Gå til innhold

Hvordan ser dagene deres ut med 6-7 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser dagene deres ut med 6-7 mnd gammel baby? Jeg kjeder meg ihjel, å ligge på gulvet er gøøørrrkjedelig 

Anonymkode: fa114...9f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjedet meg halvt ihjel i hele permen med begge mine. Var ufattelig godt å begynne i jobb igjen ved 8 mnd. 

Ved 6-7 mnd sov de fremdeles 2 ganger. Gikk lang og god trilletur ved første blund, en gode to timer, og en liten tur til ved siste blund. 

Gikk på babysang/åpen bhg så ofte vi kunne (her var det 1-2 ganger i uken). 

Ellers var det å kjede seg, da... Ja, det er dritkjedelig å vifte med ranglen, og "lese bøker". Det ble en del nye leker som ble kjøpt kun fordi JEG kjedet meg ihjel med de vi hadde 😛 

Hadde ingen å være sosial med, og babyer som hatet å være våken i vogn/sitte stille på fanget, så kjøpesenter og kafe og sånt utgikk fullstendig. 

Anonymkode: 87093...637

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går rundt å bærer baby hele dagen, står opp med baby kl. 10.00 og legger oss kl.22.00. kreperer av kjedsomhet og har vondt i hele kroppen. Baby sitter eller ligger ikke noe for seg selv så bærer konstant. 

Anonymkode: f245b...278

AnonymBruker
Skrevet

Holdt på å klikke. Koronarestriksjoner begrenset alt, og hadde en baby som sov 30 minutter på slaget tre ganger for dag. I de små periodene samfunnet tillot det var det besøk, kafé, babysang, kjøpesenter, babysvømming, men med store deler av omgangskretsen jobbende innenfor helse var det magert med selskap. 

Var fantastisk å ha noen dager med hjemmekontor (begynte å jobbe deltid), og etterhvert komme tilbake i jobb!

Hadde det vært aktuelt med et barn til hadde jeg gjort det samme. 20% stilling for å ha en dag i uka med noe annet, åpen barnehage, turer ut og satset hardt på å finne noen å være med.

Anonymkode: 15a6c...965

AnonymBruker
Skrevet

Det var rundt 6-7 mnd at det løsnet motorisk for gutten min, og han gikk da fra sutring døgnet rundt til å sove skikkelige dupper, sove godt på nettene og å være artig å ha med seg rundt. Men fy flate så deilig det var å starte i jobb igjen når han var 11 mnd 😅

Anonymkode: 2368b...669

AnonymBruker
Skrevet

For dere som ikke trivdes i denne alderen: når løsnet det??

AnonymBruker
Skrevet

Han sov godt, trivdes med å leke litt for seg selv og koste seg med å være med på butikken (satt/lå og tittet fornøyd, eller sov som en stein), men jeg mistrivdes likevel veldig. Hadde ingen jobb jeg skulle tilbake til, hadde ingen venner, og åpen barnehage var stengt mens babysang og andre baby-aktiviteter var tjåka fullt med lange ventelister. Var for eksempel venteliste på mange måneder for babysvømming selv om vi hadde erklæring fra lege og fysioterapeut og dermed kunne snike i køen. Så vi dro på besøk til foreldrene mine 1-2 dager i uka og lekte på gulvet hjemme resten av dagene. Med mindre jeg måtte handle noe, da. Da lekte vi på gulvet før vi dro på butikken/senteret, også lekte vi på gulvet når vi kom hjem igjen. 🙈

Anonymkode: 359f0...51c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

For dere som ikke trivdes i denne alderen: når løsnet det??

Når jeg kom tilbake i jobb ved 7 mnd 🙈 

Hadde det ikke vært korona for min del hadde det nok hjulpet på, for da kunne jeg ha fartet rundt hele dagene! Besøk her og der, ut på kjøpesenter og kafeer, åpen barnehage, osv.

Bor du slik til at du kan komme deg ut? 

Anonymkode: 15a6c...965

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...