Gå til innhold

På fridagene mine gjør jeg absolutt ingenting!! Noe feil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber nesten fulltid. Det vil si, omtrent hver dag, men har dager med kortere vakter. De dagene jeg faktisk har fri så gjør jeg ikke annet enn å være hjemme og skrolle på nett. Jeg går ikke ut fordi det er ikke noe å finne på. Bruker bare penger. Det fungerer ikke sånn lenger at man møter venner heller, for de er også på jobb, folk er veldig ofte syke ellers så er de slitne eller bortreist. Det gir meg heller ikke så mye å henge med folk, da jeg synes det bare er tomt prat. 
Så, jeg er hjemme, trakter kaffe mens jeg spiser og sitter ellers i godstolen. Gjør ingenting. Vasking trengs ikke da jeg alltid går over litt og litt. Har vasket klær i dag da. 
Men hva finner du på på fritiden? Jeg får liksom litt angst når jeg ikke gjør noe, kanskje fordi jeg som barn lærte at å sitte inne hele dagen var «fyfy». Jeg kan jo gå turer, men det er liksom ikke å gjøre noe på samme måte. 

Er det noe galt med meg? 

Anonymkode: 7f0ee...b22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du i godstolen? Ser i veggen?

Anonymkode: a43fe...0db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør du i godstolen? Ser i veggen?

Anonymkode: a43fe...0db

Nei, på pc eller mobilen ;) men det er liksom som å gjøre ingenting.. 

Skrevet

Må man gjøre noe?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar meg daglig på sofaen med mobilen. Faktisk akkurat nå også.

Anonymkode: 49818...165

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På fridager gjør jeg det jeg har lyst til. Det innebærer som regel en eller flere av disse tingene:

- Tur i skogen med hunden (noen ganger tur med andre da jeg kjenner folk som jobber skift eller ikke jobber av ulike grunner)
- Lage meg en god middag som tar litt lenger tid som jeg ikke orker prioritere i hverdagen. Gjerne med et glass vin til.
- Lese en god bok
- Spille spill
- Binge TV-serie

Anonymkode: 8ac58...b08

AnonymBruker
Skrevet
Sultan skrev (3 minutter siden):

Må man gjøre noe?

Jeg føler liksom det, men vet ikke hva.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund, så blir jo tur med den uansett dag, men på fridager kan vi gå lengre og leke mer. Ellers leser jeg, ser på TV og så har jeg flere folk i livet jeg liker å møte. Men det _er_ skikkelig deilig å dra seg og. Det er lov. Om du trives med det: øv på å kos deg med det heller enn å tenke på regler andre setter for deg.

Anonymkode: 6e57c...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre «ingenting» er ganske vanlig. Og positivt. 

Anonymkode: 9cb0d...b26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør heller ikke noe særlig på fridagene mine. Sitter å ser på Tv, film, serier på min LG 83" C1 oled som regel.

Anonymkode: 4a65d...bac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det beste du kan gjøre for kroppen og hodet er å gjøre "ingenting" på fridagene dine.

Slappe helt av, la skuldrene senke seg, få ned nivået av stresshormoner i kroppen og bare eksistere i nuet.

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (12 minutter siden):

Det beste du kan gjøre for kroppen og hodet er å gjøre "ingenting" på fridagene dine.

Slappe helt av, la skuldrene senke seg, få ned nivået av stresshormoner i kroppen og bare eksistere i nuet.

Men er ikke mennesker skapt for å gjøre ting? Jeg vet liksom ikke når man kan godta seg å daffe:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men er ikke mennesker skapt for å gjøre ting? Jeg vet liksom ikke når man kan godta seg å daffe:)

Hva skjer når mennesker gjør ting hele tiden og ikke lar verken kroppen og hodet slappe av?

Stress.

Og stress fører til.....?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jobber nesten fulltid. Det vil si, omtrent hver dag, men har dager med kortere vakter. De dagene jeg faktisk har fri så gjør jeg ikke annet enn å være hjemme og skrolle på nett. Jeg går ikke ut fordi det er ikke noe å finne på. Bruker bare penger. Det fungerer ikke sånn lenger at man møter venner heller, for de er også på jobb, folk er veldig ofte syke ellers så er de slitne eller bortreist. Det gir meg heller ikke så mye å henge med folk, da jeg synes det bare er tomt prat. 
Så, jeg er hjemme, trakter kaffe mens jeg spiser og sitter ellers i godstolen. Gjør ingenting. Vasking trengs ikke da jeg alltid går over litt og litt. Har vasket klær i dag da. 
Men hva finner du på på fritiden? Jeg får liksom litt angst når jeg ikke gjør noe, kanskje fordi jeg som barn lærte at å sitte inne hele dagen var «fyfy». Jeg kan jo gå turer, men det er liksom ikke å gjøre noe på samme måte. 

Er det noe galt med meg? 

Nei. Jeg er sånn jeg og. Spesielt nå om vinteren. 

Anonymkode: 04238...e92

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullstendig normalt og lov å gjøre ingenting. Samfunnet har lagt opp til at produktiv = bra, men det er ikke sant. Du er like viktig om du ikke er produktiv (f.eks jeg som er kronisk syk). Slapp av med god samvittighet.

Anonymkode: 98257...94a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...