Og ting er faktisk gjort. 

Mulig du heller bør fokusere på hva problemet er - at dere ikke bidrar like mye? For å nevne at man har gjort noe har vel ikke noe å si fra eller til? 

Anonymkode: 529a9...cea

• Liker 1
Skrevet (endret)

Livet er urettferdig, for oss alle. 

Prøv å si "i dag rygget jeg en fullastet tilhenger rundt huset. Ingen problem det". Det er faktisk helt rart å se hvordan folk mener at damer ikke kan rygge tilhenger (særlig damer mener dette). Men er du mann så er det forventet at du kan...  

Endret av Tiuren
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal være glad for at han gjør noe hjemme.
Min mann gjør ingenting. Ingenting. hadde vært glad om han hadde gjort det du blir irritert for at din mann gjør. 
Ja jeg skjønner hva du mener. Bare overse det da vel

Anonymkode: b1039...135

Skrevet

Tror dette er noe som ligger kodet i det mannlige dna, mannen min er også veldig opptatt av å fortelle hva han har gjort her hjemme😆

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns du skal være glad for at han gjør noe hjemme.
Min mann gjør ingenting. Ingenting. hadde vært glad om han hadde gjort det du blir irritert for at din mann gjør. 
Ja jeg skjønner hva du mener. Bare overse det da vel

Anonymkode: b1039...135

Det finnes alltid noen som har det verre. Alltid. Vi kan alltid finne en enslig arbeidsledig firebarnsmor med helseutfordringer som kan be deg klappe igjen.

Det betyr langt i fra at vi andre skal akseptere ikke-fungerende menn, og være takknemlig for det lille vi får. Med de holdningene hadde jeg vel raskt vært der du og TS er.... 

Anonymkode: 529a9...cea

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er noe å irritere seg over i det hele tatt. Du høres hurpete ut.

Anonymkode: 73e15...a3e

Såpass ja? 😅

Anonymkode: 1faef...301

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får begynne å rose ham da.

Anonymkode: 5d81c...f4e

Nei. 

Anonymkode: 4601b...c02

• Liker 3
Skrevet

Kjempeflott/supert, sier jeg, så er vi ferdig med den saken og han er fornøyd. Koster meg 0 kalorier, og det er så mye hyggeligere enn "Jammen jeg gjorde..." eller ingen respons. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lag en liste over hva du gjør vs det han gjør i hverdagen. Da blir det lettere for ham å se at du sitter med «det tredje skiftet» 

Syns det er helt vilt provoserende at menn vil ha skryt for at de tar oppvasken, rydder osv i eget hjem. I 2023 burde det vært en selvfølge!

Anonymkode: 18531...bb6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, Trolltunge said:

Kjempeflott/supert, sier jeg, så er vi ferdig med den saken og han er fornøyd. Koster meg 0 kalorier, og det er så mye hyggeligere enn "Jammen jeg gjorde..." eller ingen respons. 

Men da forsvinner jo hele dramaet!!! :D

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lag en liste over hva du gjør vs det han gjør i hverdagen. Da blir det lettere for ham å se at du sitter med «det tredje skiftet» 

Syns det er helt vilt provoserende at menn vil ha skryt for at de tar oppvasken, rydder osv i eget hjem. I 2023 burde det vært en selvfølge!

Anonymkode: 18531...bb6

Og det er greit han lager lister til henne, om han følger hennes liste? 

EDIT:

veldig få kvinner liker å bli fortalt hva de SKAL gjøre, det samme gjelder menn. 

Endret av Tiuren
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sånt gidder jeg ikke. Først er han snill, men etterpå skal han si "husker du hva jeg har gjort" eller "husker du ikke hvor snill jeg har vært". Så da var denne "snillismen" fake. Eksen min var sånn. 

Anonymkode: e4f8a...cf3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da sier man takk, og håper han kanskje sier takk for det du gjør. Folk bør slutte å irritere seg over den minste ting. Supert at mannen bidrar hjemme han også 😏

Anonymkode: 3c732...625

Skrevet

Nei heldigvis har jeg en mann som både skjønner selv når noe skal gjøre, og som også skjønner at det er like mye hans jobb som min. 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvor mange mannebarn dere kvinner her inne er gift med...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er det jeg som påpeker stolt hva jeg har gjort. 

Anonymkode: f0c5f...500

Skrevet
Just now, Teatrica said:

Nei heldigvis har jeg en mann som både skjønner selv når noe skal gjøre, og som også skjønner at det er like mye hans jobb som min. 

Jeg kan ikke fatte og begripe hvor mange mannebarn dere kvinner her inne er gift med...

Små prinsesser finne mannebarn?

Skrevet
fru Alving skrev (40 minutter siden):

Tror dette er noe som ligger kodet i det mannlige dna, mannen min er også veldig opptatt av å fortelle hva han har gjort her hjemme😆

Jepp 😂 Samme her! Mannen trenger ros og anerkjennelse uansett hvordan det han har gjort kan sammenlignes med hva jeg gjør. Også sånne ting som jeg i likhet med TS kaller en selvfølge.

Men skjønner godt at du blir sprø TS, når du har stått på med ungene alene i dagesvis og han skal ha ros for helt normale ting 🙈 Blås det ut her!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...