AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Har bakovervendt livmor og planlegger å bli gravid. Har per nå mye plager med det i forbindelse med menstruasjon, fordi jeg får mye problemer med mye smerter ved luftavgang og avføring. Det er så vondt med avføringen at jeg ikke klarer å presse noe som helst, og hvis den da ikke er helt supermyk så er det ekstremt utfordrende å gå på do og jeg må prøve mange ganger og styre mye. Ser for meg at et foster inni livmora vil presse enda mer på tarmen enn slik det er i dag, og lurer da på andres erfaringer med bakovervendt livmor og svangerskap? Var det problematisk med avføringen og hva gjorde dere isåfall med det? Anonymkode: c149a...ad0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Det var helt uproblematisk. Har ikke noe problem med avføring når jeg ikke er gravid heller, da. Men gynekologen sa til meg at når man blir gravid så blir livmoren større og «retter seg ut», uansett hvilken vei den var orientert i utgangspunktet. Anonymkode: 4fed8...c8b 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 (Dvs jeg ble tregere i magen da jeg var gravid, men det blir de aller fleste, det er hormonelt.) Anonymkode: 4fed8...c8b
Pillowtalk Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Det høres ut som endometriosesmerter. Er smertene tilknyttet dobesøk sykliske? Jeg har endo, bakovervendt livmor og vært gravid 2 ganger. Livmora «popper» fremover når den vokser seg stor. Men tarmene presses uansett masse med baby i magen. Dog ikke slike smerter du beskriver over. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Som skrevet over så vil den etter hvert rette seg opp når du går gravid. Ikke i starten, og da kan avføring bli en utfordring, men det er det i større eller mindre grad uansett når man er gravid. Tviler på det blir verre enn ved menstruasjon, det ble det iallefall ikke for meg og jeg sliter med det samme som deg ts. Anonymkode: 23bb9...ff7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 Du må jo være forstoppet. Ikke sjanse i havet for at en normal, bakovervendt livmor gir symptomene du beskriver. Anonymkode: 6bc53...607 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Null problem for meg. Fikk ikke så stor mage pga at babyen ligger innover da:) Anonymkode: 0697d...d3b
Urwa Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Jeg har bakovervendt livmor og 4 barn. Eneste ulempen for var at det måtte en erfaren jordmor til for å sjekke åpningen under fødselen hver gang. De fleste klarte ikke det og det var vondt😰
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Hadde ingen sånne problemer med bakovervendt livmor, hverken før graviditet eller under graviditet.. Jordmor her og sa at livmoren "rettet seg opp" når den vokste så det hadde ikke så mye å si at den var bakovervendt. Anonymkode: cff5a...623
Leviora Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Det ga ingen problemer, forstoppelse er vanlig når man blir gravid uansett. Jeg passet på å spise mye fiber og linfrø, drikke mye vann og hvis det ikke hjalp tok jeg laktulose. Det eneste som ble lagt merke til var at det var litt vanskeligere å se baby på tidlig ultralyd (uke 9). Som flere sier retter livmoren seg oppover i takt med fosterets vekst.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Pillowtalk skrev (På 3.1.2023 den 22.41): Det høres ut som endometriosesmerter. Er smertene tilknyttet dobesøk sykliske? Jeg har endo, bakovervendt livmor og vært gravid 2 ganger. Livmora «popper» fremover når den vokser seg stor. Men tarmene presses uansett masse med baby i magen. Dog ikke slike smerter du beskriver over. Ja, det er sterk mistanke om endometriose i utgangspunktet, men gynekologene greier ikke se bak livmora der de trodde endometriosen satt da jeg opererte for det for 10 år siden. Men jeg har hatt veldig god kontroll over menstruasjonene og har derfor ikke hatt noe problemer (utenom de få gangene jeg menstruerer) på snart 10 år. Jeg har bare smerter tilknyttet dobesøk når jeg menstruerer. For 10 år siden hadde vel mer kroniske smerter. Tusen takk for svar Anonymkode: c149a...ad0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 22.51): Du må jo være forstoppet. Ikke sjanse i havet for at en normal, bakovervendt livmor gir symptomene du beskriver. Anonymkode: 6bc53...607 Jeg har IBS og har løs mage Anonymkode: c149a...ad0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #13 Skrevet 10. januar 2023 Jeg har veldig bakovervendt livmor. Aldri hatt slike problemer som du nevner. Det som har vært utfordring var å få inn modningspiller da jeg ble satt igang. Det var sykt vondt og de knota veldig med å få de inn bak mormunnen. Anonymkode: 504d5...301
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #14 Skrevet 10. januar 2023 Så det er derfor jeg får så vondt mtp trykking osv ved menstruasjon… aldri hørt om, men nå gikk det opp et lys. Aldri hatt noen slike smerter under graviditetene. Ikke ved avføring eller fødsel. Første graviditet ble jeg veldig løs i magen, så hadde aldri noen problemer. Nå er jeg ekstremt treg i magen og kan gå så lenge at jeg får kynnere pga forstoppelse. Det er nok hormonelt, og gir ingen relaterbare smerter som ved menstruasjon. Jeg har hverken endometriose eller pcos, så de smertene du beskriver er nok bare bakovervendt livmor. Anonymkode: 0738b...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå