AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Del Skrevet 3. januar 2023 Som tittelen sier, har dere noen gang fått vite grunnen til gjentatte missed abortions? Jordmoren min spekulerte i om det kunne være noe genetisk for min del (3 MA), men får man egentlig noen gang svar på sånt? Ellers lurer jeg på hvilke muligheter en har for å "forhindre" MA. Jeg vet jo at man kan få medisiner ifm SA for å få fosteret til å sitte, men her er det jo snakk om foster som bare slutter å utvikle seg og kroppen ikke rydder opp selv. 🤠 Anonymkode: 4af7c...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Del Skrevet 3. januar 2023 Ja, jeg tok ul i uke 10 og det viste seg at foster ikke hadde hjerteslag og var bare 6 uker. Da kunne jm se at foster ikke så normalt ut, så det var naturens gang. Føltes godt ut å vite at det ikke var noe jeg kunne gjort annerledes Anonymkode: 60adf...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg drakk presset grapefrukt når jeg ble gravid og det gikk bra det skal gjøre forholdene gode for at det fester seg:) Anonymkode: 60adf...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 3. januar 2023 #4 Del Skrevet 3. januar 2023 Eg er slik at eg vert veldig lett gravid og har derfor har eg hatt 3 sa. Den eine var eg litt over 10 veke på veg, men fosteret slutta å utvikle seg i veke 6 men resten hadde fortsatt utviklinga, slik sett ein ma. Eg trur at kroppen min er overleg fruktbar og takkar ja til alle befrukta egg, også dei som ikkje er heilt go’. Eg tenker at det viktige for deg er å få tett oppfylging, td ultralyd i veke 6 og jamnt gjennom neste svangerskap. lukke til neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Del Skrevet 3. januar 2023 Ikke helt det samme, men jeg har hatt 1 MA og 4 SA, pluss en ekstremprematur fødsel. Sistnevnte viste seg å være pga. blodpropp i morkake, og jeg har vært utsatt for blodpropper tidligere også, så den regjerende teorien er at alt sammen skyldes "det". Men hva "det" er derimot, det vet de ikke, selv etter omfattende tester. Jeg har en lang liste med ting jeg har vært testet for og som jeg IKKE har, iallefall. Nå planlegger jeg ikke flere barn, så har gitt opp å finne ut noe mer. Anonymkode: b7f00...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Del Skrevet 3. januar 2023 5 ma her, bare gode verdier, men viste seg at jeg hadde en skillevegg i livmora. I tillegg slet jeg i mange år med å bli gravid. Det var pga stress. Ikke med å bli gravid, men stressmønster som satt i kroppen fra tidligere. Har barn nå da. Anonymkode: 09527...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 3. januar 2023 #7 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg har hatt 2 sa og etter siste gang fikk vi vite at min og bf blodtype ikke gikk sammen. Fosteret eller jeg dannet antistoffer som førte til sa. Jeg fikk en sprøyte i skinka etter siste da og dermed gikk 2 svangerskap fint etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 5 ma her, bare gode verdier, men viste seg at jeg hadde en skillevegg i livmora. I tillegg slet jeg i mange år med å bli gravid. Det var pga stress. Ikke med å bli gravid, men stressmønster som satt i kroppen fra tidligere. Har barn nå da. Anonymkode: 09527...017 Jeg mener 5 sa. Anonymkode: 09527...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Del Skrevet 3. januar 2023 Stress og kosthold er en av di største årsakene. Anonymkode: 6f1f5...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Del Skrevet 3. januar 2023 DMS skrev (7 timer siden): Eg er slik at eg vert veldig lett gravid og har derfor har eg hatt 3 sa. Den eine var eg litt over 10 veke på veg, men fosteret slutta å utvikle seg i veke 6 men resten hadde fortsatt utviklinga, slik sett ein ma. Eg trur at kroppen min er overleg fruktbar og takkar ja til alle befrukta egg, også dei som ikkje er heilt go’. Eg tenker at det viktige for deg er å få tett oppfylging, td ultralyd i veke 6 og jamnt gjennom neste svangerskap. lukke til neste gang! Hm, dette er litt interessant da. Jeg blir også veldig fort gravid. Håper det bare er noe sånt, og at neste spire er bedre sammensatt av genene våre 😅👌🏼 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke helt det samme, men jeg har hatt 1 MA og 4 SA, pluss en ekstremprematur fødsel. Sistnevnte viste seg å være pga. blodpropp i morkake, og jeg har vært utsatt for blodpropper tidligere også, så den regjerende teorien er at alt sammen skyldes "det". Men hva "det" er derimot, det vet de ikke, selv etter omfattende tester. Jeg har en lang liste med ting jeg har vært testet for og som jeg IKKE har, iallefall. Nå planlegger jeg ikke flere barn, så har gitt opp å finne ut noe mer. Anonymkode: b7f00...b1f Oi, ja, blodpropper kan vel være en grunn såvidt jeg har lest meg frem til. Hva slags tester tok de? Anonymkode: 4af7c...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Del Skrevet 3. januar 2023 Grunnen til at jeg spør om noen har fått vite grunnen, er at jeg har hørt at de i noen tilfeller kan sjekke fosteranlegget for diverse sykdommer og defekter. Når man først har MA, så er det jo en slags mulighet til å få tatt ut fosteret ved kirurgisk abort og sett litt nøyere på det - kontra en SA som plutselig blør ut. Jeg mente jeg hadde lest om noen som hadde fått "obdusert" fosteret etter en kirurgisk abort ved gjentatte MA. Anonymkode: 4af7c...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #12 Del Skrevet 3. januar 2023 Hatt 3 ma, den siste i uke 18. Vet ikke grunnen med de to første, men det siste var svært misdannet. Anonymkode: 32cf9...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Stress og kosthold er en av di største årsakene. Anonymkode: 6f1f5...18d Det var også en påstand å slenge ut uten mer underlag Anonymkode: f45a6...698 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Del Skrevet 3. januar 2023 Bakteriell vaginose fikk jeg som grunn ene gangen. De andre ingen grunn (uke 10 og uke 15) Anonymkode: e1f32...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 3. januar 2023 #15 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg har hatt 2 MA, og spurte om utredning eller testing av graviditetsproduktet da jeg fikk utskrapning. Legen sa nei. En annen lege som hadde undersøkt meg dagen før utskrapning mente at det ikke var noe galt med meg: alt så fint ut der nede og "du blir jo gravid", så hun mente at jeg hadde bare hatt max uflaks. Var forresten lege i spesialisering som åpenbart ikke hadde fått med seg at "du blir jo gravid" er lite nyttig å si til noen som har nettopp fått høre at fosteret har sluttet og utvikle seg og er svært fortvilet. Målet mitt var ikke å bare bli gravid, men være gravid i hele 9 mnd og komme hjem med en baby. Men altså, jeg opplevde legene litt sånn nedlatende og uinteressert i hvorfor jeg fikk 2 MA ila 4 mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Del Skrevet 3. januar 2023 Har hatt 3 MA, har aldri fått vite grunnen. Har blitt gravid med 3 forskjellige og kom aldri lenger enn uke 10. Siste gangen var jeg over 40 år så da var det ikke vits og prøve mer. Men tydeligvis er det meg det er noe galt med. Er RH negativ og fikk sprøyte etter hver graviditet. Har jo alltid lurt på hva som var grunnen da. Men når er jeg altfor gammel til og prøve. Anonymkode: c02cb...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #17 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja, jeg tok ul i uke 10 og det viste seg at foster ikke hadde hjerteslag og var bare 6 uker. Da kunne jm se at foster ikke så normalt ut, så det var naturens gang. Føltes godt ut å vite at det ikke var noe jeg kunne gjort annerledes Anonymkode: 60adf...45f Trist, men hvordan kunne jordmor se at fosteret ikke så normalt ut så tidlig som 6 ukers alder på fosteret? Anonymkode: 32181...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #18 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trist, men hvordan kunne jordmor se at fosteret ikke så normalt ut så tidlig som 6 ukers alder på fosteret? Anonymkode: 32181...20f Hun kunne se at forholdene mellom hode og kropp ikke var normalt, og at det dermed var mest sannsynlig at hjertet aldri hadde begynt å slå Anonymkode: 60adf...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Stress og kosthold er en av di største årsakene. Anonymkode: 6f1f5...18d Den vanligste årsaken til MA og SA er genetisk feil på foster. Ikke at mor gjør noe galt. Anonymkode: 60adf...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun kunne se at forholdene mellom hode og kropp ikke var normalt, og at det dermed var mest sannsynlig at hjertet aldri hadde begynt å slå Anonymkode: 60adf...45f Uff, vond beskjed å få. Mistet selv i sommer, men i SA hvor fosteret bare dager før hadde helt normal størrelse og hjerteaksjon. Ingen vet hvorfor. Anonymkode: 32181...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå