Gå til innhold

Var Max Mekker 90-tallets Bjørnis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså en superstjerne som alle barn kjente til? 

Anonymkode: 0dd69...2c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Tror ikke det går an å ha vært barn på 90-tallet og ikke vite hvem Max Mekker er. Da var det jo også mye vanligere å kun ha NRK og TV2 som tv-kanaler og det var ingen streaming. 

Anonymkode: 0c67c...7cc

• Liker 4
Skrevet

Det tok jo lang tid før andre kanaler enn NRK fikk noe særlig barneprogram, så de aller fleste barn så nok på BarneTV kl. 1800 på NRK(1), i hvert fall i vinterhalvåret. 

Sesam Stasjon-serien dekket omtrent hele 1990-tallet, den hadde f.eks. NRK-julekalenderen i 1992 (trolig noen repriser også). I kjølvannet av serien kom det ut videofilmer, lydkassetter, bøker, tegneserieblader / julehefter, klær, puslespill og mange andre produkter rettet mot barn. Det var Sesam-show på Tusenfryd om sommeren, toget gikk mellom Hunderfossen og Lillehammer, og barnehager kunne besøke stasjonen. Så ja, jeg tror absolutt alle norske barn som ikke vokste opp i veldig spesielle miljø, visste hvem Max Mekker var. 

Det står fortsatt Sesam Stasjon på skiltet i Lørenskog, jeg så det i fjor sommer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det tror jeg. Jeg så på, selv om jeg var stor. Hadde bare NRK så var det ikke så mye annet. 

Anonymkode: 938b8...365

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem Blekkulf! Han var jo der for å lære oss noe, som Bjørnis. 

Anonymkode: dbaa1...c36

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...