Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I natt hadde naboen nachspiel. Høy musikk og høylydt prating til langt på natt. Jeg søkte opp personene som bor i nabooppgangen og fant den personen som har leilighet ved siden av min. Sendte melding og spurte om å skru ned musikken. Ingenting skjedde så jeg gikk ut og ringte på dørklokken. Ingen svarte. Men da jeg kom inn igjen var musikken skrudd ned. Nå var klokken 00.30. Praten/nachspielet fortsatte likevel til klokken 02.00. Husreglene i borettslaget er at det skal være ro fra kl. 23.00. Synes dere jeg burde poste noe på borettslagets felles Facebook side? Vedkommende svarer ikke på flere meldinger jeg har sendt så det nytter ikke å få henne i tale. Bare kjenner at jeg ønsker å si i fra om at dette ikke er akseptabelt. Hva ville du ha gjort?

Anonymkode: 58ab1...980

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gjort det etter bare en gang. Gjentar det seg kan du vurdere det. 

Anonymkode: 4e426...5aa

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller ikke laget noen big deal ut av det når det bare har skjedd en gang.

Anonymkode: d56e7...be7

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke lag styr om et engangstilfelle. Det er kjedelig, men en kveld med støy tåler vi alle.

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd en gang tidligere også men det er lenge siden. I sommer… men det er først og fremst et problem at det er natt til tirsdag liksom. Jeg skal opp tidlig på jobb. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Hadde det gjentatt seg 3-4-5 ganger hadde jeg nok vurdert tiltak.

Anonymkode: 7bb02...7d0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Joda, tåler en natt med støy. Men hadde satt pris på om vedkommende i det minste kunne svare på meldingen min og beklage bråket. Det ville vært betryggende 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, tåler en natt med støy. Men hadde satt pris på om vedkommende i det minste kunne svare på meldingen min og beklage bråket. Det ville vært betryggende 

Ja, det burde hun selvfølgelig, men det er mulig hun skjønte det siden musikken ble skrudd ned. Hvis det fortsetter, kan du si ifra.

Anonymkode: 5564f...3c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de demper seg når de får beskjed er det null stress. 

Anonymkode: 7734d...243

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prøvd å snakke med henne, ikke sende melding. 

Anonymkode: 2b2f8...2e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du passe veldig godt på at du ALDRI bråker. Folk blir gjerne mye mindre velvillige til å tolerere andre som klager på naboer i oppgangen. Bor man i leilighet må man tåle litt støy av og til

Anonymkode: f18ff...392

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det har skjedd en gang tidligere også men det er lenge siden. I sommer… men det er først og fremst et problem at det er natt til tirsdag liksom. Jeg skal opp tidlig på jobb. 

Det vil si ca 2 ganger i året. Det må man nesten regne med når man bor tett på andre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så alle mener at jeg bare må tåle at naboen har nachspiel natt til tirsdag. Greit… da skal jeg ikke lage noe nummer ut av det. Men om det skjer igjen innen kort tid kommer jeg til å lage et STORT nummer ut av det!

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Snakk med naboen - fortelle henne hvor godt du hører bråket og at det iflg husreglene skal være stille kl. 23.

Be om at du får nabovarsel når hun har tenkt å ha fest i leiligheten framover.

AnonymBruker
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (13 minutter siden):

Snakk med naboen - fortelle henne hvor godt du hører bråket og at det iflg husreglene skal være stille kl. 23.

Be om at du får nabovarsel når hun har tenkt å ha fest i leiligheten framover.

Jeg prøvde å sende en melding både i natt og i dag og jeg ringte på dørklokken uten svar. Jeg vil ikke ha varsel om nachspiel natt til tirsdag. Jeg vil at det skal være stille natt til tirsdag…

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må du passe veldig godt på at du ALDRI bråker. Folk blir gjerne mye mindre velvillige til å tolerere andre som klager på naboer i oppgangen. Bor man i leilighet må man tåle litt støy av og til

Anonymkode: f18ff...392

Godt poeng. Men jeg bråker veldig lite. Eneste jeg gjør er å se på tv men skrur ned lyden etter kl. 23.00. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så alle mener at jeg bare må tåle at naboen har nachspiel natt til tirsdag. Greit… da skal jeg ikke lage noe nummer ut av det. Men om det skjer igjen innen kort tid kommer jeg til å lage et STORT nummer ut av det!

Er ikke alle som jobber mandag til fredag(en god del jobber faktisk helger også), så en ulempe for noen blir det jo uansett når man har fest. Det er jo klart at om dette blir en hyppig event så blir dere nok flere som sier ifra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (6 minutter siden):

Er ikke alle som jobber mandag til fredag(en god del jobber faktisk helger også), så en ulempe for noen blir det jo uansett når man har fest. Det er jo klart at om dette blir en hyppig event så blir dere nok flere som sier ifra.

Neida, hun er sikkert sykepleier eller noe slikt. Men jeg mener at man likevel skal ta hensyn til andre, uansett arbeid 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, hun er sikkert sykepleier eller noe slikt. Men jeg mener at man likevel skal ta hensyn til andre, uansett arbeid 😊

Som sagt så blir det slik når man bor tett på andre. Folk bruker hjemmene sine utenom jobb :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skjønner sikkert at hun har dummet seg ut , og er flau. Vent å se om det skjer igjen.

Anonymkode: eea5c...723

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...