mandel92 Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Det er ingen ledige fastleger her jeg bor, har vært ansatt et sted i 50 dager og kan derfor ikke bruke egenmelding. Jeg har fått influensa og klarer derfor ikke gå på jobb. Hva gjør jeg da? Legevakt? Har også noen smerter jeg skulle ha sjekket ut, men er på plass nummer 60 på venteliste på fastlege, tar jo sikkert 1 år hvertfall å få lege. Det er ingen private leger her. hva gjør jeg?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Har du flyttet fra et annet sted og har fortsatt fastlege der? I tilfelle kunne du ringt dit, kanskje du kan få en sykemelding over telefonkonsultasjon. Noen steder får man komme til legevakten dersom man ikke har fastlege, dette kan du jo undersøke. Det er litt ulik praksis på dette. Du kan også kontakte kommunen der du bor, for å få informasjon om hva du bør gjøre. Noen legekontor tar også i mot pasienter som ikke har fastlege i kommunen. Jeg fikk komme til et fastlegekontor i en annen kommune da jeg var på ferie der, det er bare å ringe å høre. Anonymkode: cb323...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå