Gå til innhold

Hvis mannen er syk..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har tradisjon for å være hos min familie på julaften. I år blir det litt annerledes fordi min mann ikke er i særlig god form, og ønsker å være hjemme og slappe av. Han insisterer derimot på at jeg skal dra til min familie som vanlig, for han ønsker ikke å ødelegge for meg. Jeg synes det er litt vanskelig, for jeg vil jo være sammen med min kjære men samtidig vil jeg ikke skuffe min familie. Føler meg slem hvis jeg drar, men samtidig så er det jo det han sier at han vil.. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kålungen

Jeg hadde blitt hjemme med han.

Familien hadde nok skjønt det, jeg vet de hadde reagert mer om jeg hadde kommet alene.

Uansett, hadde ikke hatt hjerte til å dra fra han på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tradisjon for å være hos min familie på julaften. I år blir det litt annerledes fordi min mann ikke er i særlig god form, og ønsker å være hjemme og slappe av. Han insisterer derimot på at jeg skal dra til min familie som vanlig, for han ønsker ikke å ødelegge for meg. Jeg synes det er litt vanskelig, for jeg vil jo være sammen med min kjære men samtidig vil jeg ikke skuffe min familie. Føler meg slem hvis jeg drar, men samtidig så er det jo det han sier at han vil.. Hva hadde dere gjort?

Lag jul hemme hos dere selv og be din fam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag jul hjemme og start deres egene tradisjoner.

Om det er ro han trenger for å bli frisk, så bli hjemme bare dere 2 og ev. barn.

Dere kan ha det kjempekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krumkaka

Sykdom er en del av livet, og da må man bare tilpasse seg situasjonen. Er det ikke noe som heter at ingen skal sitte alene på julaften? Hadde selvfølgelig blitt hjemme og dullet med stakkaren så godt det lot seg gjøre. At han sier du bør dra til familien din betyr jo ikke at det er det han egentlig vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde garantert blitt hjemme. Hadde ikke satt mannen min alene på julaften. Og familien min kunne jeg sett de andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden hatt samvittighet til å reise fra mannen min på julaften, uansett om han hadde sagt det var greit, for innerst inne hadde jeg visst at han hadde villet at jeg skulle være hjemme sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt hjemme med han.

Familien hadde nok skjønt det, jeg vet de hadde reagert mer om jeg hadde kommet alene.

Uansett, hadde ikke hatt hjerte til å dra fra han på julaften.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uaktuelt at familien kommer hit, så enten blir jeg hjemme eller så drar jeg. Det blir uansett ingen feiring i og med at han nok kommer til å bruke dagen på å sove. Takk for alle svar, dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde blitt hjemme uansett om han sov hele dagen eller ikke.

det er julaften, og det viktigste for meg er at alle mine kjære har det så koselig det lar seg gjøre og at ingen av dem sitter hjemme alene.

det kan nok bli en heeelt annerledes jul en du er vant til, men å ta vare på sin kjære og feire/være med ham må være fint uansett da?

hadde ihvertfall ikke klart å reise fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften er årets høydepunkt for meg, mens han generelt er veldig lite opptatt av julen. Vil helst være hjemme og ta vare på han. Men han insisterer på at jeg skal dra, han vil ikke at jeg skal sitte her "alene" mens han likevel sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg hadde blitt hjemme. Men så er jeg ikke så veldig "julete" av meg heller, da. Synes julen er pes og mas, så jeg ville gjerne vært hjemme. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...