AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Altså en superstjerne som alle barn kjente til? Anonymkode: 0dd69...2c9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Ja. Tror ikke det går an å ha vært barn på 90-tallet og ikke vite hvem Max Mekker er. Da var det jo også mye vanligere å kun ha NRK og TV2 som tv-kanaler og det var ingen streaming. Anonymkode: 0c67c...7cc 4
baldrian Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Det tok jo lang tid før andre kanaler enn NRK fikk noe særlig barneprogram, så de aller fleste barn så nok på BarneTV kl. 1800 på NRK(1), i hvert fall i vinterhalvåret. Sesam Stasjon-serien dekket omtrent hele 1990-tallet, den hadde f.eks. NRK-julekalenderen i 1992 (trolig noen repriser også). I kjølvannet av serien kom det ut videofilmer, lydkassetter, bøker, tegneserieblader / julehefter, klær, puslespill og mange andre produkter rettet mot barn. Det var Sesam-show på Tusenfryd om sommeren, toget gikk mellom Hunderfossen og Lillehammer, og barnehager kunne besøke stasjonen. Så ja, jeg tror absolutt alle norske barn som ikke vokste opp i veldig spesielle miljø, visste hvem Max Mekker var. Det står fortsatt Sesam Stasjon på skiltet i Lørenskog, jeg så det i fjor sommer. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Ja det tror jeg. Jeg så på, selv om jeg var stor. Hadde bare NRK så var det ikke så mye annet. Anonymkode: 938b8...365 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Ikke glem Blekkulf! Han var jo der for å lære oss noe, som Bjørnis. Anonymkode: dbaa1...c36 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå