AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Men broren er homofil.. plutselig har han begynt å gjøre narr av homofile på SoMe, er imot pride etc (men er mer direkte om det på SoMe, mer diskret ovenfor meg). Han har hatt et anstrengt forhold til broren de siste årene, ikke før. Årsaken beskriver han at han føler at broren ikke er interessert nok i kontakt med han og at han føler seg tilsidesatt. Broren kom ut som homofil for mange år siden, mens kjæresten fortsatt var i tenårene. Vi er i slutten av 40 årene nå.. føler det er et betent tema å ta opp, men så føler jeg samtidig påvirker mine store barn med små diskret drypp mot pride og homofile.. Hvordan kan jeg ta opp dette på best mulig måte? Redd for å gjøre vondt verre. Anonymkode: f11e8...072
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Han er vel homofil selv da. Kanskje hatt en opplevelse med en mann oh da øker behovet for å distansere seg fra egen legning. Anonymkode: 78209...908 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er vel homofil selv da. Kanskje hatt en opplevelse med en mann oh da øker behovet for å distansere seg fra egen legning. Anonymkode: 78209...908 Hvorfor skulle han distansere seg? Han kommer fra en familie hvor det å være homofil er helt greit. Det har aldri vært skambelagt noensinne. Anonymkode: f11e8...072
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Det er mange som har fått LGBTQ+ folk opp i halsen siste tiden/året/årene. De lager for mye styr og ståhei i SoMe blant annet. Folk aksepterer de jo, men legning og kjønnsidentitet har for enkelt blitt altoppslukende. Kan det være grunnen? Anonymkode: ffcfd...c72 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Det er ikke greit at han gjør narr av homofile, men hvorfor gjør det noe at han er imot pride ? Anonymkode: 62902...17e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er mange som har fått LGBTQ+ folk opp i halsen siste tiden/året/årene. De lager for mye styr og ståhei i SoMe blant annet. Folk aksepterer de jo, men legning og kjønnsidentitet har for enkelt blitt altoppslukende. Kan det være grunnen? Anonymkode: ffcfd...c72 Ja, det er det han sier. At det er for mye Anonymkode: f11e8...072
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, det er det han sier. At det er for mye Anonymkode: f11e8...072 Ja og det er han ikke alene om å mene. Det er trist men naturlig. Folk er ikke homofober, men det må da være plass til andre emner her i verden enn legning og kjønnsidentitet. Anonymkode: ffcfd...c72 4 1
Million Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvorfor skulle han distansere seg? Han kommer fra en familie hvor det å være homofil er helt greit. Det har aldri vært skambelagt noensinne. Anonymkode: f11e8...072 HAN kan ha andre synspunkter på det enn familien, vel? Man er ikke nødt til å ha eksakt samme tanker, følelser og synspunkter på temaer, særlig slike, som resten av familien måtte ha. Kanskje han har kamerater (en eller flere) som slenger dritt eller spydigheter om homofile? Hvis han selv er litt homofob og plutselig oppdager at han liker begge kjønn, eller har mistenkt det lenge og nå har fått sterkere følelser og ønsker seksuellt samkvem med menn (også) så kan det hende han sliter veldig med det. Og utagerer ved å slenge dritt om den befolkningsgruppen. Eller så er han rett og slett en dårlig fyr som snakker dritt om noen han ikke liker. En del mennesker er sånn. Dessverre. Du bør ta en prat med han og prøve og renske ut hva dette skyldes. Endret 3. januar 2023 av Million 1
Arild37 Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 Å være imot pride betyr ikke nødvendigvis at man er homofob, flere av mine homofile venner er også det. Nå er det vanskelig å si noe uten mer detaljer, men ut ifra det du skriver så er han ikke nødvendigvis homofob 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er mange som har fått LGBTQ+ folk opp i halsen siste tiden/året/årene. De lager for mye styr og ståhei i SoMe blant annet. Folk aksepterer de jo, men legning og kjønnsidentitet har for enkelt blitt altoppslukende. Kan det være grunnen? Anonymkode: ffcfd...c72 Jeg begynner å bli rimelig lei av å høre denne unnskyldningen. "Jeg aksepterer de egentlig, jeg vil bare ikke få det helt oppi trynet" sier alle homofober noen sinne. Pride er nødvendig. Å være "loud and proud" er nødvendig. Homofile blir fortsatt banket opp for å holde hender her i Norge. Hadde dere akseptert de, så hadde dere ikke brydd dere om de laget "styr og ståhei" på sosiale medier. Det er bare å kikke bort. Det er ingen homofile som tvinger dere til å se eller høre på de. Anonymkode: cacf2...7cd 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 Han har møtt en mann som han reagerer med seksuell lyst på. Og føler ekstra behov for å rakke ned på homofile for å distansere seg selv vekk fra det. Mannen din er bifil. Anonymkode: 39ae6...929
Topsi Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg begynner å bli rimelig lei av å høre denne unnskyldningen. "Jeg aksepterer de egentlig, jeg vil bare ikke få det helt oppi trynet" sier alle homofober noen sinne. Pride er nødvendig. Å være "loud and proud" er nødvendig. Homofile blir fortsatt banket opp for å holde hender her i Norge. Hadde dere akseptert de, så hadde dere ikke brydd dere om de laget "styr og ståhei" på sosiale medier. Det er bare å kikke bort. Det er ingen homofile som tvinger dere til å se eller høre på de. Anonymkode: cacf2...7cd Tja https://elamerican.com/the-idiocy-of-the-week-gay-movie-bros-blames-homophobia-for-its-resounding-failure/
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg begynner å bli rimelig lei av å høre denne unnskyldningen. "Jeg aksepterer de egentlig, jeg vil bare ikke få det helt oppi trynet" sier alle homofober noen sinne. Pride er nødvendig. Å være "loud and proud" er nødvendig. Homofile blir fortsatt banket opp for å holde hender her i Norge. Hadde dere akseptert de, så hadde dere ikke brydd dere om de laget "styr og ståhei" på sosiale medier. Det er bare å kikke bort. Det er ingen homofile som tvinger dere til å se eller høre på de. Anonymkode: cacf2...7cd Det er ikke en unnskyldning og du forstår tydligvis ikke hva jeg eller andre mener. Jeg gidder heller ikke å høre om lafting, strikking, folk med rødt hår eller folk som lever uten innlagt vann 24/7 heller. Det må finnes en mellomting. Det er ikke slik at folk enten elsker eller hater ting. En person er mer enn legningen sin, så hvorfor skal de fremstille seg som om det er det eneste personidentifiserende trekket de har? Jeg vil gjerne høre, ta henstyn og støtte de personene rundt meg. Jeg har derimot IKKE behov for å høre hva 150 mennesker på tiktok har slags pronomen akuratt nå hver bidige dag. Ser du forskjellen, eller vil du fortsatt påstå at folk er homofober bare fordi de vil ha andre inputs i livet også? Anonymkode: ffcfd...c72 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 Vær direkte. Det er ingen løsning å gå rundt grøten. Si at du forventer en bedre oppførsel pga barna. Anonymkode: 39ae6...929 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke en unnskyldning og du forstår tydligvis ikke hva jeg eller andre mener. Jeg gidder heller ikke å høre om lafting, strikking, folk med rødt hår eller folk som lever uten innlagt vann 24/7 heller. Det må finnes en mellomting. Det er ikke slik at folk enten elsker eller hater ting. En person er mer enn legningen sin, så hvorfor skal de fremstille seg som om det er det eneste personidentifiserende trekket de har? Jeg vil gjerne høre, ta henstyn og støtte de personene rundt meg. Jeg har derimot IKKE behov for å høre hva 150 mennesker på tiktok har slags pronomen akuratt nå hver bidige dag. Ser du forskjellen, eller vil du fortsatt påstå at folk er homofober bare fordi de vil ha andre inputs i livet også? Anonymkode: ffcfd...c72 Hvis du ikke har behov for å høre på 150 mennesker på tiktok hver dag, så er det vel bare å la være å gjøre det. Anonymkode: 39ae6...929 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke har behov for å høre på 150 mennesker på tiktok hver dag, så er det vel bare å la være å gjøre det. Anonymkode: 39ae6...929 Det her blir for dumt. Snakk om å være sur vriompeis med vilje. Anonymkode: ffcfd...c72
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange som har fått LGBTQ+ folk opp i halsen siste tiden/året/årene. De lager for mye styr og ståhei i SoMe blant annet. Folk aksepterer de jo, men legning og kjønnsidentitet har for enkelt blitt altoppslukende. Kan det være grunnen? Anonymkode: ffcfd...c72 Her har du meg, ingenting mot miljøet før wokeism tok HELT av. Nå er transe for meg blitt ett banneord pga alt de har ødelagt og skadet. Anonymkode: 8a9c3...134 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke en unnskyldning og du forstår tydligvis ikke hva jeg eller andre mener. Jeg gidder heller ikke å høre om lafting, strikking, folk med rødt hår eller folk som lever uten innlagt vann 24/7 heller. Det må finnes en mellomting. Det er ikke slik at folk enten elsker eller hater ting. En person er mer enn legningen sin, så hvorfor skal de fremstille seg som om det er det eneste personidentifiserende trekket de har? Jeg vil gjerne høre, ta henstyn og støtte de personene rundt meg. Jeg har derimot IKKE behov for å høre hva 150 mennesker på tiktok har slags pronomen akuratt nå hver bidige dag. Ser du forskjellen, eller vil du fortsatt påstå at folk er homofober bare fordi de vil ha andre inputs i livet også? Anonymkode: ffcfd...c72 Hvor er det du får alt 'dette' hele tida? Jeg legger ikke merke til noe av dette 'mye' du og andre beskriver i mitt liv i alle fall. Kan faktisk ikke huske sist jeg så noe som hadde med LGBT å gjøre. Kanskje fordi jeg ikke har så oppheng i det. Husker ikke sist jeg så en gul bil heller men så har jeg ikke oppheng i gule biler. Anonymkode: e4607...7af
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #19 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor er det du får alt 'dette' hele tida? Jeg legger ikke merke til noe av dette 'mye' du og andre beskriver i mitt liv i alle fall. Kan faktisk ikke huske sist jeg så noe som hadde med LGBT å gjøre. Kanskje fordi jeg ikke har så oppheng i det. Husker ikke sist jeg så en gul bil heller men så har jeg ikke oppheng i gule biler. Anonymkode: e4607...7af Jeg får opp mye av det. Sikkert fordi jeg følger en del skeive par på tiktok. Og før du sier noe så følger jeg de fordi de er morsomme eller hyggelige å se på, ikke fordi jeg bryr meg om legning. Helt vanlige klipp av hverdag, jobb og parhumor. Om de bruker rette tag'sa så åpner det vel for å få inn alle de identifiseringsvideoene også. Ikke vet jeg. Skal jeg være like vrien og si at siden du aldri ser eller får opp skeivt innhold så er du homofob? Ser du konsekvent ikke på ting skeive lager eller legger ut? Nei, mest sannsynlig er det tilfeldig. Forundrer meg at ting alltid må være svart/hvitt og at man aldri kan ha to tanker i hodet samtidig. Anonymkode: ffcfd...c72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå