Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil det si? Hvorfor brukes det som en hersketeknikk? Er bitterhet den glemte følelsen? Er det fordi at bitterhet er noe som blir til over tid? Er man en veldig taper? Hva er er det som er så farlig med denne følelsen? Er bitterhet tabubelagt? Er det en kjedelig følelse, kjedeligere enn sinne? 

Er det noen genier her som kan forklare? ❤️

Anonymkode: 66bd1...bb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det sto mye bra her https://utforsksinnet.no/hvordan-slutte-a-vaere-en-bitter-person/

Å være bitter er vondt og det er kjipt for de rundt, for det er vanskelig å legge fra seg. 

Anonymkode: 4af36...26e

Pleier bitre mennesker å vite at de er bitre? Det krever sikkert en viss bevissthet rundt seg selv, men også grunnen til at det kan gå så langt er jo sikkert fordi man ikke merker det, eller at det går så sakte at man plutselig sitter i klisteret. Eller en slags, ‘det skjer ikke meg’-tankegang. Leste at bitterhet kommer mye av tapte drømmer. Går folk inn for å sabotere andres drømmer eller er det personen selv som driver selv-sabotasje? Bitre mennesker er muligens de flinkeste til å sabotere for andre?

Innspill??? 

Anonymkode: 66bd1...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bitter, og det er fordi jeg ble presset til abort mot min vilje. Det tror jeg at jeg aldri kan komme over. Det er en intens bitterhet, eller også en slags oppgitthet. Den helt fortvilte følelsen av at ingenting kan gjøre det godt igjen, at ingenting jeg noensinne gjør kan fikse dette. Så da føler jeg meg bitter, og mistenker at det vil bli verre og verre med tiden.

Anonymkode: 3665c...859

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er bitter, og det er fordi jeg ble presset til abort mot min vilje. Det tror jeg at jeg aldri kan komme over. Det er en intens bitterhet, eller også en slags oppgitthet. Den helt fortvilte følelsen av at ingenting kan gjøre det godt igjen, at ingenting jeg noensinne gjør kan fikse dette. Så da føler jeg meg bitter, og mistenker at det vil bli verre og verre med tiden.

Anonymkode: 3665c...859

Bitterhet blir bare verre og verre om man ikke kommer ut av det. 

Anonymkode: 9ebd9...13e

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Da tenker jeg på mennesker som ikke slipper tak i ting, men fortsetter å gnage på det samme. Må være slitsomt for både personen selv men også omgivelsene, hvis de må høre på. 

Endret av JaVel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...