AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Usikker på hvor det passer inn, men det er på er vis knyttet til relasjoner - privat og på jobb. Jeg vet egentlig at jeg er god i jobben min, og får skryt for å være grundig, se sammenhenger som andre ikke tenker på og å planlegge godt så vi unngår kritiske feil. Men, så har det seg sånn at vi skal ha et treff for teamet, men fokus på å bli kjent, rollene vi tar i gruppen og så videre. Jeg vet personlighetstrekk er en viktig del av hvordan man fungerer sammen, og syns egentlig innsikt i det er veldig nyttig for å forstå hverandre i en presset arbeidsdag. Jeg gruer meg likevel, fordi jeg vet at jeg scorer veldig høyt på nevrotiske trekk. Jeg har tidligere tenkt at det også innebærer ting som kan være en styrke, men når jeg leser nå handler det bare om svakhet, sykdom og at vi har mindre (!) hjerne og dør tidligere. Så nå er jeg rett og slett redd og flau over tanken på at det skal komme frem, og at teamet skal se på meg som noen som omtrent trenger støtte-kontakt i jobb. Blir jeg sint eller lei meg når det er genuint god grunn til det, vil det sikkert også bare tillegges personligheten? Skjønner at det ironisk nok er de nevrotiske trekkene som får meg til å gruble på dette, men måtte lufte det et sted. Hva tenker dere andre, enten om egen nevrotisme eller om å vite at en annen scorer høyt på dette? Anonymkode: 1941a...ca6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Det er nok en god del som scorer høyt på dette så ikke tenk så mye på det. Det er ikke flaut og det er nok ingen som vil legge så mye i det. Jeg scorer ganske høyt på det selv, men ikke så høyt som for noen år siden. Disse personlighetsgreiene er litt flytende og mulig å forandre over tid. Anonymkode: 44f39...38f 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Harald Eia sin serie: ‘Sånn er du’ https://radio.nrk.no/podkast/saann_er_du?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-ios&utm_content=podcastseries:saann_er_du er kjekk å høre på. Det er mange der som scorer høyt på nevrotiske trekk. Anonymkode: 6f44c...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå