Tuppeluri Skrevet 11. januar 2023 #41 Skrevet 11. januar 2023 Benytter muligheten til å vise denne tiktoken Uansett hvor gammel du er, så er du ikke for gammel til å like noe form for musikk. Jeg er en alt likende. Jeg liker det som fenger. Har i perioder likt en sjanger mer enn andre, men alt ettersom hva slags livssituasjon jeg er i, og hva som er fristende å høre på. En periode hørte jeg masse på hardstyle og Nightcore. En annen hørte jeg omtrent bare metall og heavy metal. Nå hører jeg på Kaptein Sabeltann og Arne Alligator Sterkt preget av 2åringen 1 1
Maestro Skrevet 11. januar 2023 #42 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis man er så glad i musikk som det høres ut som om du er, burde du begynne å spille et instrument selv (om ikke du allerede gjør det); man får et helt nytt forhold til musikken når man ser hvordan den er bygget opp, og hvordan tilsynelatende tilfeldige toner kan føre til harmonier av en annen verden når de settes sammen. Har selv tatt en titt på hvordan Billie Eilish skriver sangene sine, og det virker som om det er broren som står bak det meste; akkord- og melodibruken er ikke imponerende i forhold til hva andre artister klarer å få til. Anonymkode: 29e27...fc4 Jeg har spilt litt gitar da jeg var 14.
Gjest Agent smith Skrevet 12. januar 2023 #43 Skrevet 12. januar 2023 Somba9 skrev (På 6.1.2023 den 12.31): Jeg vil si. Du må være litt død for å like musikken hennes. Seriøst hun har knapt stemme til å synge i det hele tatt, på lik linje som Adele. Hipster musikk er det verste 😆 sier du at adele ikke kan synge😄
Embla Othea Skrevet 12. januar 2023 #44 Skrevet 12. januar 2023 All musikk er aldersuavhengig. Kjør på! 1
Gjest Agent smith Skrevet 13. januar 2023 #45 Skrevet 13. januar 2023 Jeg liker det jeg liker. Driter i om det passer til min alder
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #46 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 4.19): Da man var 11, virket alle over 12 gamle, og de over 16 gikk stort sett i samme aldersgruppe som en 80-åring på gamlehjemmet. Så det virker som om 11-åringen har avskrevet musikksmaken din; du kunne like gjerne ha hørt på Sputnik eller dansemusikk for spreke 90-åringer - universet du befinner deg i, er et annet sted enn der hun er, så dette blir jo ditt valg. Og nettopp derfor er det ikke så lurt når tenåringer har venner eller kjæresten på besøk, og inn kommer foreldrene - ikke for å spørre om de vil ha saft og kaker - men for å snakke om den siste hitlåten til artisten ungdommen selv hører på; når gamlingene har adoptert den samme ungdomsmusikken som de unge, blir dette så pinlig at man får lyst til å søke asyl i Kina. Noe helt annet er når ungdomsgenerasjonen har funnet frem til klassiske grupper som Beatles fra besteforeldrenes tid - da er det de som er bråmodne. Kort sagt - ungdom kan ta til seg gammel musikk og være kule, men ikke omvendt. Anonymkode: 29e27...fc4 Du må ha misforstått ett eller annet noe grundig. 11-åringen min er i nedre sjikt av Billie Eilish' målgruppe, og digger henne. Hun mener oppriktig at TS ikke er for gammel. Med kommentaren 'it's your taste' refererer hun til at TS - som alle andre - har den smaken hun har og musikk ikke har aldergrense. Helt utrolig egentlig, at en 11-åring er mer tolerant rundt menneskers rett til individuelle preferanser enn svært mange voksne - i alle fall etter svarene her å dømme. Anonymkode: fbac2...633 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå