Gå til innhold

Slutte med nattammingen, når siste amming? Med flere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg med tråden om søvn ved 11 mnd. I dag kutter vi nattammingen, men jeg har et par spørsmål rundt. 

Når bør siste amming være? Og når "kan" han få igjen på morgenen? Med eldste ammet jeg før vi la oss i 23tiden, og så sov hun i 4-6 timer før hun fikk komme over i vår seng, fikk pupp og sov et par timer til. Hun våknet av og til på natten lenge, men klarte seg fint med smokk og kos. Han her roer seg jo bare med puppen. 

Og hva om natten stort sett blir skriking og våken att - hvordan gjør man det med rutiner på dagtid, for å ikke fucke opp for neste natt igjen? Vekke til vanlig tid, holde våken til dupp, og vekke hvis han sover lengre enn vanlig? (2,5-3 timer er vanlig, sover kun 1 dupp) 

Anonymkode: 27dbd...d64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjørte fra legging til 06 på morgenen.

Dagrutinene kan bli litt merkelige de første dagene, men hos oss gikk det seg raskt til. Se på det som nye rutiner etter avvenning, ikke prøv å tvihold på de gamle. Følg babyen sine behov :) 

Anonymkode: cf5dc...f2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi kjørte fra legging til 06 på morgenen.

Dagrutinene kan bli litt merkelige de første dagene, men hos oss gikk det seg raskt til. Se på det som nye rutiner etter avvenning, ikke prøv å tvihold på de gamle. Følg babyen sine behov :) 

Anonymkode: cf5dc...f2f

Takk for svar. 

Han gråt som han gjør når han faller og slår seg, uten å stoppe, i 1 time. Jeg tok han opp og trøstet stort sett uten hell, men et og annet sekund med gråtepause ble det. Jeg la han ned igjen etter å ha trøstet litt, også når han gråt, og lå nedfor senga hans med handa inne hele tiden han var i sengen. Han gråt og gråt og snørret og siklet var over hele ansiktet omtrent. Tilbydde vannflaske og smokk i fleng, han dytta bare unna og peiva med hendene foran ansiktet. 

Så ga jeg etter, og lagde en flaske erstatning meget utvannet. Typ 3 skjeer på 200++ ml vann. Han drakk kanskje 20-30 ml i fanget mitt før han ikke ville ha, men var fornøyd nok. La han ned og han begynte å gråte med en gang, men jeg prøvde å gi han vannflasken da - og han tok den. Han drakk, liggende på sida som når han får pupp, og halvsov mens han drakk vann. Nå sover han, og jeg er spent på når og hvordan det blir når han våkner igjen. Pupp blir det i hvertfall ikke før det er morgen... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for svar. 

Han gråt som han gjør når han faller og slår seg, uten å stoppe, i 1 time. Jeg tok han opp og trøstet stort sett uten hell, men et og annet sekund med gråtepause ble det. Jeg la han ned igjen etter å ha trøstet litt, også når han gråt, og lå nedfor senga hans med handa inne hele tiden han var i sengen. Han gråt og gråt og snørret og siklet var over hele ansiktet omtrent. Tilbydde vannflaske og smokk i fleng, han dytta bare unna og peiva med hendene foran ansiktet. 

Så ga jeg etter, og lagde en flaske erstatning meget utvannet. Typ 3 skjeer på 200++ ml vann. Han drakk kanskje 20-30 ml i fanget mitt før han ikke ville ha, men var fornøyd nok. La han ned og han begynte å gråte med en gang, men jeg prøvde å gi han vannflasken da - og han tok den. Han drakk, liggende på sida som når han får pupp, og halvsov mens han drakk vann. Nå sover han, og jeg er spent på når og hvordan det blir når han våkner igjen. Pupp blir det i hvertfall ikke før det er morgen... 

Bra jobba :) og du er sterk som stod i det. 

Anonymkode: 9c0b8...3a5

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk resten av natta og i dag? Har og en som spiser veldig ofte og skriker ekstremt om hun ikke får jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få til å slutte.. Skrev en tråd om det for litt siden og da fikk jeg flere som sa jeg burde kutte gradvis ikke helt. Sies så mye forskjellig 😕

Anonymkode: 1459d...1a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan gikk resten av natta og i dag? Har og en som spiser veldig ofte og skriker ekstremt om hun ikke får jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få til å slutte.. Skrev en tråd om det for litt siden og da fikk jeg flere som sa jeg burde kutte gradvis ikke helt. Sies så mye forskjellig 😕

Til TS: Har ikke lest den tråden du sikter til, men hvor er partneren din? Kan være enklere med en som ikke lukter og assosieres med mat.

Til den jeg siterte: Babyer, foreldre, livssituasjoner, meninger og omstendigheter er forskjellige, så derfor blir det sagt så mye forskjellig. Dere må nesten vurdere og prøve ut fra deres situasjon.

Anonymkode: 640fb...0a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kremt. Ja, nei... Jeg ga etter og tok han i min seng kl 0340, hvor han så også fikk pupp. Men til mitt forsvar så sov han fra forrige innlegg ca 2345 til kl 0315, det er nok det lengste strekker på en stund 😅

Ja, jeg har også lest om gradvis nedtrapping, jeg tror man bare må finne det som passer en best. De som gjorde det gradvis selv vil jo aldri vite om det hadde funket enda bedre med cold turkey, og omvendt. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Til TS: Har ikke lest den tråden du sikter til, men hvor er partneren din? Kan være enklere med en som ikke lukter og assosieres med mat.

Til den jeg siterte: Babyer, foreldre, livssituasjoner, meninger og omstendigheter er forskjellige, så derfor blir det sagt så mye forskjellig. Dere må nesten vurdere og prøve ut fra deres situasjon.

Anonymkode: 640fb...0a7

Samboer sover på rommet til eldste så lenge babyen våkner så mye på natt, så en av oss får en god natts søvn og kan ta morgenskiftet. Jeg får ikke sove når jeg hører babyen gråte, så det er dødfødt å bytte om på det. Han står opp med barna når babyen våkner for dagen, mellom 06-0730 alt ettersom, så sover jeg hovedsaklig så lenge jeg vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...