AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Må ha nye briller siden mine er ødelagte. Må ta ny synstest siden det er noen år siden nå. Ingenting har forandret seg, men bør jeg sjekke for andre ting om jeg ikke har merket noe ubehag? Kan jeg ha øyesykdom uten å merke noe? Anonymkode: 3a4e3...36b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må ha nye briller siden mine er ødelagte. Må ta ny synstest siden det er noen år siden nå. Ingenting har forandret seg, men bør jeg sjekke for andre ting om jeg ikke har merket noe ubehag? Kan jeg ha øyesykdom uten å merke noe? Anonymkode: 3a4e3...36b Er det ikke slik at helsesjekk er standard på alle synsundersøkelser i dag? Tror ikke forhøyet trykk er ting man merker, men som er lurt å sjekke ift. grønn stær. Anonymkode: 623f1...e31
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det ikke slik at helsesjekk er standard på alle synsundersøkelser i dag? Tror ikke forhøyet trykk er ting man merker, men som er lurt å sjekke ift. grønn stær. Anonymkode: 623f1...e31 Ser ut som det er dyrere med helsesjekk. Det andre er bare styrke. Men fant ut av det Brilleland har visst standard med alt dette om jeg forstår riktig. Anonymkode: 3a4e3...36b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Du trenger ikke å bestille helsesjekk, for min oppfatning er at optiker henviser til øyelege hvis h*n mistenker grønn eller grå stær, eller andre øyesykdommer. Det ble i hvertfall gjort i mitt tilfelle. Jeg betalte bare det synsundersøkelsen kostet, og en liten egenandel når jeg var hos øyelegen. Var der faktisk i går, ble henvist i oktober. Jeg har muligens kolobom. Anonymkode: fc4f3...ca2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du trenger ikke å bestille helsesjekk, for min oppfatning er at optiker henviser til øyelege hvis h*n mistenker grønn eller grå stær, eller andre øyesykdommer. Det ble i hvertfall gjort i mitt tilfelle. Jeg betalte bare det synsundersøkelsen kostet, og en liten egenandel når jeg var hos øyelegen. Var der faktisk i går, ble henvist i oktober. Jeg har muligens kolobom. Anonymkode: fc4f3...ca2 Kan jeg spørre hva de gjør på synsundersøkelsen. Er det ingen sjekk av netthinne eller annet. Kun sjekk av synsstyrke? Anonymkode: 623f1...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå