AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Mitt ligger på 5. Har ikke lav blodprosent. Anonymkode: 87b45...f29
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 5?? Da må du få i deg jerntilskudd. Anonymkode: d2711...a53
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Ekstrem utmattelse og svimmelhet. Hadde 10 i ferritin, men hadde også hb på bare 8. Anonymkode: b1d53...363
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 jeg vet ikke forskjellen på alle disse prøvene, hun sa jernnivået ditt ligger på 5. Du har ikke lav blodprosent. Mer vet jeg ikke. Anonymkode: 87b45...f29
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg vet ikke forskjellen på alle disse prøvene, hun sa jernnivået ditt ligger på 5. Du har ikke lav blodprosent. Mer vet jeg ikke. Anonymkode: 87b45...f29 Tipper det er ferritin son er 5, og da må du ta tilskudd. Gå tilbake til legen og ta opp dette. Var kjempetrøtt da jeg hadde ferritin på 5. Tok ferromax (65mg) med et glass appelsinjuice om morgenen (c-vit øker jernopptaket) og ble bedre etter kanskje 3 uker. Anonymkode: c50f6...d78
texas1990 Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Mistet hår, ble "dement" altså glemte ting/avtaler, hadde skikkelig brainfog. Tungt for for å puste om morningen. Veldig høy puls hvis jeg prøvde å trene.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): fler? Anonymkode: 87b45...f29 Spiller det noen rolle hvilke symptomer andre har? Ta tilskudd. Anonymkode: d2711...a53 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 Hadde ganske lav mellom 5 og 10, merket ikke så mye var trøtt men var gravid. Fikk den raskt opp med tilskudd fra life og at jeg spiste mat med jern. Hjelper også å drikke appelsinjuice til mat med jern da det hjelper opptaket. Anonymkode: 9f37c...6ad
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 texas1990 skrev (7 minutter siden): Mistet hår, ble "dement" altså glemte ting/avtaler, hadde skikkelig brainfog. Tungt for for å puste om morningen. Veldig høy puls hvis jeg prøvde å trene. Dette, trodde jeg skulle dø av å gå opp en trapp, sov hele tiden, glemte alt. Anonymkode: e390a...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 Jeg hadde tung pust og ble fort sliten i bakker. Og følte ofte at jeg ikke fikk nok luft når jeg pustet inn (selv når jeg satt helt stille), så måtte ta veldig dype innpust. Anonymkode: e577c...39f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 Jeg merker ingenting, fordi jeg har kronisk lavt jern og andre vitaminer. Det er for meg normalt og en del av livet. Har hatt problemer siden fødsel. Sist jeg tok prøver så var jern på 3 og ferritin på 8. For 3 år siden så var jern på 5 og ferritin på 10, så det har holdt seg lavt i lang, lang tid. Orker ikke å følge opp jevnlig, for svarene er like dårlige hver gang samme hva jeg gjør. Dette med pusten kan jeg signere på. Blitt utredet for astma og kols to ganger, som barn og voksen. For jeg har lavt oksygenopptak og dårlig pust at legene mente det måtte være noe alvorlig galt. Fant ingenting feil, har bare lavt jern (med flere vitaminer og mineraler). Før noen kommer med "du må ta det og det og gjøre det". Det er noe galt med magen og opptak av flere vitaminer. Det er ikke bare å ta kosttilskudd og endre kosthold. Er under utredning for å finne ut eksakt hva som er problemet med magen. I håp om å få fikset det, men har ingen håp og har akseptert at jeg er dømt til å ha dette problemet livet ut. Anonymkode: e67ff...b2e 1 2
Mardina Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 Trøtt på dagtid og generelt slapp og giddeløs 😣
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 Synes leger bør ta det litt mer seriøst! Jeg hadde Ferritin på 9 og hadde mange symptomer. Kribling i beina, anpusten (tross mye kondisjonstrening som ble etterhvert veldig hardt), sliten hele tiden, mistet mye hår. Gikk på jern 65mg x2 i flere måneder. Gikk opp noe etter en måned. Har ikke sjekket nivået nå, men føler jeg er mye bedre. Hadde ikke anemi. Men det her er jo en del av «kvinnehelsen» som ikke blir forsket nok på. Ideelt bør man ligge på Ferritin på 100. Flere utenlandske nye studier tyder på at man kan ha mange symptomer på jernmangel uten anemi. Anonymkode: 23423...006
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 Fullstendig utslitt, deprimert, søvndeprivert, gikk ned i vekt. Anonymkode: ce2ac...eef
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 Flisete negler, håravfall og følte at jeg hele tiden var trøtt og andpusten. Hadde ikke målbart (!) jern og hemoglobin på 8,5, så det hadde nok pågått en stund. Hadde ingen effekt av jerntabletter så jeg endte med intravenøst jern og blodoverføring på sykehuset. Anonymkode: 3cb9f...218 1
parmanoia Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 (endret) Flisete negler, slapp, tungpustet, trodde jeg var utbrent, orket lite, klarte ikke fullføre setninger når jeg snakket. Endret 3. januar 2023 av parmanoia 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 Ekstremt sliten, måtte sove på dagtid hver dag, var glemsk, orket ingenting, veldig fort sliten og andpusten, glemte mye, konsentrasjonsvansker og flisete negler. dette må du ta på alvor. Jeg gikk på 100 mg x 2 daglig og det tok noen måneder før jeg var oppe på 100 i ferritin. Var sykmeldt i syv uker pga. utmattelse. Anonymkode: 95beb...863
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #20 Skrevet 3. januar 2023 Tungpustet, trodde det var astmaen som var verre, men astmamedisin hjalp ikke (ble tungpustet av å gå opp i 2.etasje hjemme, feks). Hjertebank. Ufattelig trøtt, slet med konsentrasjonen og hukommelsen. var ekstremt trøtt og svimmel av ingenting. Anonymkode: 1e535...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå