Gå til innhold

Skulle ønske mannen fridde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg. 

Den viktigste grunnen er at jeg er litt tradisjonell og tenker at det bør være oss mot verden.

Vi har vært samboere i noen år nå og venter barn. Vi eier bolig 50/50. Vi har stått i stormen med sykdom og spontanaborter. Jeg har hatt mye fravær og vært veldig syk pga den psyiske og fysiske påkjenningen. Nå er jeg endelig langt på vei.  Jeg er høyt utdannet, men ikke han. Han tjener allikevel 1,3 mill i året. Jeg tjener 600 000. Vi deler alle kostnader på 2 . Jeg er sliten og redd fordi jeg ser hvor skjevt dette er. I julen planla jeg alt og alt som har med barnet å gjøre er min jobb. Jeg føler meg tatt litt for gitt og hater ordet " samboer". Jeg har takket nei til å være prosjektleder på jobb og sitter i en jobb jeg hater. Jeg har ikke hatt kapasitet når jeg har vært så ekstremt langt nede til å komme meg videre. Han har aldri vært på et jobbintervju og fått muligheter via nettverk. Jeg må gjennom iq-tester, flere runder med grilling og personlighetstest etterfulgt av case.

Alt dette irriterer meg og istedenfor å være sjarmerende, god og snill, blir jeg et bittert hespetre jeg forstår at han ikke frir til. Jeg får høre at jeg klager for mye, men får jo aldri anerkjennelse for noe og blir sutrete fordi jeg ønsker å bli sett. Jeg ønsker at han sier " kroppen din har gjennomgått mye. Jeg beundrer deg for den kampen. Jeg elsker deg. Jeg gleder meg til å bli far. Jeg vil at du skal føle deg trygg og ivaretatt og jeg vil dele livet med deg, vil du gifte deg med meg" men istedenfor glir vi fra hverandre og kjemper hver vår økonomiske kamp der jeg er taperen. Jeg sniker unna penger for å berge egen pensjon og han svarer med samme mynt. 

Vi har ingen planer om å gå fra hverandre. 

Jeg føler meg som dritt.